GÜNCEL Tesisat Sektörüne Yönelik Marketler Zinciri Totaline, Büyümeye Devam Ediyor ---L 't10'1ıl.I..1Nlt !",.. - . . ıJ ISITMA-SOGUTMA-K UMA-POMPA J YEDEK PARÇA MARKETİ _,,ı, A l arko Carrier; tesisat sektörüne yönelik yedek parça, tesisat, montaj, bakım onarım malzemeleri ve ekipmanlarının toptan ve perakende satışını yapan Totaline'nin, 4. mağazasını Antalya'da açtı. Alarko Carrier Satış Sonrası Hizmetler Grup Koordinatör Yardımcısı Kemal Bıçakçı, konuyla ilgili detaylı bilgiler verdi. Bıçakçı ayrıca, kendi alanında Türkiye'nin dinamik ve büyüyen marketler zinciri olma yolunda ilerleyen Totaline'nin gelecek dönem hedeflerini de dergimize anlattı. Yedek parça birimimiz, Totaline mağçzaları açıl madan önce satış sonrası hizmetler bünyesindeydi. Ancak derli toplu ve market konumunda değildi. Öncelikle Avrupadaki Totaline yapısını inceledik. 2000 yılında Yunanistan marketini ziyaret ettik. Totaline yedek parça marketi konseptini ülkemizde oluşturmaya karar verdik ve Türkiye'de kendi alanında, yani yedek parça marketi konseptinde ilk oluşumu gerçekleştir dik. Totaline, 2002 yılında İstanbul - Dudullu'da açmış olduğu mağaza ile sektöre ilk adımını atmıştı ve ardından 2003 yılında Ankara'da ikinci mağazasının açılışını gerçekleştirmiş ti. Üçüncü mağazasını da 2008 yılında İzmir -Toptancılar Çarşısı'nda hizmete sokmuştu. Bu yıl ise 4. mağaza Antalya'da açıldı. Antalya mağazasını açmaya geçen yıl karar vermiştik. Yeni ve örnek bir oluşum için satış ve satış sonrası birimlerin (Totaline mağazası ve Alarko Carrier'ın satış ofisinin) aynı binada olmasını benimsedik. Satışın ve satış sonrası ekibin aynı binada olması ile müşterilerimize tek noktadan, daha nitelikli hizmet vermeyi hedefledik. Gelecek yıl Bursa'da veya İstanbul 104 Tesisat Dergisi Sayı 185 - Mayıs 2011 Kemal Bıçakçı Alarko Carrier Satış Sonrası Hizmetler Grup Koordinatör Yardımcısı Avrupa yakasında mağaza açmayı düşünüyo ruz, önümüzdeki yıllarda Gaziantep, Samsun, Adana, Konya, Kayseri vb. büyük illerde ma ğaza açarak nokta sayımızı arttırmayı hedefliyoruz. Her yıl yeni bir mağaza açacağız ve 2015'te mağaza sayımız 8'e ulaşacak. Mağaza Açmadan Önce Pazar Araştırması Yapılıyor Mağaza açacağımız şehirde çok geniş kapsamlı olmayan bir pazar araştırması yapıyoruz ve pazarın yapısını inceliyoruz. Aslında düşüncemiz Antalya'dan önce Adana'da mağaza açmaktı. Fakat yapmış olduğumuz pazar çalışmaları sonucunda önceliği Antalya'ya verdik. Mağaza açarken market konseptine uygun pazar yapı sı, yer, konum, satış noktalarına yakınlığı, kolay ulaşım vb. kriterlere dikkat ediyoruz. Antalya'da çok önemli sayıda hizmet verdiğimiz müşterimiz var. Antalya turizmde Türkiye'nin gözbebeği olan bir yer ve çok sayıda turistik tesise sahip. Tatil köylerinden ve otellerden gereksarf malzemeleri gerekse yedek parça konusunda önemli talepler geliyor. Bu talepleri daha hızlı ve daha ekonomik olarak karşılamayı hedefledik. Gelecek yıl Bursa'da mağaza açmayı planlıyoruz. Çünkü Bursa'da son yıllarda önemli sayılabile cek ekonomik gelişmeler oldu. Otomotiv sektörü orada. İstanbul Anadolu yakasında mağazamız var ama şehrin büyümesi ile birlikte ulaşım gün geçtikte daha da zorlaşıyor. Müşterilerimize daha hızlı hizmet vermek, trafikte kaybolan zamanı asgariye indirmek ve Trakya'ya yakınlaşmak için İstanbul Avrupa yakasında bir mağaza açacağız. Ürün Gamı Totaline ağırlıklı olarak üniversal yedek parça ların satışını yapan, sadece kendi ürünlerine değil sektördeki diğer şirketlerin ürünlerine de yedek parça sağlayan mağazalar zinciridir. Totaline'da satışa sunduğumuz ürünler 5 ana gruptadır. Bu 5 ana grup bireysel klima sis- "Geçen yıl 12 milyon dolar civarında olan ciromuzun, bu yıl sonunda 14 milyon dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Gelecek 4 yıl içerisinde ciromuzu dolar bazında 2 katına çıkarmayı hedefliyor ve altyapımızı bu hedefe uygun olarak oluşturuyoruz."
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=