Grundfos Türkiye Genel Müdürü Okay Barutçu: "Türk·ye Pompa Pazarinda Uluslararasi Yeni Bir Oyuncu: DWT Grubu Türkiye'de" Geç~imiz ay, biin)'esiııde bulunan DAS Vfa er Techııologies (IJin-OAB Su Teknolo-leô) ürünlerinin Türt<iye'ıJe satış ve pazarl<ıııınasınılistlendiğini duvıuan Gr undfos Tiiıkiye, gerçeldeştirdiğj stra eji atıl ilepompa pazarında farldı segmentlere hitapebneye haz ılanıyor. Konuyla i ili olaıa göıü~iınüz Gr undfos lüooye Geııel lüd'irü Okay Barutçu .sü ec in ayrrrıtılamu ve yeni yapıla ınıayla i gili hedeflerini aktardı. Grundfos. gerek genel .. ün yelpazesi ve gerekse müşteri ve proje profili açısından daha büyü ölçekli ve daha ziyade profesyonel kullanıcıla a hitap eden bir markadır. Grundfos ürünlerinde kalite-fiyat dengesi biraz yukarıda oldugu için, orta segmentte · luılla ala a ürün fiyatlarımız zaman zaman yüksek gelebiliyordu. Ayoca Türkiye pazarında bir dönem Uzakdoğu ve Hindistan'dan ithal edilen, fiyatkalite dengesi çok da iyi olmayan. üç WJ sorıra kullanılamaz halegelen kalitesiz ürünler sıkça kullanıldı. Gerçi şim buralarda üretilen bu tarz ürünlerden bir kaçış söz konusu ama yine de bunlan tercih edebilen belirti bir gelir seviyesi var ve bunu göz ardı edeınezdik. Tüm bu ihtiyaçlan göz önünde bulundurarak, orta kaderneye hitap eden OWT Grup ürünlerini Tü kiye'ye getirip, ikinci bir kanal olarak açmak istedik. Bu ürün yelpazemiz, yine Grundfos kalitesi ve güvencesi albnda olacak ama fiyat-ürün özelliği dengesi bakımından biraz daha mütevazı bir PfOfil oluşturuyor. "Pazarı büyütmek istiyoruz" Pazan hem kend· açımızdan hem de marka ve çeşitlilik açısından büyütmek istiyoruz. Sonuçta ülkemiz orta segmenti. ucuz ve çogunlulda kalitesiz alternatifler yerine belki bir nel>ze daha pahalı ama kaliteli ve dayanıklı olan mallan tercih ederse. pazann da bütünsel anlamda daha biiyüyecegini dü§ünüyoruz. Böylelikle, Türk kullanıcısı da belki fiyat açısından 120 Tesisat Dergisi Sayı 180- Aral 2010 Okay Barııtçu Gnmdlos Tüooıe Genellfaidürü b·r miktar daha fazla para verecek ama aldığ1 üründen daha uzun süre optimal perlonmansı alabilecek ve daha az problem yaşayacağı için uzun vadede işletim ve olası arıza masraflan da hesaba katıldığında aslında çok daha ekonomik bir çözüme kavtl§acak. i§te temel olara amacımız budur. DWT (OAB Vater Technologies- DAB Su Teknolojileri) Grubu. şirket bünyemiz içerisinde göreceli olarak yeni bir olu§Um. Grundfos. gerek ürün bazında gerekse ülke bazında daha önceden ç~itli stratejik satın alınalar gerçekl eştinmiş , pazarda üıün yelpazesi ni genişletmeye yönelik bazı birle§melere yönelmi§ti. OAB firması da, Grundfos tarafından sabn aman ılk fımıalardan biridir ve 1991 yı ında şirket bünyesine kab l mıştır. DJ\B, 1975 yılında kurulmuş ve italya'daki pompa sektöründe oldukça söz salibi olan, italyan e:ollinün lider bir temsilcisi diye tabir ede~leceğimiz bir§' ket. Gnındfos da ilk etapta kalya'daki paza payını ve yaygınlığını artırmak için bu şirketi sabn almıştı ama daha sonra her iki şirketin de ürün yelpazelen arasında bir örtüşme söz konusu olduğu görüldü. Bu örtüşmeler için denenebilecek iki yol vardı; bunlardan biıi , ürünlerin içinden en ~ileıini seçip, diğerterini bırakarak ortak ve geni§lemi§ bir yelpazeye geçmek, diğeli ise, ürünleri farklı segmentlere yönlendirmekti. Gnındfos ikinci yolu seçerek, kendi ürün yeJpazesini daha fa klı ve üst segmente yöneltirken, DAB ürünlerini orta ve alt segmente h~ap edecek şekilde yönlendirdi. "2008 yılında DAB, Tesla, leaders, Bri - san ve Wacs firmaları DWT Grubu çatısı altında toplandı" Bugün Gıurıdfos çatısı altında tamamen entegre olmtı§ tamamlayıcı .. ünleıe yönelik marka (lntegration Brands) sabn almalarının yan nda Aynm Ma kalan (Seperation Brands) diye adl andırılan . kendi marka an nı koruyarak farklı segmenUere yönlendiiilen gruplar var lU, DAB bu gruptaki Grundfos ırmalannın en büyüğü. Birbiriyle rekatıe etmeyen. farklı müşteri segmenUerine hitap eden ve pazar payını ve kaliteyi arttır ı cı bir yakla§lm olan bu uygulama
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=