Arçel ik VRS Sistemlerde BLDC Fan Motorları El i lni ğeirnj ii nmtaalsi yaer tı ml elrai nr ddae kei na rötnı şe mvel i kerni et er rj i ovl me rai my a bmaeş lsai ds tı ğe ım gl eürni nüimn üazn ak eo lşeuml l aa rnı lnadr aı n, d iaknl i mb ilrei nodl ai r n fj iasni dmaoht ao r laazr ı ne ldeak tkr iukl l asna ırl faı ,n dEaCh aM oatzo rs et esk ns oe lvoi yseasyiı l ial er ı nydüak ns e bk avğeı mr i ms ılzi l iokl asraağkl afma an k mt aodtıor .r uK ut tüump hs iı sz ltaermd lae r ik, of rnetkr oaln seidnivl eebr ti lömr üe-kat eddı mi r. k oEnCt r oml üovt obr. kl aoşntvı raı lndsı ği yı no dn ae l nhoı zm ki noanlt rhoı lz lsai rsdt ae molretrai l ai llea mk aar ş%ı 1ve0rimenesrajği ltaaysaabrirlmufeuktveedi%r. 80 mertebelerinde nE üCş mt üor üt ocrül a rsı ni s tteams al errı imn ı issat ey ne smi ne dy ee nf r reekzaonnsa nd sö lparno b lyeam ldear i nfianz öknoünnt reo l lgüe çsi li ms tieşmt i rl e. r iEnC a kmuosttoi kr ss ii ss tt ee mm ll ee rr ei fnaaz zkaor na nt r oal sl üg avrei 4f r edkBaAn sa vkaonn tvaejr tsöarğl ü c h la i a v m v a a a r ı k n d l a a eb b il i e ç r r l ı i k i k n m t e e a , i k n öt i a l z d d e i l ı ğ l r i i . k n l d e H e d V b ü A u ş C ü f ak r k s fa is 1 n t 5 e - h m ız l 3 e la 0 r r i d n ı B d v A e e r Bd i a n L h e D a C u a t la i z p ş g m m ü a ç o k t t o ü r i l k ç a e in r t ı i n m f a ki n u v l e l v a en d ü ım k ş o ı ü mk te p sr r c e e i s h s ö s e r e l d e v i r l i m l y e e e r l d k e e tt ee dmi ri . üBr ei rtçi coiks i b, eşyeabze keeş ygae rvi lei mi dk lei mk i l ednadl gi raml aen ms ias lparrodbal ne m( dl eürşi nü şö vneü nyeü kgseeçl imş leekr d eand )ı nkaa ybnua kt li ap n Ea Cn motorları tercih etmektedir. İklimlendirme sistemlerinde fırçalı ve fırçasız Fo ıl mr çaaki çüezr ee rne Di kCi mt i po t oDrCl amr doat or ro tkour dl l aakniı lsmaar ıkmt al adrı ra. n se a ı l r e y . k e t D s r i i i k l n i md il e l e i , ti b r m o ir t i o y f r ı a rç p s a ı a d - r a k ım o o l l l a l e a r k n ın t ö d k r a o y n ll a ep k gı e t s ö ç ı r e i n l d e ü a s z k e aı n ğ m e la ı ğ ni yBöun üs i smt eomt oi nr dköı vnı el cr ıkme n o lkueşnt du irlmi ğ ai n, d ebna k ıdme ğ igşei r . vr eakr tdi ırrm. Feı rvçea sf ıı rzç da ol ağrrdua aakşı mı n mmao tgoirbl ai rpı rnodbal ef mı r çl ear-i 68 Tesisat Dergisi Sayı 165 - Eylül 2009 850 d/dk'lık RPM değerinde ve güç tüketimi AC motor kullanımına göre %30-40 oranında azaltılmış brushless DC teknolojili fan motorları, dış ünitelerde ve düşük/yüksek statik basınçlı kanallı tip iç ünitelerde kullanılmakta ve 0-255 Pa aralığında devir kontrolü sağlayabilmektedir. Arçelik VRS Dış Ünite Örnek Bir BLDC Fan Motoru: Arçelik VRS sistemlerinde iç ve dış ünitelerinde kullanılan Brushless DC fan motoru ve özelikleri. d kyü o e k l n l s e e e k tl k t e ö yr a i ck d i ı ü m ( z cı e o n n a e t n r ğ o a i l n h le i t n r a ) r l g ü a ö s m r t e l a e v nin g ir i ö . r D e el e v e n i k n e t i r tlo e y n ü y i i r k c ü it d b e e n ir , iyl ae r ıiillgeitlki ezna md ae vnrl ea meal eymı saanğl al ar ıy avne ma ni karhot adrel anme ta ol el ymi cai mbauslı u inçui nr . dMe no et ot lreuyni c idnöi nn üuşyügnudne bai rk shaı zmd aa rzoi st oy or un ut an kuinp ebti ml i nems iegsei nr ei kgier .r eBkut i irşi rl .e mM ,ervoctuotr pu oy rgoutloarmpaol az ri sdyao nHua i lk eo fl af eyccta s et ensspöi rtl eerdi ikl iur .l l aFnı rı çl aarsaı kz g kd a o o n ğ ş t r r u e o kl a il s l k e i ı s r m i t n e im n m i o n y t i a o pr bl ı a a s s r ı, ı i n t s l d e i a n ş t ü i b z rm e o s i e d le k a m t l e e m v o e a t k o m ı r m a a l g i d y ö a e r l t e i tai zt rael şt mi mal ketr ai d öı r n. l eSmi neükz oii çdianl ymü ko st oerkl a rd umy aorml ı leı knltı aB lLgDı l aC ytı icpı l amroat ogrel raer kı ns iknui ml l a nd uı my aı rdl aa rh. aBeuf enk et idf de inr l. e t eB e n L k e D n r C i j ğ i l i e m n i d l o e i t r o il r b d la o iğ b r i d n in a d l e e r e , r l o e t k u o t y r r g o u d n n ö ik n m z k a e o m y m e a u n bt l l a a a ş m nl d a aı r r m v il a e e a ça a y k a l ı ı m ş rl a a a n r .) g ö B m re u o to d n r ö e l n a d ü r e d ş n a le y , o ö l n d A ü u C n ğ ü u (a e g l l i t e b e k i r t n r a a o k n t ı i m i f k a d o k l e a ı ğ m r i a ş la k t sm i o f e nl a r e a k r ı i m t n e d , k e r s a g ü r ü r n e ç k e k l g i a a o y ti l b f a e ı r n a da k ö n n n e e e d n g e a şn t e ik o ft i l e l m d n e a z p b . o ir z A i el t t i ğ e f r e r i n d v a ir e . mM oo ttoorruunh ai çr ei nkdeet kei t tbi rue n dmö namn yee tvi ke yi tam ed eağliaşni kl lai k rkı anyı ı op l uvşetrui mr usr i. zAl ilğt ee rvnea tmi f oat koırmd al ı ıms ıontmo ral ayrad an ke di ebnu olur, AC motorun ömrü kısalır. l gF e ü ı r r c e ç ü a g s u ö ı y z r g e d u o d la ğ a n r h u d a ığ a v ı k n e ı d m ri a m , m l f i ı o r t ç ç o a a r l s l ı a ş ız r ır ı, . m f Y o ı a r t ç o n a r i, l f ı ı ar o ç y l a n al ı n ı g m t i ü r o r iş tdoarhtai pvi ne rei mglöi roel aerlaekk tdr iöknügşütcüürnüür. m e k a n i k g ü c e 1G.e nSe ül or el akrlai kmfıı kr çnaastı zı s Dl aCr dmaont odr loal raı ny ı adviağnetra j l a r ı : 2. Y em ü y o l k e t s o m e rl s k a i z r M a li k o g mö o r r e e a nn d t ı a , / haakıvmervime lMidior,ment/ 3 . Fdı rüçşaüvkebki ro lseekst ösreovlimy easdi ,ı ğ ı i ç i n d a h a 4. yDıaphlaarıa, z aşırı ısınma riski ve düşük ısı ka5 . Kdoanhvaa nksüi çy üo nk e vl et i pd amhoat oar zl a rbaa kgıömr e gbeor ey uk ttilrai rr ,ı 6. U Dd z a C a h k ka t o a un n z t r u o v n l e ) , ö kmorlaeysakhoinpttrior,l edilebilir (0-lOV 7 . kE an yöbnı evme lsi easv as ne vt ai yj eı : sDi eağr itşı şk ıe on l mh ı az lma radsaı dvı re. r i m ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=