TEKNİK TANITIM Sabit Mıknatıslı "Manyetik Kaplinler" Günümüz endüstrisinde döner ekipmanların güvenli ve problemsiz olarak işletilmesi için iyi bir mil ayarının yapılmasının temel olduğu yerleşmiş birgerçektir. Ancak MagnaDrive Mühendislik Bölüm Direktörü Greg Highfill, istisnasız her işletme için bakım masraflarının ve plansız arıza duruşlarının bütçenin en yüksek rakamları olmaya ısrarla devam ettiğini belirtmekte ve mil ayarlarının iyi yapılmasına rağmen çeşitli sisteme özel durumların ekipmanların çalışmasını kötü yönde etkilediğini, vibrasyon oluşturduğunu, yıpranmayı hızlandırdığını ve zamanından önce arızaların meydana geldiğini vurgulamaktadır. aİ yri ı zyaal aprııl mdıüşş übrier mmeidl i ğai y da ur ırnuı nm l sairsdtae mbdaek ı mo l umş aün y hm a e il n b le d il r m is in l e e i k n r t i e b d s ir i i r s b l t e ir e r in ? m di B n e n ir s a y ü y a r r e k ı kl l m a li ş l a i ı ğ s m i ı n , y i y a ü n d k a a s v ıl d e i ğ s m e a r o ğ tl b a o i r r dlaenğtiışylıekyoüpkarimleamk ooltaobr i lai rramsiı?ndaki fiziksel bağGn oülçoljüi , sbauböi tzme l ı kk na av tr aı sml aar dkaanr aokl ut eş rt ius rt ui ğl mi n iu sş abği lratye ak j öb is z il i e m nl d l e ik e k l t e y e r a d e p i r s ı . l a a G g h e e ip ç lm t y iğ e e i k m n t i e i z ü o r y l ü a ıl n l n a l e r A r dl R a e - G s k o a E n p 'le u lin r ç , la t g e n e k m li n ş ı o ş m l t o ı i r ş . An ıl ı şt oı l al egree l me di şe rkeakpml i ni ll leerr bei rs -ma ikkstlaı roml mi la kmaaçlıakrl ıığnıa rDai şğ lmi , emn egtüacl üdyi sükk l ti ayraa fdı naa ealkatsat roambei lrmi ke kktaepdl ii rnl leerr. et ünrdl eürsi t ar irdaes ıennd ay ayyegr ı na l mk ual lkatnaı dl aı rnl a er. s En en dk ü ks at rpi dl i ne oh laalri akh aMz ı ar dganaDk ruilvl aen ıtlaarnafıknadpalni n leürreetilaelnterSnaabtiift Şekil 1. 1 1 O Tesisat Dergisi Sayı 164 - Ağustos 2009 Mk aı kçnı kal ıtkı sl al ır ı nKıakpal i npllei nri n( "i mM aa nl yeedtiilkd i ğKi amp lai nt"e)r,y aml i ni l e le s r n . ekliğine dayanmaksızın tolere etmektedir (Şekil 1) Gmüeç, mt raannys feetri kei lnedmüak lnel amreı n pd rae yn saipbıilnadne nb uy agrealliaş nmı lianrdaek çüı ğr eı rt i al mç ai şn vbei rd öy ne en ri l i ek koi pl amr aa kn l ae nr ıdnüisştl reityie hs ua nv ua l mb oaşkltuağduı r. ü"zMe rai nndyeent i kt rKaan spfl ienr" leetrmteokr ktue dbi ri r l"etre. mTaa sssaı rzı mb aı nğ l agnetr ıe"ğ io l uoşl atnu r ahraavka mboot oş lru vğeu ybüikr ğ aed ı r n a e ı s r e ı e n k n d d şa o ü k k s i t y v ri ü i b k r s l a t e s a m y n e o dl n a e u r r ti l i a s z r ö o ı l n n e ü ı nm e d l ü e e z r r e , v r m e in i d e l e k k o a tl ç o aı l r e k a r lı e k yastıklanmış motor kalkışı sağlar. "Manyetik Kaplin"in sisteme eklenmesi (Şekil 1 ve Şekil 2) çeşitli faydalar getirerek plansız agrüıvzaenidliurlriğuşinlai arırntıırıra.zaltmak yoluyla sistemin Teknolojiye Genel Bakış Bl aun at er ak nk ogl oüjci ,üynü hkasve ak gbüoçşllüu ğsua büi tz emr iı nkdneant ı strl aa rn ks fuel r emdi il ll emrei nsiinn i bvier bbi ur innudne ns obnauğc ıumoslıazr açkayl ı üş ka bviel mmeostionri sağlar. ten oluş"mMaakntyaedtıirklaKr.aplin"ler iki ana komponent (Şekil 2) gl i nöem üblaüğol al anrma kı ş svı rea l aü nz de ırği nı dbei r saa İ l l ü k b m it o l i a m n r y ı a k u k n m , a y t aü ı l s k a l aş m r ım ı i n dbai sğklı toal asanrçlaeml i kıştdıris. kİlkeirninc iüozelarrinaek, mmonottoere md i liml i ni eş abyank ıı rs ailebti tkehnı z ddai sdköl enrmi me l earl i es da iğl ml ainşmvışetırm. otor i l e (Mçaenl iyke tvi ke robtaokr ı(ra ldüims ki nl eyrudme nd i sokl u) şi lae tnk)e ni çreortiosri unn dr oet otre, mmaasn yeet tmi ke dr oe tno rda ö nb ea bğ il ıl mo el akrtaekd i rd. ö İnl emt ke ey ne g bo e alu ç ş ş e l t a n u d r a ı a ğ k rı a n ı k d h a a i l v e a t m k b eı o n k şn r l a u o t ğ tı o s u r l a u ü r n z ı n e b ra in k k d ı u r e t n d u i p s b k l i a r le r k ı r n ö i d n p a d rü n e eddy akımları oluşmasını sağlar. Bu eddy al akrıımn l ak ur ıt, u çp el al ri kı y ldai sektl ek irl eüşzi me rei ngdi er e, nmkı kunt au pt ılsa r oluşturur. Bu akının oluşturduğu teğetsel kn uüvş v ye tö, n mü nadney eçtei kv irromt oe ryue i lbeat şk leanr . r oNteotr usno nd uö ç oeldairlmakişçtıirk.ış milinde yükü döndüren tork elde Yük flanşı Şekil 2. . Çelik iletkenler Mıknatıs Motor flanşı
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=