" Uzakdoğu Ürünleri Kaynak israfına Yol Açıyor" Ülkemizde satılan Uzak Oogu malla ının genel olarak kaynak israfina yol açtığını dü§ünüyorum. Gerek yüksek ene~i ~etimi, gere kullan-at pazarlama yallla§ımı ve gerekse geri dörii§ümleri açısından ... BIIada kalitesiz ve taklit olarak üretilmiş Uzakdoğu ürünleJinden bahsediyorum. 'ıbksa olXiigelerde de çok ka e ve çok büyük finnalar da var tabii ki, bu tartı §ılmaz. Ancak, bu bahsettiğim kalite yönünden yoksul ürünler, sadece pompa paıannda değil, daha · çok paıa da mevcut ve etkind ın.ımdalar. Son zamanda ya§<! nan bir oyuncak silanda ı vardı, habrtarsınız. Çocuklann oyuncaklannda sağlığa zararlı boya kullanılmış , ama <iğer taraftan bu ürünün CE damgası olduğu da ortaya çıktı. Bu da gösteriyor ki CE damgası bir damga olarak basılıyor ama altı boş. Yani bu tip ürünler maalesef çok var ve buı~an kontrol edealmeRin yolu da tüm ithal ilünlerin Türkiye'ye gelişi öncesinde çok sıkı uygulaoocak bir denetim ve onaJ mekanizması olu§ll rulmasından geçiyor. Ö neğin §ll an Çin'e gid~orsunuz ve Çin'deki fuarda bir fırmayla aniaşıyorsunuz ve o ma ı Tür1<iye'ye getiriyorsunuz. Hemen bir tane numune ile bir onay alıyorsunuz güm .. lerden. O onao1 da çoğu n kla dela'Jiı bir test yapılmadan ve kağıt üzerindeki t»lgilere dayanarak oluyor sonra da ffir1<iye'ye girl§i yapılıyor. Ondan sonra kullanıld kça bıYJalan d'i§üyor, sakıncaları ortaya çıkıyor. Bunun mal ülkeye girmeden kaynağı nda engellenmesi laıım. Ben 13 sene yurtdışında yaşadım, orada edinığim ecrübe; herhangi bir malın bir ülkeye ithalatına izin vermeden ewel o ürünün ithalatı, ticari olarak satılması için ba§VUfusu yapılı)'Or. onayları alınıyor. Ancak ondan so a o ürün .. keye giriş yapabiliyor. Avrupa'da bir ülkenin ilgili kurumlarından g&rekli testleri yapbnp, onay almadan herhangi bir ürün ithal edemezsiniz. Ürünü ülkeye yan mamul olarak soksanız bile hiçbir şellilde satamazsınız. Tü kiye'de bazı alanla da yeterli tes im anımız var. ma her ürün grubunda, her eooüstride TSE'nin imkanlan da yeterli değil. Hatta TSE'nin laboratuvar imkanı kuvvetli olduğu yerlerde görünen o ki bizler gibi bu konuda gerçekten muzdarip olan ya da kalite farkını anlatmakta zorlanan §ir1<etlerin ku dugu v~a desteklediği laboratuvar i mkanlarıyla test ya. pılabiliyor. Bu, TSE'ye bir ele§liri değil çünkii diinyada da birçok yerde bu böyle i§llyor. Özel te§ebbüs doğası geregi teknolojide önde gidiyor. TSE'nin kaynaklannın, birikiminin yeterti olmadığı noktalarda özel te§ebbüsün de araya girmesi, bunu desteldemesi lazım. Bu şekilde kurulmu§ laboratuarlarda birtakını tetkikler doğru olarak yaıılabi l iyor. Bu eksiklikler yavaş yavaş ffiı1<iye'de yerine oturmaya ba§l ıyo r. Ümit ediyorum bunlar oturdukça o tesHer ve tetklkler konteyn güm üge gelmeden yapılıp, onayları önceden alınarak Ithalata Izin verilecek ve "kovboy" diye tabir ettiği miz sonrmsuz ithalalçılar piyasadan temiztenecek. Çoğu zaman maalesef yeni bir ürünün testleri tüketicinin kullanımıyla yapılıyor. o sırada da tüketici zaten zarar görmüş oluyor. Binlerce ürün piyasaya giriyor ve 3 ay so a hepsi hurda oluyor. Tüketici bir daha o ürünü kullanmıyar ama olan olmu§ oluyor. POMSAD -Pompa ıe Va na Sanayicileri Derneği kalitenin yüksek tu abilmesi. kontrollerin doğru yapılabilmesi için daha yoğun ça ışmalı, lobi olarall. daha güçtü bir ses olarak burada yer alabilir. Gördüğüm kadaoyla bu konuda ve bilhassa yerli sanayi konrumall için oldukça fazla miktarda çalışmalar yapılıyor ama kalite standardizasyonunda gok fazla mesafe de kat edilmem!