VİZYON ODE Yalıtım Genel Müdürü Bülent Çolak: "Hedefimiz Global Bir Marka Olmak" Yapı ve tesisat sektöründe kullanılan tüm yalıtım malzemelerini bünyesinde bulunduran ve yenilikçi ürünleriyle yalıtım sektöründe adından sıkça bahsettiren Ode Yalıtım, bu yıl kuruluşunun 25. yıldönümünü kutluyor. Global bir marka olarak, dünya çapında ürün gamı en geniş firma olmayı hedefleyen Ode Yalıtım'ın Genel Müdürü Bülent Çolak ile görüşerek , kendisine firmanın 25 yıl içerisinde geldiği noktayı, Ode'nin gelecek hedeflerini ve ısı yalıtım sektörü hakkındaki değerlendirmelerini sorduk. Biz kalıbına sığmayan bir firmayız. Elimizdekiyle yetinmiyoruz, her zaman daha iyisine sahip olmak istiyoruz. ODE'nin ilk kurulduğu yıllara kadar gitmeye gerek yok, ben 2,5 yıldır ODE'deyim, bu kadar kısa bir zamanda bile ODE'de ciddi bir büyüme yaşandı. "Global marka olmak" ODE olarak kendimize koyduğumuz hedeflerin başında geliyor. Yurtiçi piyasalardaki başarımızı yurtdışına da taşımak ODE markasını bir dünya markası haline getirmek istiyoruz. ODE olarak bugün 50'ye yakın ülkeye ihracat gerçekl eştiriyoruz ama çok sayıda firma için büyük başarı olan bu sayı bizi tatmin etmiyor. Globalleşme hızımızı artırmak ve ihracat yaptığımız pazarlarda daha programlı ve bilinçli olarak ilerlemek adına bu yıl oldukça kapsamlı ilerleyen bir sürecin ardından, TURQUALITY® destek programına kabul edildik. "TURQUALITY® programı bizi disipline ediyor" Yurtdışında marka olmak süreci uzun ve disiplin gerektiren bir iştir. TURQUALITY®'ye girmiş olmak bu anlamda kurum içi ve dışında bizi yönlendiren ve böylece global marka olma sürecini hızlandıran, rekabet gücümüzü artıracak bir disiplindir. Yani bir başka ifadeyle, TURQUALITY® bizi disipline ediyor ve yeni bir Bülent Çolak Ode Yalıtım Genel Müdürü kimlik kazanmamızda önemli rol üstleniyor. Bu disiplin çerçevesinde 2015 yılına yönelik stratejik pazarlama ve iletişim planımız şimdiden çiziliyor. ODE, yapı ve HVAC yalıtımı alanında Türkiye'de üretim yelpazesi en geniş firmadır. Toplam 120.000 m2 açık, 35.000 m2 kapalı alana sahip olan ODE, modern üretim tesislerinde gerçekleştirdiği üretimlerle ve farklı kullanım alanları için değişik özelliklere sahip geniş bir ürün gamı ile büyük bir üretici konumundadır. "ODE, pazarda fark yaratmadığı sürece rekabette zayıf kalacağının farkında olan bir firma. Üretimde fark; kaliteye verdiğiniz önem ve geliştirdiğiniz ürünlerle ön plana çıkıyor." 96 Tesisat Dergisi Sayı 175 - Temmuz 2010 Ürünlere göre üretim kapasitelerimiz şu şekildedir; • ODEStarflex markası ile yılda 21 bin ton camyünü ısı, ses ve yangın yalıtımı malzemesi, • ODE Membran markası ile yılda 12 Milyon m2 su yalıtım malzemesi, • ODE lsıpan markası ile yılda 180.000 m3 XPS ısı yalıtım malzemesi, • ODE R-Flex markası ile yılda 3 bin ton kauçuk köpük tesisat yalıtım malzemesi, • ODE Flex markası ile yılda bin ton polietilen köpük tesisat yalıtım malzemesi, • ODE Ductflex markası ile yılda 140 bin kutu esnek havalandırma kanalı üretimi yapılmaktadır. "Busene daha çok yeşil ürüne odaklandık" ODE, pazarda fark yaratmadığı sürece rekabette zayıf kalacağının farkında olan bir firma. Üretimde fark; kaliteye verdiğiniz önem ve geliştirdiğiniz ürünlerle ön plana çıkıyor. Dünyadaki gelişmeleri ve yalıtımdaki trendleri takip ediyoruz son zamanlarda Ar-Ge çalışmalarımız da bu gelişmelerin etkisinde sürdürülüyor. Bu bağlamda bu senedaha çok yeşil ürüne odaklandık. Ozon tabakasına daha az zarar vermek için XPS ürünlerimizde çevreci HFC gazı kullanımına geçtik. Bitümlü membran üretiminde de % 100 ekolojik malzeme kul lanıma dair yeni bir malzeme geliştirdik. Yatırımı hala devam ediyor. Bu iki tip ürünleri geliştirmemizdeki amaç, "yeşil inşaat" projelerine malzeme sağlayarak farklılık yaratmak.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=