HSK Pazarlama Müdürü Ayça Eroğlu: •• "Uründe Standartlaşma, .. Ureticiye Çok Fazla Fayda Sağlıyor" Türkçe'de havalandırma, soğutma ve klima kelimelerinin baş haıilerinin birleşiminden ismini alan HSK, 28 yıldır bu sektöre hizmet vererekyenilikler katıyor. 2001 yılından itibaren kurumsal kimliğinde yeni bir yapılanmaya giden HSK, beraberinde farklı projelere imza atmaya da devam ediyor. HSK Pazarlama Müdürü Ayça Eroğlu'ndan, mevcut ve gelecekte gerçekleşecek projeleri hakkında bilgi aldık. 21. yüzyıl makro ekonomide şirketlerin "reka betse! üstünl üğü" performans değerlendirme ölçütlerinden biri olurken, mikro düzeyde de şirketlerin "kıyaslanabilir üstünlüğü" en önem li farklılık ölçütü olacaktır. Biz de bu anlayışla, 21. yüzyıl HSK'sını bu temel lere oturttuk. 2001 senesi HSK için bir milat olarak görülmektedir. 200l'den önce, HSK'nın kurum kimliğini oluş turan bileşenler bazı açılardan farklıydı. Örne ğin ithalatçı ki mliğimiz ön plandaydı , üretimin yerine satış odaklı bir yapımız vardı diyebilirim. Sektöre her zaman sistem sattık. Fakat 2001 senesinden sonra doğrudan kendi markamıza yatırım yaptık. Bütün altyapımızı yeniledik. Hedeflerle, metriklerle yönetim metodolojisine geçtik ve doğrudan pazarın ihtiyacına göre ya tırımlar yaptı k. HSK, çalışmaları sırasında çok sayıda proje dosyası yürütüyor. Her dosya için HSK per sonelinden oluşan takımlar belirleniyor ve bu takımlar, bel irlenen amaçlar doğrultusunda projeleri hayata geçiriyorlar. Gerekli görülmesi durumunda takımlara danışmanlar atanabi liyor. Bizim başlıca projelerimiz; "Standart laşma", "HSK SSH", "Frame Dri ll", "Hsk-0- Cool", "Airware" . Bu yatırımların il ki "klima santralinde stan dartlaşma projemiz". Mayıs 2009'da sektörün önde gelen isimlerine yönelik gerçekleştirdi ğimiz lansman toplantı mızda sorduk; "Kli ma santralleri neden fancoil ve ehiller gibi 7 4 Tesisat Dergisi Sayı 172 - Nisan 2010 Ayça Eroğlu HSK Pazarlama Müdürü katalog ürünü olup da standartlaşamıyor7" Günümüzde insanlar bir buzdolabı almaya gittikleri zaman bell i bir kapasite değeri ve enerji etiketlemesi uygulamalarına bakarak seçimlerini yapıyorlar. Fakat klima santral inin kaderi böyle değil. Bir cihazı n sahip olması gereken özell iklerin belirlenmesi ve ona göre üreti lmesi gerekiyor, yani üretimi tamamen terzi usulüne dayanıyor. Fakat standartlaşma, hem üreticiye hem de müşteriye bazı faydalar sağlıyor. Üretici perspektifinden baktığımızda, standartlaşma sayesinde ölçek ekonomisine gidiyorsunuz, standartlaştırdığ ı nız ürününüz için gereken komponentlerden daha fazla alı yorsunuz ve böylece satı n alma maliyetiniz ucuzlamış oluyor. Bu da müşteriye "daha fazla katma değer" olarak geri dönüyor. Bir diğer fayda ise hızl ı teslimat. Standart ürünün yarı mamülleri stokta tutulabileceğinden dolayı teslim tarihleri kısalabiliyor. Bu da alt yükleni ciye aynı zamanda finans avantajı doğuruyor. "Klima santrallerimizi 1000 m3/h' ten 20.000 m 3 /h'e kadar standartlaştırdık" İtalya Milano'da gerçekleştirilen Mostra Con vegno Fuarı'nda bu sene özellikle klima sant rallerinin gayet modüler ve standart ürünler haline geldiğini gördük. Bunlar özellikle Kuzey Avrupa'da kullanılan fakat Türkiye'de çok yeni olan "Chilled Beams" dediği miz sistemlerle yapılabi liyor. Birlikte, kompakt cihazlar halinde ehi ller, klima santrali ve fancoil görevini görü yorlar. Biz de bu standartlaşmanın getireceği katma değer ve ayrıca bu sistemde iyi bir gelecek gör düğümüz için klima santrallerimizi 1000 m3/h' Standartlaşma sayesinde ölçek ekonomisine gidiyorsunuz, standartlaştırdığınız ürününüz için gereken komponentlerden daha fazla alıyorsunuz ve böylece satın alma maliyetiniz ucuzlamış oluyor.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=