Tesisat Dergisi 180. Sayı (Aralık 2010)

italya'da oldukça başan sağlayan bir strateji oldu. Bu ba§an neticesinde iist yönelimimiz aynı modeli d'inya genelinde de uygulamaya sokarak Almanya, ingiltere. Hollanda, Belçika, ispanya. Rusya, Güney Afrika ve son olara da ABD ve Çin'de kurulan ofislerte DAB operasyonunu genişletti . Bu arada DAS da çeşitli sabn aimaiarta büyüdü ki bunlar için örnek vereaık olursak: her biri konulanııda isimya pm ıs italya kökenli Leader, Tesla. WaCS,Alma ve Güney Afrikalı Brisan markaları zaman i~nde DAB'a dahil oldu ve hepsi de Ay n m Markaları olara yollan na devam ettiler. 2008'e kadar süregelen dönemde bu markalan tek tek yönetmeye çalış manın ve ayn sabş kanallaıı ile müşteri portföyleri olu§tumıanın . hem operasyonel açıdan verimli olmad ğı, hem de lıtı markalar arasında me out sine~ iyi azami oranda d~erlendiremedi~i görüldü ve 2008 yılında bütün bu markalar tek çatı altında toplanarak DAB Water Technologies (OAB Su Teknolojileri) kısaca OV/T kuruldu. DV/T Grup, tüm bu firma ann bünyeye entegrasyorıu sonrası. kollektif olarak 140 yıllık sektör tecrübesi, ı Oülkede aaliyet gösteren ken i şirkeUe i ve 200 ülkeye yapbğı sabşla la 250 milyon avroya yaliiaşan cirosuyla bugün orta segmentin en önemli Avrupalı oyunculardan biri oldu. "DWT Grubu ürünleri Türkiye'de Grundfos güvencesi ile satılacak " OWT G ulıtı 2008 sonrası dönemde daha agresif bir buyüme stratejisi geli§tirdi ve Q'undfos markasının yerle§ik olarak faaliyet göster ıği Türkiye gibi ülkelerde "Çift Marka" konsepti ile mevcut Grundfos alt yapısı üzerinden 0\'/T ürünlerinin pazara çok hiziı bir şekilde ulaştırılabileceği ni gördü. Bu ülkelerde Grundfosçabsı altında muhasebe finans, lojistik. satın alma ve servis gibi destek ekipleri zaten mevcut ve bunlann olduğu bir yapının üzerine yeni bir sabş kanalını kurmak do~al ola ak çok daha kolay olacakb. Çift Marka konseptinin denenıği ilk 5pilot ülke içinde bizim de talebimizile Tü kiye de yer aldı. Ülkemizde orta segmentte iyi bir potansiyel var, ancak bizim Grundfos markasıyla iyat dengesi olarak burada çok fazla yer alamamamız pazann tümüne ·ımet verebilme hedefimiz i~nde önemli bir boşl oluşturuyordu. Bu durumu çok bariz olarak yaşadığımız derin kuyu dalgıç pompa motonı Resim L DAB Feka-llova pazannda geçen sene OVIT ma kalanndan olan Tesla motortan ile ilk pilot galışmamızı ba§lattık.. Tesla'nın gördü~ü yo~un ilgi ve yakalanan yüksek salı§ grafi~i bizi daha da hızlı biı §ekilde DWT Türkiye yapılanmasına ba§lamaya itti. ı-1.5 sene gibi kısa bir sürede fizibilite çalışmalan nı tamamlayarak geçtiğimiz gün gerçekleştirdiğimiz lansmanın altyaptsım hazırladık. Bütün Türkiye'yi taradık ve orta segmentte bizim ınzyonunıuzu payla~aca en ucuz ürünü satabilmekten ziyade kaliteli. makul fiyatlı bir ürünle tüketiciyi blllu§turma felsefesine ya}On olan firmalan bulmaya çalı~bk. Türkiye'de maalesef çok biifük bir fiyat oda lılık var. Bu fıyat sava~ı içinde de salı§ kanalla nnda bağlılık çok dü§ük. Bugün hertıangi bir tip pornpa en ucuz Çin'de A firmasından bulundtl/sa o maldan bir kontey r getiyor ıe sabyor. Sonra o seri tjttjğinde lıtı sefer en ucuz mı.