Tesisat Dergisi 179. Sayı (Kasım 2010)

Panasonic Kuru Pil Üretim Hacmini 150 Milyar Birime Yükseltti Panasonic Corporation bir dönüm noktasını gerçekleştirerek kuru pil alanında küresel üretim hacmini 150 milyar birime yükseltti. Enerji üreten ve depolayan ürünlere getirdiği çevreci yaklaşımla adından söz ettiren Panasonic, böylece ilk pillerini ürettikten 79 yıl sonra bir milat gerçekleştirmiş oldu. Şirket bu başarıyı 100 milyar barajını aşmasından tam 9 yıl sonra gerçekleştirdi. Panasonic'in bundan sonraki hedefinin ise şirketin kuruluşunun 100. yıldönümü olan 2018 yılında 200 milyar birimlik pil üretim hacmini yakalamak. Kuru pillerin gelişimi enerji sağladıkları ürünlerin gelişimiyle paralel olarak ilerliyor. Panasonic kuru pil üretimine taşınabilir "Kare Lamba'"da kullanılmak üzere 1931 yılında başladı. Günümüze kadar olan süreçte ürettiği pillerin ömrünü uzatan ve boyunu da olabildiğince küçülten Panasonic'in 2008 yılında piyasaya sunduğu "EVOLTA" alkalin piller "En Uzun Ömürlü AA Alkalin Pil" olarak Guiness Rekorlar Kitabı'na girdi. Aynı zamanda sektörün kullanım ömrü 10 yıl süren ilk pili olan EVOLTA bugün dünyanın her yerinde kullanılıyor. Panasonic pil üretim tesisleri de dahil olmak üzere tüm üretim sahalarında çevreci inovasyonu benimsedi. Pil üretimi esnasında karbon salınımını %40 oranında azaltan Panasonic, alternatif enerji kaynaklarının desteklenmesi, ışıklandırma ve havalandırmanın verimliliği düşürmeden doğru kullanılması gibi bir dizi çevreci yeniliğe imza atıyor. Panasonic Japonya dışında Peru, Kosta Rika, Brezilya, Belçika, Polonya, Tanzanya, Tayland, Hindistan ve Endonezya gibi denizaşırı ülkelerde pil üretim tesisleri kurarak söz konusu ülkelerde istihdam yaratıyor, yaşam standardını yükseltiyor. Günümüzde 150 milyar birimlik üretim hacmine ulaşan Panasonic pillerinin 100 milyar birimi denizaşırı ülkelerde üretiliyor. KSB H id roform İşbirliği Başarıyla Devam Ediyor Karşılıklı görüşmelerin ardından Haziran 2010 tarihi itibariyle mutabakat sağlayarak işbirliği anlaşması yapan KSB ve Hidroform'un çalışmaları başarıyla devam 1 ' . sistemler Pompalar . Vana ar ısıtma, Soğutma ve Havalandırma alanlarında kullanılan mekanik ekipmanların son kullanıcı ve yüklenici firmalara tedariği amacı ile yaklaşık 28 yıl önce kurulan Hidroform Endüstriyel Malzemeler San. ve Tic. Ltd. Şti., müşterilerine hızlı bir şekilde teslimatlarını gerçekleştirerek müşterilerin ihtiyaçlarında hızlı çözüm bulma ve memnuniyetini artırma amacı ile hareket ediyor. ediyor. KSB Pompa Armatür San. ve Tic. A.Ş. firmasının İstanbul Bayisi olarak çalışmaya başlayan Hidroform, KSB'nin dünya çapında kabul edilen kalitesi ile üretmekte olduğu pompa, vana ve otomasyon ürünlerini başta bina tekniği olmak üzere endüstri, atıksu, su ve enerji sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara ulaştırayı ve daha geniş bir müşteri kitlesine hizmet sunmayı amaçlıyor. ıaııı KSB yetkilileri, faaliyet gösterdiği sektöründe haklı bir yere ve isme sahip olan Hidroform Ltd. Şti.'nin KSB ailesine katılmış olması aileye farklı bir bakış açısı kazandırdığını bildirdiler. Ouraset i spanya' da Mobil Tanıtım Turu Gerçekleştirdi Güneş enerjili su ısıtma sistemi üreticilerinden Ouraset'in İspanya'daki müşterilerine yönelik gerçekleştirdiği mobil tanıtım turu "Viajando Con El Sol", 3-14 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirildi. Firmanın İberya Bölge Müdürü Nuno Morais Martins ve Satış Pazarlama Direktörü Utku Tansuğ tarafından gerçekleştirilen mobil tanıtım turu kapsamında, firma 10 günde 3000 km kat ederek İspanya'nın 1 1 farklı şehrindeki, 19 müşterisine ulaşarak 20ll'de pazara sunacağı yeni ürün gamının tanıtımını yaptı. Mobil showroom şeklinde düzenlenmiş araca müşterilerin gösterdiği ilgi büyüktü. Seyahat kapsamında firmanın yeni kolektör serisi ve 4000 litre kapasiteye kadar emaye boylerleriyle ilgili tanıtım yapıldı. Firma satış pazarlama direktörü Utku Tansuğ yaptığı açıklamada şöyle konuştu, "Bugüne kadar Ouraset olarak her zaman müşterilerimize çok yakın bir tir- 17 2 Tesisat Dergisi Sayı 179 - Kasım 2010 ma olduk, bu konu kendimizi rakiplerimize kıyasla gerçek anlamda "farklılaştırdığımız" bir nokta oldu. Ouraset "mobil showroom" konseptini de bu anlayışla geliştirdik. Müşterimiz, iş yoğunluğundan Adana'daki fabrikamıza gelemiyorsa sorun değil, biz müşterimizin ayağına gideriz. Birçok firma için yeni ürün gamlarını müşterilerine anlatmak, tanıtmak ve bunları sipariş noktasına getirmek sıkıntılı ve uzun bir süreç olabiliyor. Biz bu sereci ürünlerimizle beraber iş ortaklarımızın ayağına kadar giderek hızlandırdık." Ouraset'in seyahat için belirlediği slogan "Viajando Con El Sol", İspanyolcada "Güneşle Yol Alıyoruz" anlamına geliyor. 2010 itibariyle 20'yi aşkın ülkede bayileri bulunan Ouraset, 2005 'ten beri İspanya pazarında çalışmalarını sürdürüyor ve 2006'dan bu yana İspanyol Hükümeti tarafından devlet teşviklerinden faydalanabilecek nitelikte ürünler listesinde yer alıyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=