§ d umda. POMSAD bu sektörün en önemli temsilellerinden biri ama kendilerini sadece yerli imalatçıları tenısiiie sın rtaya ak hareket alanlarını sınırtamı§ durumdalar. Ben Türk pompa pazanncia kal itenin yükseltilme - si ko rıusunda POMSAD'a daha akti bir görev dü§lüğünü düşünüyorum ki. bizi de aralanna kabul ederlerse bu çalı§malarda faal olarak bulunmak istiyoruı. Sonuçta yabancı bir firma old ğumuz için POMSAD bizi içerisine pek de almak istemiyor ama bizim gibi ulusla rarası ağırlığı olan ve teknoloji ü elen cid firmalan aralarına almaları hem PO ~SAD hem de sektöıiimüz için ağırlık ve aktiviteyi artıracak bir unsur o lacaktır. Bugüne kada maalesef biz bu çokta anlayamadıgımız direnci pek kıramadık , bunu da bir dipnot olarak eklemek istedim. "Çok yaygm bir servis ağı m ız var" Ürünlerin servis lıizmet a~ın n yapılandınlı§ı· na da dikkat çekmek istiyorum. OAB-Baymak irı§ kisin de n gelen yerle§nti§ bir Baymak Serıns Te§kilab va ki bunlar OAB ürünlerine genellikle aşina ar ve servis hizmetlerini zaten gerçekleştiriyorlar. Baymak üzerinden sablan tüm DAB ürünlerinin servisi yine Baymak servislerince devam edecek. Bunun yanına biz de Grundfos servis teşkilatını ekliyoruı. Yani satış noktasına göre selVis hizmeti değişik olabilecek ama tüm DWT ürünleri için Tür~iye'de yaygın bir selVis ağı bugünden var. Şu anki noktamız bu ama bu gelecekte bence ister istemez blitünle§me artaca Ben bunu bir avantaj olarak değerlendiriyorum . Orada OAB ürünleri için yerle§mi§ bir servis teşkllab var. Genel DWTürünleri için ise tüm Grundfos servis te§ ki l atı de reye giriyor. Bunun yanında yeni bayilik, yeni dağıtıcılık vereceğimiz §irke - !erin bir kısmı da ciddi servis hizmeti verebilecek potansiyele sahipler. Onlann içerisin den de seçerek yeni servisler, bayi servisler ta zı olu§umlar yapmayı planlıyoruz. Böylelikle tüketici tek noktada bütün i§ini bitirebilecek. "3 ila 4 yıl içinde DWT Grubu ile 10 milyon avro satış rakamına ulaşmayı hedeffiyoruz" Tesla derin kuyu dalgıç pompa motortan Tür1<iye'de DWT oluşumu i~n pilot kullandığımız bir yaklaşımdı. Üçüncü yılınııza girer1<en, adetsel gel i~mi miz her yıl yüıde yüz büyüyerek arttı. DVlT genelinde de beklentimiz açıkçası çok benzer. HeJ yıl mevcut rakamla ırnızı Ikiye katiayarak gitmeyi ve 3-4 yı l gibi bir süre içi ndeOWT Gnr uolara Türtüye'de 10 milyon a ro civannda bir rakama ulaşmayı hede - !iyoruz · bu büyüme bize şu anki görüntüde çok da agresif getmi)'Or. Yani o denli bir bo§- 1 e potansiyel görüyoruz. Üıiin yelpazesini daha da genişleterek daha fazla kullanıaya ulaşmayı anıaçtıyoruz. 3-4 yı l gibi bir planda dediğim rakamlara ula§abilirsek, (}WT Grubu olarak Türkiye'de ilk 5'e bile girmek olasılık dahilinde olacaktır. Biz daha çok cirosal bazda bir analiz yaptık, net olarak adetsel bir planlama yapma k. Anca sirkü asyon pompası söz konusu olduğunda, 20-30 bin adet ürün satı§ı gibi bir hedeften bahsetmemiz mümkün. Diğer taraftan küçü drenaj pompalannı göz önüne aldığımızda, 10 bin adet civannda sabş hedefimiz oldugu söylenebilir.• Tesisat Dergisi Sayı 180- Aralık 2010 123
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=