ıadil pompa B finnasından veya Hin ıstan'dan bulunuyor ve w sefer bir konteynır da ondan getiriliyor e satılıyor. Sür~li ürün ve maoo de~iş~orve ool ayısıyla da hiçbir ürün standardı, sa 1§ son ası hizmet ka ~esi gözetilmiyor. Fiyatiar ucuz ama garanti, seııns. yedek parça. satı§ sonrası hizmetlerin hiçbiri yok. Dolayısıyla bu tarzda çah- §an şirke eı1e bizim çalı§abilmemiz çok mümkün değil . Oyüzden bütün Türkiye·yi tarajıp. kendimize yakın gördüğümüz, bizim mii§teri ve kalite oda yallla~ımımızı benimseyecek dağıtıcıla-ı belirlemeye çalı§ ve onlan da buraya davet ed eıei<, düğmeye basbk. Rekabetimiz meıdlven allı imalatçala la da, bugün var, yarın yok ithalatlaı1a da olmayacak. Çünkü, her iki oyunctı tipi de gerek mü§- teri profili, gerekse ürün olarak çok farklı bir Resim 2. 003 Feka VX-VS çizgidel er. Biz o çizgiyle rekabet etmek istemiyoruz, edemeyiz, etmek de do~ru de~il zaten. Tü ıkiye'deki tüketicide belirgin bir dönü§üm gözlemleyebiliyoruz. Artık Çin malı ço~unlukla istenmiyor.Zaten italyan markaların ülkemizde yeı1e§f0i§ bir imajı ar 'le tüketici ffjat olarak da yerli veya Çin markalarına göre italyan rnarkalannı daha yukanya yerle§tirmi§ durumda. Dolayısıyla oradaki mevcut yapı zaten bizi pek zorlamayacak diye dü§ünüyorum. Ama tabii ki ister istemez karşılaşbrmalar olacak eorada da biraz bizim partnerimiz olacak §irketlerin farkı anlatabilmesi son kulla nıcıya sunabilmesj, bunu nasıl yaphğı ınühim. DVIT ürünleri için grubun Içindeki servis kökenli arkada~lardan da, Tf kiye geneline dağıbm yapan toptancı arkada~ardan da yararlanmayı düşünüyoruz ve ayrıca sadece kendi bölgesinde ça ışan. çok geniş bir alanı kapsamayan ama kendi bölgesinde de sözü di rılenen ki§ileri ayıklayıp bulmaya, onlarla yola çıkmaya çalı§ıyoruz. Bu ü ünler genelde orta segmentte bilhassa da domestik ağırlıklı olduğu için, ilk etapta .. ün ba§ı tekil maliyet zaten ço yli sek olmayan, ortalarnada 30-40-50 en fazla ıoo avroluk ürünler. Bu seviyedeki ürünlerde yüzde 100 fıyat farkı bile aslında çok rahatsız edecek bir fiyat far1u değil. Tüketici bir mal için 30 avro yerine 60 avro erdiği nde, muadili ile arasındaki kalite farkını net olarak görüyorsa, 30 avro ya da 60 TL ekstra parayı verebilir. Kalite olarak aradaki farkı, uzun süre sorunsuz çalı§aCa~ı ­ nı , servis ga antisinin oldu~uru, heıhangi bir ~kilde bir anza olduğunda hiç çekinmeden satıc ıya , servise gidip sorununu çözebileceğini bildiği i~n bu far1u göze alıp. daha iyi bir malı kullanmak isteyecektir. resisat Dergisi Sayı ı80-Aralık 2010 121

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=