Tesisat Dergisi 177. Sayı (Eylül 2010)

VİZYON "Türkiye'de büyümeye odaklandık, bu nedenle sermayemizi de artırıyoruz" Bizim önceliğimiz pazara geniş çaplı bir yelpazede, küresel anlamda kullanımı olan ürünler ve iyi bir hizmet sunabilmek. Bu şekilde, teknolojimizin en doğru ölçekte kullanılabileceğine, daha verimli hale geleceğine inanıyoruz. Doğru ölçek ve küresel imalat prensibinin fiili yansıması ise daha az yerde, daha büyük üretim tesisleri, fabrikalar olmakta. Bu bizim genel yapımızı da yansıtıyor ama ürünlerin, çözümlerin bölgesel ihtiyaçlara göre esnekliği ve müşterinin isteklerine uygun hizmet verilmesinin gerekliliğinin de farkındayız. Bu nedenle Türkiye'de yerleşik bir montaj tesisine ihtiyaç olduğunu gördük ve geleceği de bu şekilde görüyoruz. Burada temel parçaları üretmiyoruz ama son ürünü talebe uygun olarak üretip, montajını ve.testlerini yapıyoruz. Dolayısıyla müşterilerimize daha kısa teslim süresinde, ihtiyaçlarına en uygun ürünü sunuyoruz. İleride bu artacak, Türkiye'ye monte edilmek üzere daha fazla ürün getireceğiz. Kısa vadede parça üretimini buraya getirmek gibi bir planımız yok. Şüphesiz bir gün bölgesel, ekonomik ve lojistik imkanları nedeniyle Türkiye'yi parça üreten bir merkez haline getirmeyi de seçebiliriz. Ancak, bugün için böyle bir planımız yok. Ama bu konuyu inceledik, bir gün olabilir. Türkiye'ye inancımız ve yatırımlarımız sürüyor ve sürecek. Bununla ilgili güzel bir haber olarak şimdilik bu Eylül ayında Türkiye operasyonumuza yeni bir sermaye artırımı için onay verdiğimizi söyleyebilirim. Grundfos olarak Türkiye'deki yatırımımız için 6,5 milyon avro sermaye artışı yaptık. "Benim Türkiye'den beklentilerim büyük" Türkiye'de gerek yangın gerekse atık sektörlerinde bir büyüme gözlemlemekteyim. Her iki konuda da, gerek yangın hidroforları, gerekse Hydro MPC-E 132 Tesisat Dergisi Sayı 177 - Eylül 2010 atık su sistemlerinde biz dünyadaki en büyük oyunculardan biriyiz. Fakat, bu sektörlerin Türkiye'de halen gelişme safhasında oldukları doğrudur. Türkiye'de uzun süredir yangın sistemleri yapıyoruz ve bu hayati öneme sahip sektörde Türkiye'de daha da fazlasını yapyapıyoruz ve son yıllarda her zamankinden daha da fazla yeni ürün geliştirmesi yaptık. Şüphesiz yenilenen ürünlerimiz var, aynı zamanda istediğimiz kadar güçlü olamadığımız alanlar için de yepyeni ürünlerimiz olacak. Fakat yine mak için çalışmalarımız sürüyor. Magna Series 2000 Bilhassa UI/FM onaylı yüksek de genel olarak oldukça iyi bir ürün yelpazemiz var, rekabetçi olduğumuza inanıyoruz. güvenlik sunan sistemler bizim için öncelikli konumda. Atık su pompaları bizim Türkiye'de nispeten geç girdiğimiz bir sektör, ancak son 3-4 sene içinde burada çok önemli bir büyüme sağladık ve önemli projelere imza attık. Her iki sektörde de önümüzdeki dönemde hızlı bir büyüme görmekteyiz, dolayısıyla bizim de iç yatırımlarımız sürecek. Benim burada beklentilerim büyük. "Türkiye'de beş yıl içinde kapasitemizi iki katına çıkaracağız" Türkiye'deki hedeflerimizden bahsetmemiz gerekirse; şimdi bu konuda kilit konumdaki