kadannı geri dönllştllr(]yorsunuz sonısuydu. Ötle bır sistemimıı yok şu anda ve dolayısıyla bunun içinpuan alamamıştık. Bizden su lllketimini dllşllrmel< için ne tip çalışmalarda bulunduğumuzu bildirmemili istedi ler e onlar bunu 4-5 madde altında sıralamışlardL Biz de su tiiketimimizi dOşDrmek için musluklarımıza pertatörler taktık. Perlatör kullanımı ile bir kişinin o elde kaldığı gün içerisinde harcadığı suyun ınaiyeti şimdi 0,60 TL. oldu. Fakat daha önce bu rakam 0,80 TL se iyelerindeydi. Periyodik ba ınlarıınız zaten teknik ekibimiz tarafından düzenli olarak yapı · lır ve rezervuarlardaki su tesisatında kaçaklar var mı diye düzenli olarak bakılır. Bu periyodik bakımiann sonuçları kaf§ı arafa iletildL Bu sistemin geri dön O şllmllnD 6-7 ayda sağladık, çünkü çok pahalı şeyler değil bunlar. Tanesi 7-81ira ci arında. Birsefer alıyoruz ve periyodik olarak içmdeki kireçler temizleniyor. Bunun haricinde yaptığımız dıger bir çalışma ise amıatürter ile ilgilidir. Kullandığımız tüm armatürteıin çevreye duyartı ve lllketimi az olanlannı seçti ~isafirterin klıllandığJ ortak alanlarda, pisuartarda su tüke imini azaltmak amacıyla sensörtü sistem kullanıyoruz. Onun dışında odalanmıza yine su tOketimini azafta. cak şekilde uyardar ;oyuyoruz. Örneğin müşteriler çarşafların yıkanmasını istem~oılarsa. her gün o kartı bırakarak uyarıda bulunmuş oluyor. Aynı uygulama havlular için de geçerli. Misafir havlusunu askıda bırakırsa, o gün için havlulan nı yıkamryoruz ve bu şekilde hem deterjan hem de su tüketimine ufak da olsa faydaınız oluyor. Bahçe sulamada dam lalıki r sulama sistemimiz var, elle sulamayı minimuma indirdik. Suyu ve elektriği kullanmak için genel anlamda personelimize hatırla cı broşürter kullanıyoruz. Bu broşürlerde, dişlerini fırçala en ya da tıraş olurken suyu kapatmalan gerektiğine yönelik mesajiara yer veril~or. Mesaidensonra bilgisayarlarını kapalmalarıyla ilgili ~timler verildi. Firma, Bzellikle sulama102 Tesisat Dergisi Sayı 180- Aralık 2010 nın gece yapılmasını istiyor. Toplamda peyzaj alanının yüzde kaçının sulamalı olduğuna dar bir kriterleri var, yani daha az sulama yapılan peyzaj çalışmasının olmasını tercih ediyorlar. Sulama i htiyacının aza lmasına yi5nelik bir çalı§ ma da var ıe bu konuda başarılıyız , rti b r puan aldık. Dolayısıyla 14 Aralık 2010 tarihinde Green Globe nezdinde bench mark olduk, yani sertifika alma sürecine başlayabilmek i~ıı gerekli olan yeterli verileri toplayabildiğimizi ve sayısal olarak s unabildiğimizi göstemıi§ olduk. "Otel yönetimi olarak bir çevre politikası olu§turduk" Hem personer ı ize gerekli eğilimlerle hem de otelin belli bölümlerine astı~mız uyanlarta bunu sağlamaya çalı§ıyoruz. Özellikle ınısafirterin göreceği alanlara bunları asıyoruı. A4 kağıdında reseps~onda kullandığımız ayrt kartlanna . misafirtere verdiğimiz broşürlerden. anketiere kadar pek çok fazla sayıda matbu evrakımız oluyor. Green Globe bu kullanılan ürünlerin ne kadar çevreye duyartı olduğunu soruyor. Biz de bu tirmalarta kontak kurup, "sen bize bu ka~dı getiriyorsun ama bu llr(]n. lerin 99vreye duyarlılığı var mıdır, yüzde kaç oranında dooüştürebil~orsun" gibi soruları çalıştığımız bu