Al amr ı en rai kvaeny aş aArltmn aa mn enloerrmi n lea, r ıİnnag ial i tzı f sytaapnadral artr . şS ao rnt nyaı lml aer dl ear EANB nuoyrgmu ll aa rmı naal adr aı yçae lrı çgeevl ei şsmi ni dş e tir. Şd ai nret n ha amse övzeeyl löi kn leetrmi nei l iikçleerri rh. e rH pa rsotjaennei n, koet enl , rhi a bv iar bmi rei ny ddeann ı ftaer rkml ı i nö az el bl l iiknl ae sr ı tyaöşnı me tamk el al i kbl ee raber, ortak noktalarda borulama, montaj, a b ka y ir r n b ı a ir yl i a n im z in ı a l a l a a n y t nı ş , ı a d a r ı sr .k ıAtnackaı mk ıhveer pb reonjzee ri çiişnl earydreı t taylarının tanımıniaçmineyleürriünrlüekktseikki kualluasnladraerası şartnamelere atıf yapılmaktadır. Şartnamelerin eki öz dh ei rr. kBaul e mş ai rttanrai fmeedl eerne s sl p e t e r ei s k d i n f o i i p k k r a i ş s le a y r r o d t n n ir a . a m A m e ra l a e l ç a r l ı rında bazen ikilem olabilir, bu takdirde yatı rımcı leyhine olan yorumlar esastır. •• Mühendislik Düzeyi ş Mİs a ünhme na dk ti saldi ğı re. y1ö9n6e0l 'i k1 1 eyğı liltai mr ad ek asdo ar ur nsl aard ey ca e t T e kanni bk u Ül nTievkenr iski t Üe snii v(eYr Ts iÜt)e' ns id e( İ TyÜa)p ıvl ae nY ıel dğ ıi z t y vi ı e m ld rs , a i t b e e u n , g f ü a a nk üsl at ey ı lvaer ı byi rei tmml ei şr i an dd ee dyi aapşı al mn aüknt ai , z 2 ması almaktad b ır in . 500 kişi mühendis diploYaklaşık yetmiş üniversitenin mühendis bl i ikr bbi ri ri ni md el enr ifnai nr k leı dğıirt.i mS, a dnei tceel i ki kvi ea dkeatl i taekl eari tdaemmai smy ee nn l et eemğei tl i mb i lvgei lreerni ibçier ri me nl e rfea kküal r ş ı n , teler GÖRÜNÜM ' ' Yaklaşık yetmiş üniversitenin mühendislik birimlerinin eğitim, nitelik ve kaliteleri birbirinden farklıdır. Sadece iki adet akademisyenle eğitim veren birimlere karşın, tamamen temel bilgileri içeren fakülteler mevcuttur. Dolayısıyla temel eğitim içeren bilgiler dışında, mesleki eğitime yönelik dersler çoğu kez verilmemektedir. mevcuttur. Dolayısıyla temel eğitim içeren kiden deneyime dayalı olan bu olgu, bugün bilgiler dışında, mesleki eğitime yönelik bilgi ağırlıklı olmuştur. Dolayısıyla mühendersler çoğu kez verilmemektedir. Ayrıca disde bilgi ve deneyim aranır. Buna dayalı eğitim merkezlerimizin araştırma ve geliş- başarı da esastır. Bu nedenle mühendislerin tirme üniteleri hemen hemen yok sayılır. konularında uzman ve profesyonel olması, Eğitimin günümüz şartlarında olumlu gelişi- ayrıca sorumluluk taşıması istenir. mi bilgisayar desteği ile olmuştur. Diğer bir desekyiiyşele,nabilgisayar teknolojisindeki gelişim z l a r ı n a e r i ş ma reakn ççookk ki loel raiy do ılru. pAbnicl gaik küanyinvaekr sitelerimiz, öğrencilere temel bilgileri esas alarak hedefleri göstermekten çok uzak Mühendislik hiz rılır. En zo r m ü m h e e t n d y ö i s n l ü i k n d h e i nz mseı ntiıfltaaras aar ıym hiz d he is n m li d k e i st h , i iz u sm y a g y e u ı t la l l a e b r yi i ı l ci o r ı . r , t A ü a r y y e r a t ıc i ç caı i ,k a i a ş k r l a . e d t U e m z m m ecis a i y n m e lı n k ü h d m e a n ül - sayılır. Dolayısıyla, mühendis adayları olan ları tariflenen mühendislik hizmetleri olan öl eğ rkeinşci si leel r gdeel i şb iemn zi nei r sşaeğklial dmea, katl adnı ğ çı ob ki l gui lze a r k sayılırlar. Yüksek lisans eski önemini kaybetmiştir. Mi h tüihyeancdı ni ıs odluaynmbai rmkai şk it ay,ü k ms eükh el i sn adni ssl iyk a phmi a z pmaeytel el er ri ni ndee ömnaesmt e rv e( dr ii lpm. eEmn eg k vt ee dy ai r. Y .B uM ünhe. ) dg eernel ek dpur oyfuel smyaomn eı şl ,mbüuh teünrdyi selti kk i lhi i hz mi e t l e r i n e z gulamaları uygulanmamıştır. met uyMk aürhşeı l na dş iı sl al inğ isno r tuenml aer lı çaönzl eabmi l ım, eu by ag şual ar mı s aı ddı ra. Günümüz teknolojisinde bu çok zordur. Esarasında; ara mühendislik hizmetleri olan ds aı ştıınşd, ai h, aml eü, ştaavai hr hküotn tgriobli gy iübki l ehni i c i g ö r e v l e r i z rmean k st aodr uı rm. Kl ua mmuü hkeunr udmi sllai kr ı nhdi zamheitz m l m e e r e t i le b r u i lu g n ö t veren dmeü hd ea nhda i sçl eo rk, my eetmk i uvr eo gl aörraekv lyeör in eç tei rmç ekvaedsri on t s ü unda yer alırlar. Yasalar, yönetmelikler ve zükler doğrultusunda çalışırlar. Çoğu uz ömnaenmsl ia yk aı l mr aar zl a. rAa n icmazkay ea tt kı pi l eyrai pçteı rr ıçme lvaer sai nydoe l açabilirler. Genellikle ara mühendis olup sı radan görevler yaparlar. ' ' Mühendisliğin temel anlamı, uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilme başarısıdır. Günümüz teknolojisinde bu çok zordur. Eskiden deneyime dayalı olan bu olgu, bugün bilgi ağırlıklı olmuştur. Dolayısıyla mühendisde bilgi ve deneyim aranır. vMeü höenn dki salbi ğuiln çhoekr ödnael ımn dl i ad i ri .n i Ys iaysaat li af ,r ak ayröa r T y n a e e p k t n m t o ır e l ı o l m i j ki l l d a e e r r e m b u u e y su u le m y k g l i u u y la e o m t lm k a i a la h k r i z ş m ç a o e r k t t ı ly e y l r a a i r s a b a r u y l ıd ı t lı ü ı r r r . . tSaokrduimr lkual urka ral al trıınndaa kyi ma psıel ı r.mMü de salheakl eyeetki ve t melidir. Kamunun hiyerarşi düzeni içindembeu kurallara riayet edilir. Tesisat Dergisi Sayı 166 - Ekim 2009 17
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=