Tesisat Dergisi 180. Sayı (Aralık 2010)

raflannın miniınalize edilmesinei in kalite değerlendirmelerine yönelik (ısılar, enerji tüketimleri, ayar sinyali vs.) sistem ve f etielleri kapsayan veri ölçüm kaydı. • Servis masraflarını azailabilmek için uzaktan bakım sağlama yolu ile servisterin azami olarak azal tı lması. Uzaktan erişim ıerimlilik Için bir anahtardır. Şubeterin sayıları ve onların birbirteri ne olan mesafeleri dikkate a lı ndığın da , uzaktan erişim sayesinde seyahat masraflarından bir hayli yükse oranda tasarruf ed il ebildiğ i görülebilmektedir. Uzaktan erişimin bir diger avantajı Ise, sistemi denetleyip kontrol eden ve acil bir durumda gerekli girişimlerde bulunacak olan tek bir uzı ~\ı~t!DPC mt.-nılt~I~JÇGI z. Sıst!fııe ıııao Ili' m~~ 3 Alı 11 e siıtB i 4 S4tcnıc öttü eu s ma na ihtiyaç duyu lınasıdı r. Söz konusu Şekil3. Ayrı :rtn ~ıbelordoki yapı. irtibata geçllecek olan kişiye, SMS veya e-ma·l aracılı~ ı ile otomatikolarak yapı lan bilgile ndirmeler, sistemin bünyesinde var olan standart fonksiyonla rdır. Servis firması için internet üzerinden parametrelere uzaktan erişim sa~larnası sadece rahat değil aynı zamanda maliyeti de dü~ük bir uygulamadır. Sistem, servis görevleri için de kullanılabilir olmalıdır. • Farklı kullanıcılar (Mal sahibi, yönetici, teknisyen vs.) için değişik uzaktan erişim düzeylerinin gerçekleşti rilmesi. Çözüm Norveçli Centraline orta~ı seçilmiş olan sü permarketle rde Cent ra line"~ ile entegrasyon platforrnunu, kendilerinden talep edilen bütü n istek hedefl eri yerine getirrnek için donatı ldı. Centraüne~1 ıar olan tesisi yönetim hedeflerine göre genişleterek, tarayıcıya, uzaktan kontrol amaçtı bir sisteme eri§im sa~lamayı, fartdı sistemlerde · alarmiarı merkezi servis 7 5. En!f}l tü tın ı ıtçlm eıt ıı 6. Bıı:ılılıp'aııljl nıınıblınnn1sılın. 8'18'1lrdmıaıanl>s. 7 B:ızdtl~tı 'lC d i1 dttıılıruaıl lıınıınd~ ı-c ı;ır ohııı· lan Centralin~\ HAWKentegıasyon platformu ile farklı sistem dilleri arasında bir iletişim kurula ilmesini sa~lamış ve böylelikle ayrı birer unsur olan servis ve bakını gibi denetimleri kol aylaştırını §tı r. Yüksek orandaki ene~i tasa nıf imkanlarının yanı sıra uzaktan eri§im sayesinde bugüne kadar yapılan seyahat masraflannın %40 kadar daha tasarruf sa~lanarak, özell ikle işletime başlama durumunda daha da dikkat i§letmesine iletmeyi ve bunun yanı sıra çeknıektedir. Süpermarkelleri n işletmecileri sıradan bir ta- bü tün önemli olan b il gile ıi merkezi ı eri rayıcı ilemarkellerinde i tekniksistemleri (buz ölçüm kayıtlarında destekleyen bir görsellik dolabı ve derin dondurucu cihazları, ı sıtma/ sağ1am ı ştır. havala ndırma, enerji tüketimi, ayd nlatmanrn kumanda edilmesi vs.) göterek gerekti~irıde Market işletmecisinin yanı sıra merkez ve müdahale edebilirler. servis orta~ı kendileri için önemli olan verilere "özer online erişi mine sahip olarak, i§leti memn iyetini sağlayabilmek için, elbette meydana gelen farklı durumlarda hı ılı ve ki merkezj yapı bütün markellere uzaktan maliyeti düşük olarak müdahale edebileri~rn olanağına sahip olmak istemektedir. mektedirler. Bundan ötürü teknik kulla nımı n yanı sıra daha basilleştirilrni§ kullanım düzeylerinin de söz CentraüneUiçin ayrı ayn ma ketlerinbirbirle - konusu olması gere nıektedir. • En az düzeyde kurulum ınasraflan . • Şebeke/ağ emniyeti. En güncel emniyet standartlan desteklenmeli ·r. 142 lesisat Dergisi Sayı 180-Aral 2010 rine bir a~ ile bağlanması , ideal bir eırtegras ­ yon ve mükemmel bir uygulama örn~idi r. Marketlerde hayata geçirilen yapı a~agıdaki §ekilde ol u§maktadı r: Centrali ne-U''in kurulması kal§ılr~ını iki kat 'ler erek diğer erıtegıasyon projelerine bir örnek teşkil edebilnıektedir. Kaynaklar: (1). Fotoğraf: CentraLine (2). Grafikler: Centtatine (3). Grafik: f?onny Schetf, Gen/taLine (4). Grafik: f?onny Scherf. CenttaLille • Ronny SCHERF 1 Ürün yöneticisi 1 Geniraüne c/o Honeywell GmbH Simone SET KA 1 Seni or PR Seraterin 1 RA&P arketingkommunikation

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=