Tesisat Dergisi 181. Sayı (Ocak 2011)

Vil YON . Ipragaz A.Ş. CEO'su Selim Şi per: • '.'_Ipragaz 50. Y1hnda LPG'nin Çevreci Niteliğini On S1ralara Taş1yor" ill iPRAGAzflr 50 yıl önce alıcısı ve pazan olmadığı için atık statüsünde değertendirileıı bir eneDi türü olan LPG nin gelinen noktada Avrupa Birliği 2020 ve dünya eııeiji poliWialan kapsanıında sürdürülebilir. güvenli ve çevreci bir l!flerji I0Jnağı halinde değertelldiril~or ohnasL asi da geli~imin ne boyutta olduğunun en bl'ıyll ispatıdır. iık tesis kurulumunu ve ilk tüp dolumunu gerçekle~tiren bir fimıa olarak sektörtimüzün gelişim inden gurur duyuyoruz. Tamısel olarak bakbğımızda LPG sektörünün kuruluşu 1961 yı lı olmuştur. Sektöre dair i kurallar ise 1974 yı ­ lında devreyegjrmiştir. Türk~e'nin yaşadığı tüm e onomik geli~meler içerisinde vazgeçilmez bir enerji kaynağı olma özelliğini sllrdOren LPG, za - man igerisinde müşterinin iht~açları ve gel~en pazar koşu andahirnde segmenHere ayrılmıştır. Evimizde. mutfaklanmuda temel ihtiyaçlanmızın çözUmll olan topgaz şekil değiştirmiş ve hayabnıızııı genelinde ihtiyaç duyulan her alan için attemetif bir kaynak olmayı başarabiimiş ender enerji türevlerinden biridir. Sürdüriileb ı lir ve çevreci olması avantajı ile de bugllne dek kullanımı yaygınlaşmış attematif yak ardan ayrışmaya ve gereken değerde ön plana çıkartılmaya başlamıştır. 68 Tesisat Dergisi Sayı 181-Ocak 2011 Türi41Je'nin ilk ıe lider LPGmarkalanndan biri olan ipragaı, bu yıl sek1ôrde kurulu§unırn 50. rlrnr ku uyor. iııragaz A.Ş.' nin geçrni~. bugunil ve geleceği ha mda daha detaylı bilgi almak adına ipragaz A.Ş. CEO'StJ Selim Şi per ile görü~lli · Şiper. Türkrye LPG se)ltörü hakkında da önemli bılgiler aktardı. Selirn Şi per ipragaz A.Ş. <IO'su "LPG otogaz segmenti pazarda 8 yıldır artış gösteriyor" LPG pazarının özell ikle 2000 yılından bu yana neredeyse genelleşmiş bir satış gelişimi mevcuttur. Tllplll ve dllkme LPG segmentleri son 10 yıldır sürekli olarak dü~ü~ trend ı yaşarken. bu periyotta oogaz segmenti 200 kıizinin etkis~le ilk 2 yıl dü~üş yaşadıktan sonra son 8 yıldır sür~li olarak artış saiDayan bir pazar konumuna u l a~mıştır. 2008'den 2009 ge~erken ise otogaz segıııenti 2.111.557 tondan 2.305.240 tona çıkarak %9.21ik bir satış artışı gerçelde§timıiştir. 2000 y ından bu yana bahsettiğim salı~ gelişinı leıinde tüplü ve dökme LPG segnıen erinin dramatik dllzeyde düşmelerinin en önemli sebebi, TüOO)'e'ııiıı al ya da öde türündl!fl yapılan doğalgaz anlaşmalarından dolayı ihtiyaç fazlası doğalgazın neredeyse anlamlı bir fiz ibilite hesabı olmadan yapılan yatırımlarta Türkiye'nin bırpok bölgesine ula~ ınlnıasıdır. Otogaz segmentınin artışındaki en önemli e- ~.en ise bu pazarın ilk oluş uğu andan bu yana benzina göre ço daha ekonomik bır yakıt olmasıdır. Halen bu özelli~ni de korumaktadır. Ancak kanımca bundan sonra ekonomikl iği yanında LPG'niıı çevre(i özelliği çok daha fazla on plana çıkacak r. Yıllar içerisinde, p~asa gere ve talepleri doğnıltusunda segnıentlere ayrı ayrı hizmet veren satış !~ kilatları ve bölge yapılanmalan oluşmuş. bilgı işlem alanındaki geJişmelerin iş süreçlerin e yansıtılması ve her alanda kullanımı sağlanmış. çalışanlarımıza ve insan ~.aynaklarına yönelik yatırım eğitim unsurlan ağırlık kazaıımı§tır. Lojıstik ve depolama alanlannda Um teknolojik unsurlar kademe kademe devreye alınmış, müşteri hizmetleri ve hizmet kalitesi konularında biiyük yabnmlar gerçe le§tirilmi§tir. ''Tüplü ve dökme LPG segmentlerinin dramatik düzeyde düşmel erinin en önemli sebebi, Türkiye'nin al ya da ödetüründen yapılan doğalgaz anlaşmalarından dolayı ihtiyaç fazlası doğalgazın neredeyse anlamlı bir fizibi lite hesabı olmadan yapılan yatırımlarla Türkiye'nin birçok bölgesine ulaştırılmasıd ır."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=