MAKALE 3.1. Deney Parametrelerinin Belirlenmesi Analiz için gerekli olan ısıtma ve soğutma bataryaları ısı geçiş katsayıları, basınç kayıp katsayıları üretici tarafından verilen teknik föyden alınmıştır[3). Filtre ve susturucu için gerekli katsayılar üreticisinden temin edilmek istenmiş ve bilgi alınamamıştır. Filtre ve susturucu için gerekli karakteristik büyüklükler için tahmini değerler kullanılmıştır. Çalışma ve sınır şartları için ise 1 atmosfer basınç, 1.225 kg/m3'Iük hava yoğunluğu ve 9.81 m/s2'Iik yerçekimi ivmesi alınmıştır. 3.2. Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Amaçları Fan'dan sonra gelen filtre, eşanjör ve susturucu yüzeylerine havanın homojen yayılımını sağlamak üzere hava yayıcı eleman geliştirilmesi ve fan ile adı geçen klima santrali elemanları arasında optimum mesafenin belirlenmesi çalışması yapılmıştır. Resim 1. Soğutucu eşanjör çevresinde yer alan, kaçak önleyici by-pass kapama saclarının, en az dirence neden olacağı tasarımın elde edilmesi amacıyla hesaplamalar yapılmıştır. Resim 2. 66 Tesisat Dergisi Sayı 186-Haziran 2011 Santral içi karkas profillerinin iç direnç artışına etkisinin belirlenmesi, klima santrali karışım damperinin basınç kayıplarını iyileştirmek, dönüş/taze hava karışımını homojen hale getirmek üzere boyut ve santral içi yerleşimini iyileştirmek, santral emiş ağzı boyutlarına bağlı olarak havanın tüm filtre kesitine homojen yayılmasını için emiş ağzı / filtre arasındaki mesafenin optimize edilmesi amaçlarıyla kesit analizleri yapılmıştır. 1 J1 1~ Resim 3. ısı geri kazanım rotoru yüksekliğinin veya genişliğinin santral yüksekliğinden veya genişliğinden büyük olması durumunda, ku llanılması gereken taşmalı rotor hücresinin basınç kayıplarının optimize edilmesi amacıyla olması gereken boş hücre uzunlukları belirlenmeye çalışılmış ve plakalı tip ısı geri kazanım eşanjörünün boyut ve yerleşimine bağlı basınç kayıplarının incelenmesi yapılmı ştır. Resim 4. Susturucularda hava akışının irdelenmesi amacıyla varolan durumda dikey ve yatay hava akış analizi yapılmış, susturucu yüzeyi ve ara boşluklardaki hıza bağlı statik basınç düşümleri incelenmiş, ölü yüzeyler tespit edilmiştir. Üst ve alt yatay profillerin statik basınca etkisini görmek amacıyla modelleme üzerinde bu yönde de ça l ışılmıştı r. 1~ Resim 5. Karışım hücresinin ara damperinin boyut ve yerleşimine bağlı basınç kayıplarının en aza indirilmesi, karışım damperi konumlanmasının ölçüsünün değiştirilerek en optimum karışım değerinin bulunması amacıyla model lemeler yapılmıştır. Resim 6. Rotorlu ısı geri kazanım hücresi simülasyonunun yapılarak hücrenin direncinin optimum olacağı boyutlarının belirlenmesi, havanın tüm yüzeye homojen yayılmasını sağlayacak farklı mesafe uygulaması yapılması amacıyla rotorlu bir ısı geri kazanım ünitesi modellenmiştir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=