Tesisat Dergisi 180. Sayı (Aralık 2010)

0\VT'nin Grundfos ürün yel pazesiyle örtü§me alanı çok da . Bu ürün grubunun Grundfos'un 3§ağıya indiği ve bittiği noktadan biraz yukarıda ba§layıp a§Ciğıya doğru inen bir ürün yelpazesi var. Bir örnek vereceksek; küç.. ev tipi hidrofortarda Grundfos'un MQ modeli va ki buna gerçekten kendi serisinde bir "Rolls Rayce~ diyelim. Yani hem kullanım vefonksiyonellik açısı ndan, hemde tam otomatik çalışması . sorun Çtkamıaması. dayanıklıbğı. uzun adeliği açısından bu ii rfıniimlızii ele alırsak bunun muadili Leader ve DAB yelpazelerinde de var. Ama göreceli ola ak bir Rolls Royce değil de bir BM V, bir Volkswagen bir Fiat ayannda fon - siyona ite ve standar zasyo n sunuyor. MQ'yu fiyat baremi olarak 100 birim olarak koyarsak bunun muadili ürünler 70'1erden. 60 ' 1aıdan . 40 '1ardan başlıyoı. OAB, Leader, WaCS, Tesla şekl inde dört ana rnaıkayı baz aldık ve onun içindeR de Tesla'dan sor a, 2011 hedefimiz olarak leader yelpazesini seçtik. Leader yelpazesi doğası gereği biraz domestik, ıe daha çok kompozit malzeme aBırlıld ı bir ürün gıubud . Bunun yanında OAB yelpazesi ise çok daha endüstriyele uygun. daha ticari ürünler içeren bir yelpaze vebizim O'NT olarak daha sonraki aşamalarda yoğunlaşmayı planladığıınız bir alan. Bu a§amada ağı~ık Leader'da olacak, çü nkü ka· Iiieii veuygun fiyatlı domestik pompalarda bir bo§luk var. Bizim de öncelikli amacımız orayı doldurmak. "Saymak ile i§birliğimiz Devam Edecek" OAB markası ile Tür11iye'de Baymak'la yıllardır süregelen stratejik bir ortaldığımız 'lar. Asd lokomotif ü etiınieri ombi ve kazan imalatı olması sebebi ve yaygın bayi -servis ağı ile Baymak Türk pazanııda önemli bir sirkülasyon pompası ve hidrofor tedaıikç i s i durumunda . Bu ortakh~m ız devam edecek ve umuyoruz ki OWTTur11iye olu§umıryla birlikte, daha yakın ve daha verimli bir i §birl i ği ileBaymak'la da artan ve çe§itlenen bir büyüme trend' yakalanacak. Bu~ünlerde ·hangi ürün gruplan nı, hangi no - talarda daha verimli olarak kullanabiliriz?" sorulan nı Baymak yönetimiyle bi~ikte karşılıklı konuşuyoruz. Baymak'ın çok fazla girmediği ama OAB ürünlerinin hizmet edebileceği küç .. ve orta ölçekli ·ca i i§letme ve imalathaneler va , endlıstriyel uygulamalara ve aynı zaman122 lesisat Dergisi Sayı 180- Aral 2010 da ticari bina sektörü dediği miz segmente hitap eden ürünler var. Bayi ve servis yapısı son kullama oda olması nedeniyle Baymak bu alanlarda çok aktif değil. Bu nedenle bizim açım ızdan orada büyütülmesi gereken bir pazar var ve bunu OWT Türkiye'nin geli§imi içinde ikinci etap olarak girmeyi planladığımız b' segment olarak değ e rt e n di ri yoruz.. Yine oo segnıentte de birboşluk oldugunu görüyoruz. Tiirkiye pazarında en tepede glooo çalı§Cin. geniş li lın portföylı olan bizim gibi birkaç §irket var. Bunla dan sonra ise belli segmentlerde ~i f ılıniere sahip, ancak daha dar yelpazeli ye~i markalarımız var. Bir de merdi en altı diye tabir ettiğimiz 'sbi küçük adeUerde yöresel olarak üretilen bir ürün grubu ile Çin ve Uzak Doğu malları