personelimizle yaptığım bir toplantıdan çıkarak buraya geldim, onlara 5 yıl içinde Grundfos'un Türkiye'de bugünkü büyüklüğünün iki katına çıkmasını planlamalarını önerdim ve ekibimiz bu çağrımı büyük bir coşkuyla kabul etti. Benim cevabım bu, beş yıl içinde kapasitemizi iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. "Türkiye pazarında birinciliğin en kuvvetli adayıyız" 2010 henüz bitmedi ancak bizim yıl sonu için tahminimiz 2010'da Türkiye pazarında birinciliğin en kuvvetli adayı olduğumuz yönünde. Sadece 12 yıldır Türkiye'deyiz, bu 12 yıl içinde oldukça hızlı büyüye·rek sıfır noktasından bugünkü l iderliğin en kuvvetli adayı konumumuza ulaştık. 2010 sonucu ne olursa hedef ve arzumuz, yakın gelecekte kısa sürede pazarın tartışmasız bir numarası olmak. Ben buna yürekten inanıyorum bunu başaramamamız için de bir neden göremiyorum. Burada çok iyi ve tecrübeli bir ekibimiz, tüm dünyada saygı duyulan bir ürün portföyümüz ve yönetim ekibimizin de heyecan veren planları var. Bu nedenlerden dolayı gelecekle ilgili çok iyimserim. Muhtemelen hiçbir zaman mükemmel olamayacağız ve her zaman daha iyi olabileceğimiz ürünler, konular olacak. Bu nedenle de her zaman ürün geliştirmeye yoğun olarak yatırım "Ürün yelpazesi en geniş üretici olsak da az sayıdaki bazı uygulamalar için henüz ürünümüz yok" Daha önce söylediğim gibi, fiyatları bakımından en ucuz olmak için bir gayretimiz yok, fakat ürünün toplam ömür maliyetine baktığımızda, çok başarılı çözümler sunduğumuza inanıyoruz. Tüm pompa pazarını dikkate aldığımızda aktif olmadığımız bazı alanlar var, bazı alanlarda da geniş ürün yelpazemiz yok. Örneğin, petrokimya endüstrisinde kullanılan pompalar yelpazemizde yok, bunun gibi hiç aktif olmadığımız az sayıda segment var. Fakat, aktif olduğumuz tüm segmentlerde iyi ürünler sunduğumuza inanıyorum. "İyi yerli üreticiler pazarın gelişmesine katkıda bulunuyorlar" Tabii ben, dünyanın en iyi pompa üreticisini temsil ettiğime inanıyorum. Fakat, görünüyor ki pazarda iyi rakipler, aynı zamanda yerel üretici rakipler de var. Bu kapsamda bizim pazara sunduğumuz; ancak, onların yelpazesinde olmayan ürünler olduğunu biliyoruz. Ama aynı zamanda bu rakipler bizim pazarın hizmet götüremediğimiz bir kısmına da hizmet götürüyorlar. Birçok ülkede çok sayıda yerli oyuncu var, ancak bunların içinde ürün ve hizmet kalitesinin çok değişken olduğunu görüyoruz. Aralarından u luslarara sı veya bölgesel olarak ürününü kabul ettiren, daha profesyonel çalışan ları öne çıkıyor. Genel olarak dünyadaki gelişmeleri yakından takip eden, iyi yerli imalatçıların pazarın gelişimine ve pazarda kalitenin yükselmesine önemli bir katkı verdiğini düşünüyorum. "Standartların yerleşmesi, pazarda kaliteyi artıracak" Türk pompa üretim sektöründe, özellikle sertifika almaya yönelikbirçok girişim ve gelişmeler oluyor. Sanırım bu bilhassa onay ve sertifikasyonun çok önemli olduğu yangın segmentinde, hem de pazarın diğer segmentleri için önemli bir gelişme. Türkiye'de olumlu bir eğilim görüyorum,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=