Tesisat Dergisi 164. Sayı (Ağustos 2009)

VİZYON Hizmark, Güneş Enerjisinde Bir Marka Olmayı Hedefliyor 2004 yılından beri güneş enerjisi sistemleri konusunda tasarım, proje, uygulama faaliyetlerini sürdüren Hizmark Group, bünyesinde bulunan üç ayrı şirket ile, bugüne dek güneş enerjili aydınlatma sistemleri konusunda Türkiye'de örnek projelere imza attı. Talep ve projelerin krize rağmen artış gösterdiğini, 2010 yılının güneş enerjisinde bir dönüm noktası olacağını söyleyen Hizmark Group Genel Müdürü Savaş Yeşiltaş, yaptığımız görüşmede sektörün sorunlarına da değindi. Hl ai mz maa dr ke nGeryoiumpi si el ek t 2ö 0r d0e9 byeışl ı nydı lal ı kgsüanh e a ş u e yng e u rjili aydınlatma sistemleri, tasarım, dizayn, üretim, uygulama, montaj. servis hizmetleri konusun t e l i u y g udl aa msae krteöfredrea nysalpatrıığı(TopyreostatijlFi avberikkaasliı, Ken bi t Fabrikası, Avcılar sahili, Şişecam, Arçelik naları vs.) sonucunda marka kon ması nı sağlamıştır. Hizmark Group' u u mn l abnud ıyrı l yenmecibhuerdiyeeftii ise, 500 kW'a kadar yasal lisans nin olmaması nedeniyle 500 kwp kd ue r iuml uzma apt raor jaekl e br i u hkaoznı rul da am da ak tveer cbi hu epdri ol ej enl ebr ier marka olmaktır. Hizmark Group, bugüne kadar yapılan saha uygulamaları açısından ilk üç firma arasında yer almaktadır. Fakat asıl büyük projelerin, 2009 yılı son masını bekliyuoru2z0.10Buyılıprboajeşlıeritibbaarşiylaledığoılnu d ş a da yine ilk üç firma arasında konumlanmayı hedefliyoruz. Tasarruf Sağlayan Ürünler Hizmark olarak, 3 m ile 9 m arasında çokfarklı tip ve performansta güneş enerjili aydınlatma direkleri üretmekteyiz. LED Aydınlatma Armatürleri Kaba tabirle örnek verecek olursak, eskiden kullandığımız 100 w ampullerin yerine yen kan ışık ktaaslitaerrsuifalyu 20 w ampulleri kullandığımı i z ç d ı a nı kaldı, fakat tüketim anlamında yüksek oranda tasarrufa gidildi. Ama yeni tip led ampullerin üç tane önemli avantajı var: 1. Eski tip ampullere oranla % 95 tasarruf 2 . Çsaoğklaurz, un ömürlüdür; 100.000Satt /yaklaşık 10 yıl ampul değiştirmeden kullanabilirsiniz, 94 Tesisat Dergisi Sayı 164 - Ağustos 2009 Savaş Yeşiltaş Hizmark Group Genel Müdürü 3. Çp ue vl l er ercgi i bvei rsaadğyol ı kalkı tbifi reatkmileprui l ydoükr,tudri ğ. e r a m - Güneş Enerjili Aydınlatma Pl aomrtaadtiaf n u yhgı zu ll ıa mvael a rpdraa t i kk a zuı ,y gkual abnlo a b u i l y i r g l i u ğ i vardır. DC güç ile beslenebilir olması da elektrik çarpması etkisi ni ortadan kaldırır. Peyzajı bitmiş bir alan lum ve yer değiştirilebildiralikdaaçhıisıkno d l a ayn pk ruar tui k bir üründür. Türkiye Aydınlatma Gereçleri Pazarı Türkiye pazarınıAvrupa ile karşılaştırdığımızda, Türkiye ve iki nci pazarımız olan Ortadoğu'nun çok büyük bir pazar olduğunu söyleyebiliriz. ğ F ı ankdaat , bTuügr kü inyee ' dk ea daayr dk ıi n ği ve olması gereke l uaytgmual a ma raml aartaü r bü ,a kdıi lrdeı ­ n profesyonel aydınlatma şiddetinin çok da doğru olmadığını görebiliriz. Fakat bu konuda da ekonominin daralması ve rekabet şartlarının da zorlaşması nedeniyle firmalar yeni uygulamalarında estetik, kalite ve performansı ön risine girmişlerdir. emseyecek yaklaşımlar içe­ "Merdiven altı üretim sektörün en büyük sorunu" Tüketici bu konuda ciddi uygulama yapan firmalar tarafı ndan bilinçlendirildiği takdirde merdiven altı sorun olmaktan çıkabilir. Fakat tüketici uzun vadede kullanılması gereken bu sisteme sadece aydın karsa, kısa bir süre so lantrma as i sd ti reemğ ii roal anr d a ım k a b n a lı kullanamayacağı için sisteme olan inan lır ve pazar kaybı yaşanır. cı azaSektörde sadece sanal dernekler, birlikler değil gbüuçylüakbliarşçımatıı ve yapı oluşturulması gerekir, ki n hem bu sektöre yıllardır emek veren c a k t ı rl. eBr eu hseemk t ödred etküikçeet ki ciirl edreek çyoakp ıfyaı yodl uaşstı uorlaan bir avuç firmanın üstünlük yarışı yaparak, etik olmayan ticari yaklaşımlar içerisine girmek yerine, hakikaten çözüm ortağı mantığıyla hareket etmesi önemlidir. Hem mal alımları n da yurtdışı firmalarıyla görüşmelerinde, hem devlet ile bu sektör konusunda yapılan tabakatlarda bu tür birlikteliklerin çok fay m d u alı olduğunu düşünüyor, ancak bugüne kadar da maalesef bu yaklaşımı n olamadığını üzülerek de olsa gözlemliyoruz. S b e a k ş t la ö d rü ığ n ı de faaliyet ve uygulamalar artmaya nda, güneş enerjisini n Türkiye'nin en önemli sektörü haline geleceği ni ve ülke ekonomisi ne çok büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Almanya gibi güneşi olmayan ülkeler bu konuda marka olarak dünyaya bu sektörün teknolojisi ni satıyorlar. Türkiye' nin güneş ülkesi olarak gerekliliklerini yeri ne ge ed teinr müe lski e v eo l mb ua s ıs egk et örreük i rO. r tBaudnouğnu ' yi ça i ni n dş ae slogan olarak diyoruz ki, "Artık Elektriğiniz Güneşten . . . " ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=