fimıalara yoolendiriyoruz. Aynı şekilde temizlik O ıllnleriyle ilgili olarak da çalı§malar yaprtoruz. Personelimizin çama§ırhanede, bulaşıkhanede kullandığı tüm ürünlerin bir listesini çıkartıyomz. Firma la ra d~oruz ki biz sizd8fl bu llr(]nleri alıyoruz, bunların çevreye dönüşü olan ürünler olup olmadığı ile ilgili rapor sunmanızı istiyoruz ya da çevreye ne kadar zararı 'lar. onlan bi ld i rmeleıini istiyoruz. Kısaca tedarikçilerinıizden kullandığım ız ürünleıle ilgili çevresel anaizler i~oruz. Tüm bunlan Green Globe'a detaylarıyla bildirdik. onların kriterlerine ııyduk ve bu doğrultuda bench mark olduk. Bir sonraki aşamada. sanınm Ocak-Şubat ayı gibi bizi denetlemeo/e gelecekler. Siz bu rakamlan elde ettiniz ama yine de bir görelim diyecekler. sertifikaları isteyecekler ve deııetleyecelder. Bunun sonucunda belki bizim yanlış yaptığımız bir §8"/ olabilir ve buna karşı lık onlann önerileri olabilir. Tüm bunları yerine getirdikten sonra Green Globe sertifikamızı alaca~z. Bu durumu Zeytinburnu Belediyesi ile de paylaşıyoruz ve bö'Jielikle çevre bilinci de oluşturmu§ oluyoruz. Bunun gibi sertifika la rın en bliyllk faydası bu bence, tabi ki bunu da tek başımıza yapmrtoruz. Elektriğimizi rüzgar enerjisi üre en bir firmadan almamızın sebebi, hem bir sosyal sorumluluk projesi olması hem de bizimbu konuya ne kadar duyarlı olduğumuzdlff. YBflilenebilirenerjiden almayıp da doğalgaz çevrim santralinden alsak, belki 1·2 puan daha bize fazla indirim vereceklerdi ama biz ooun yerine yenileneb ir ene~i alarak terciı imizi bu doğrultuda gerçekleştirdik. Green Globe'in sosyal çevre duyartdığryla ile ilgili olarak Anta~a'da oluşturduğumuz birormanımız 'lar emisa !erimize 41ira ~.arş:ılığında bu ormandan b·r fidan elde edebileceklerini s&JIOyoruz. Misafirter bunu kabul e eri akd' de Memelerini gerçekleş ·r~orlar ve biz de bu biriken para'JI TEMA'ya gönde~oruz ve TEMA da bizim için omıaııımıza ağaç dikljor. Diğer bir madde de ise çalışan person~in otele 20 km. uzaklıkta ikamet etmesi geıel<liliği ile ilgili kriterleri içeriyor. Buradaki amaçlardan en ooemlisi karbon salınıının azaltılması. Aynı şekilde bizim elektriği yenilene bilir ene~i kaynaklanndan almamızın bize sağladığı faydalardan birisi de budur. Aync;a domates. salatalık, meyve gibi ürü erin loka üreticilerden alınmasını tavsiye ed~orla ve sağlıyortar. Çalıştı~mız fınnalann lokal firmalar olmasına ld{at edil~or. Kullandı~mız ilaçiann. bahçede ya da böceldere karşı kimyevi ilaçlann çevreye ne kadar za artı olup olmadı~nın bir kriteıini araştınyoılar. Biz de ürününü lo.ıllandığımız nnalarta kontak kurup onlardan çevresel sertifikalanna i htiyacımız olduğunu ~ade edere~. bu ürünlerin geri dönüşüıne uygun olup olmadığını soruyorıız. En minimum çevreye zara ver8fl ürOnO kullanmayı tercih ediyoruz. Havıız kimyasallarında ve Ilaşere ile mücadelede Sağlık Bakanlığı'ndan onaylı il~la kullanma şartımız kootratlarda yaz yor. Kullanılan ilaç çevreye zaraı verirse kBfldilerin· den ald ığımız teminatlar var. Örneğin. eğer haşere ile ilgili olara bir müşterimize herhangi bir zarar gelirse ı milyoo Tt: fikteminatlan var. •
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=