Kontek'ten Emotron MSF 2.0 Yumuşak Yol Verici Bir elektrik motoruna yol verirken, yüksek kalkış akımları, mekanik yıpranma gibi sorunlarla karşılaşılır. Bunlar yüksek enerji, kurulum ve bakım maliyetleri olarak sonuçlanır. Geleneksel yumuşak yol vericiler, en temel sorunları çözebilirken, Emotron MSF 2.0 çok daha fazlasını sunar. Emotron MSF 2.0, AC asenkron elektrik motorları tarafından tahrik edilen sistemler için kalkış akımlarını ve mekanik yıpranmaları en aza indirmenin yanında tork kontrol, ters yönde jog, frenleme teknikleri ve yük izleme (power shaft monitor) algoritması ile yumuşak yolvericiden çok daha fazlasını sağlar. Kurulum ve devreye almanın kolay olması zaman ve maliyette tasarruf sağlar. Ek oladığı gibi, hem mekanik yıpranmaları azaltması sebebi ile mekanik ba kım maliyetleri azalır hem de kablo kesitle ri, sigorta ve benzeri komponentler optimize edilerek yatırım maliyetleri azaltılmış olur. Düşük Hız-JOG Fonksiyonu (İ leri-Geri) Kalkışta veya duruşta, motor, ileri yönde nominal hızının en fazla ekipman ihtiyacı (PLC veya Seviye-Akım % 14'ü kadar, geri yönde ise % 9'u oranın da çalışabilir. Bu çalışma rejiminin süresi Kontrol Rölesi) olmadan, yumuşak yolverici tarafından gerçekleştirilmiş olur. rak; Emotron MSF özel olarak uygulamalara ve motorun bu süre boyunca üretmesi iste- yönelik tasarlanmıştır. Özellikle; yumuşak yolverici seçiminde yü kün tipini belirlemek kullanıcı açısından zor olduğu için kolay hata yapılabilmekte, bu nedenle gereksiz zaman ve para kaybedilmektedir. Emotron MSF 2.0 Yumusak Yolverici'nin son derece kolay ve sağlıklı bir seçim kılavuzu bulunmaktadır. Bu kılavuz kullanıcıya sektöre! sınıflandırmanın altında uygulama tiplerini sunmakta ve kullanıcı bu sayede uygulamasının IEC 947-4-2 yumusak yolverici boyutlandırma standardına göre hangi kategoriye dahil olduğunu öğrenebilmekte ve yumuşak yolverici güç seçi mini buna göre yapabilmektedir. MSF 2.0, kalkış ve duruşta "Tork Kontrol" metodunu kullanarak çok daha iyi bir çalışma sağlar. Bu teknik sayesinde motor kalkış akımı, geleneksel yumuşak yol verici ile çalışma ile karşılaştırıldığında (Şekil 1), % 30'dan fazla bir oranda azalır. Dolayı sıyla, yolverme esnasında gerek şebeke ve elektrik tesisatı, gerekse motor zorlanma116 Tesisat Dergisi Sayı 165 - Eylül 2009 nen tork parametrik olarak ayarlanabilir. Bu fonksiyon sayesinde kısa süreli, düşük hız rejimi, JOG gerektiren, değirmen, kırıcı gibi uygulamalarda frekans konvertörü kullanımı ihtiyacı ortadan kaldırılır. Otomatik Seviye Kontrolü MSF 2.0 üzerinde standart olarak bir adet analog giriş bulunmaktadır, bu giriş kullanılarak harici seviye veya akım sensöründen geri besleme alınarak yumuşak yolvericinin start-stop kontrolü yapılır. Bu fonksiyon sa yesinde seviye kontrolü herhangi bir üçüncü V DOL SiM : . vm&� Grim'ANM �. ı ••� /lı:onıt0l tofl 1t.vttr) f : ,,,,... •- ',, Emotronıortc 3 : • , lı:ol'llrol ıoflstı tHf 2 \ ,,' ' Dahili Frenleme Fonksiyonu Değirmen ve testere gibi yüksek ataletli yüklerde bile mekanik fren kullanmadan ani ve güvenli duruş imkanı verir. Dahili Yük İzleme Fonksiyonu (Shaft Power Monitör) Dahili Yük İzleme (Shaft Power Monitör) fonksiyonu sayesinde, motor kayıpları ta mamı ile hesap dışı bırakılarak motor shaft gücü hassas bir şekilde ölçülür, sürekli rejimdeki yük eğrisi tanımlanır, motorun sürdüğü yük her durumda korunur. BöyleHız Zaman 2 ' 6 8 10 12 1' Zımın Şekil 1. Tork kontrol ile; pompa ve fan gibi karesel yüklerde optimum süre ve akım ile mümkün olan en yumuşak kalkış ve duruş sağlanarak, özellikle pompalarda "Koç Darbesi" etkisi tamamı ile yok edilir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=