ar. Biz D B' ı tüm bunlann arasındaki boşluğa monte etmek istiyoruz. Grundfosürünlerini ll Türkiye'de montajadayah ol ara k imalatı yapılıyor. Danimarka, Alınanya ve Macaristan gibi büyük üretim merkezlerimizdeki otomasyon •e te§kilatı yabnm ola ak alıp, başka bir yerlerde de kurma . çok masraflı ve gereksiz bir yalının olurdu. Mevcut üretim merkezlerimizdeki kapasite oogün için tüm dünyaya fazlasıyla yetebiliyor ve dolayısıyla yeni bir benzer yabnma ihtiyaç dıryulmuyor. O nedenle bizde lokalınontaj ile terzi usulü ürünlerde farklılık yaratınaya çalı§ıyoruz. Yeni ürün gruplan çı ktı ğ ı nda , mevcut imalat kapasiteleri yetersiz kaldığında Gmndfos Türkiye yönetimi ola ak biz de hallyle yeni yabnmla ı Tfırkiye'ye getirebilmek için gereken çabayı gösterdik ve gös erecegiz. Grundfos Türkiye olarak son bi~ yıldır grup içinde de görünürlüğümuz epeyce yükselmiş durunıda ve grup yönetinıi ıin de bize bakışı. ilgisi bayağı arttı. Tabii bu tamamen bizim eseri· miz değil , Türkiye'nin de gelişen imajı, kazandı~ ağırlık, stratejik ve ekonomi potansiyel ~ında çok etkili. Biz de grup içinde bu poıit~ geli§- meleri dilimiz döndüğünce anlabyoruz. Ömegın Grundfos içi nde çift martla stra ejisi henüz çok yeni. iki senelik bir süroci kapsıyor. Biz çift marka stratejisini al p, uygulayan beş pilot .. keden birtanesiyiz.. Butip aklımızayatan konularda biz öncel ikli olarakyer al mak içintalepte bulunuyoruz ve pazarda bu potansiyeli gösterd'"imizde de gruptan destek gôrfıyoruz . Resim 3. Leader Ecodiveı DVff ürün yelpazesine bakıldığında genel Gnındfos fel sefesini buıada da görmek mümkün. Dizayn'dan son ü üne her şey müşteri memnuniyeti. optimum venmlir ve çevreye saygı prensipleıi çerçevesinde yap ı lıyor. Pornpada sadece mekanik hidrolik aksarnı değil, elektrik motorunu da, kompozit malzemeden yapılan paıçalan da kendi fabfikalaıı mızda kendimiz imal ed· oruz. Bir pompanın içi, dışı, çarkı, lulıh, motoru yani her şeyi tamamen OVff bünyesinde ken imkanlanyla ve kendi mfıhen isliğiyle üretiliyor. Bu dunım çok önemli getiriler su nuyor. Üriin optimizasyonunu getiriyor yani oradan bir motor al, buradan kılıfını yaptır, çarkını ba§kasına döktür ve en son bir araya opla gibi bir yaldaşım yok. Her a§Cimada her ürün, DWT dizaynı ıte OVff mühendisleri rin çalışmalan sonucu ortaya çıkıyor ve DWT fabrikasında imal ediliyor. Öyle olunca da uyum diye bir sorun olmuyor ve optimum verimlili kte çalışacak şekilde motor ve lıid· rolik kuplajı sağlanmış oluyor. Hafiflik ve geri dönü§üm sağlamak için özel bir takım malzemeler kullanılıyor. Biliyorsunuz tüm bunlar Gmndfos'un genel imalat felsefeleri. .. O ylızden de hem O B ürün yelpazesi, bilhassa da Leadeı'ın yelpazesi sürekli yenilenen ve genç kalan bir ürün yelpazesidir. Yenilikleri, teknolojik gelişmeleri takip eden oyüzden desegmentinde önde gelen markalar... OWT belki ayn bir satış kanalı, ayrı bir segment ama sonuçta Gm ndfos prensi pleriyle ve felsefesiyle yoğrulmuş bir marka. ekip ve ürüne dayanıyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=