• Dizel Pompa Çalışma/Hata ledleri (TS madde na: 10.9.11-b-c) • Dizel Motor Yakıt Lambası (TS madde na: 10.9.11-d) • Dizel Motor Sıcaklık (Hararet) Lambası (TS madde na: 10.9.11-d) • Dizel Motor "Yağ az" Lambası (TS madde na: 10.9.11-d) • Motorun devirini okuma (TS madde na: 10.9.11-d) • Her bir dizel pompası için bir adet FFS-D TSE panosu (TS madde na: 10.6.2.4 ve 10.8.5.2) 3. Jokey Pompası ve Kontrol Panosu Jokey pompa sistemleri yangın hattının her zaman basınç altında tutulması amacıyla kullanılır. Bu pompalar aynı zamanda küçük miktarda su kullanımlarını veya tesisatta oluşabilecek kaçakları karşılayarak, ana pompaların gereksiz devreye giriş ve çıkış ları nı önler. Jokey pompa, basıncın düşmesi/yükselmesi sonucu basınç şalterinden gelen sinyal ile otomatik olarak çalışıp durur. Pompanın manuel olarak da çalıştırılıp durdurulması mümkündür. Elektrik kontrol panosu, jokey pompa sisteminin kapalı genleşme tankı üzerine monte edilir. 4 1 Kaplin 101 1 Vakummetre ve manometre 10.5 2 Emniyet valfi 10.5 2 Konik boru 10.6.2.1 2 Kelebek vana, gekvalf 10.5 TS EN 12845'e göre FFS-TS EN WILO Yangınla Mücadele Pompa Sisteminde Kullanılan Ekipmanlar TS EN 12845 standardına göre elektrik besleme sistemi sürekli olmalıdır ve ana elektrik beslemesi bütün diğer bağlantılardan ayrı olması gerekir. Kabloların ise yangına ve mekanik hasara karşı korunacak şekilde ve ekleme yapılmadan tek parça olması gerekir. 6 3 Debi metre TS EN 12845 standardına göre tasarlanan WILO yangınla mücadele sisteminde, her pompanın ayrı bir otomatik çalıştırma düzeneği bulunur. Pompa ve kontrol panosu aynı yere yerleştirilir. Pompa ile harekete geçirme mekanizması arasındaki bağlantı, birbirinden bağımsız olarak ayrılabilir şekilde tasarlanmıştır. Pompa içleri, emiş veya basma hattı borusunu etkilemeden muayene edilebilir ve değiştirilebil i r. WILO Yangınla Mücadele Sisteminde pompalar, emiş hattına bir durdurma vanası ile bağlanmıştır. Basma hattı borusuna da bir çekvalf ve bir durdurma vanası yerleştirilmiştir. Vana kapalı olunca aşırı ısınmayı önlemek için emiş hattına su akışını sağlayan, emniyet valfi bulunur. Vanalar, pompa girişine l 5°'yi geçmeyen konik boru ile bağlıdır. WILO TS EN 12845 yangın sisteminde giriş ve çıkış basıncını gösteren manometre ve vakummetre bulunur ve kolayca erişilebilir. Bunun yanında basma hattındaki debiyi ölçecek debimetrenin takılabileceği mekanik tasarım da vardır. Her pompa seti için iki basınç şalteri mevcuttur. Dizel motora ait yakıt tankının yakıt göstergesi bulunur. Güç beslemesi iki ayrı aküden sağl a n ır. Böylece kesinti yaşanmaz. Dizel motora ait hız algılayıcısı, motor dişlisinden aldığı bilgi doğrultusunda çalışır. 10.5 4 Basıng şalteri 10.7.5.1 5 Yakıt göstergesi 10.9.6 6 Akü 10.9.7.1, 10.9.8, 10.9.9 7 Hız algılayıcı 10.9.7.5 Tesisat Dergisi Sayı 183 - Mart 2011 155
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=