k ms a a e n n s t a l r e l a ı k l a e ta y li ş n nı ı d m e b ı u s z e d ş r a t e if t k a i i k l k a d t y e ık l al g a g e r ö t ı i n y r d i e p e r r l t e iy e r o s d r l e s i ma b, u e b k d iz a iy n d o a e r l ud b z a u , taşıdıkları havadan emin oluyorlar. "Bu bize ne sağlayacak?" Birincisi; şantiye şartlarında hazırlattığınız hava g Bk i a a d n z e a e r l n m ın , e d e k al b c i e ç id t in t d e i b h k ü a e y y r ü ıp k m l a ü z r, h a e m k n a a d ç n a is k hla e a r n r c v d ı a y o r o . ğ rr B s u u u s n n u u l n a z r u . ı ys ae pb me bai yy lae çöarl ınşeı yğ oi nr ,; aams ma ba a tzaevna dn e gi şe li iny yo or ,ğ umni lmu ğaur vk ea pkaatpaal ıtmt ı kdoi lyuoyrovr .eOh ze ar mş eayni ypl er oi jşe gme üç et il,l igf ii tntiin, bh iat t i zo ırral adma ı şp rool dj eu ğmu üphr oe jneddi se i nd ionğ r uk uçraml ı şu mş ı oy lodr u. Çğ uü nbk iür bsistem var.Standartlara göre belirlemiş olduğu i o k l a a r ç r ka a a k k y d ı s p e i ğ s v e t e e r mle ka r e i ç n y a in ü ğ ı k ü l vs e a t m r ü , n iş o e a k ç m a ık ç a m a ğ ı s ş ı i s z s ı n a b n ız u t . r ka H a l a e y v ı ia p la n v v ın e e gitmesi gereken yere gitmemesi halinde ortamda pk or onjfeo rmbüohzeunkdl ui ski lma ri ız yi ar aş ha an tms ıazy ead bi yaoşrl. ı yPorro. j eB umdüa shae yngdıissıiznl eı k doel uyyaonr .i Bo i kr apdr oa jreemmüehğeenddei sbi ni ri nn oy katpatdı ğaı değerlere saygı gösterecek bir tasarım ve onun istediği standartları tutturan bir standart imalat olmalı. sİ kai nh ac idsai ;k pi rboi rj esyüi ryüö inşeyt üe nk ümn üe kaal anri ka kp rkoajlei t eml i ü, dd üü rzü üg ür ünn, ümyüe şr itneer i gs öi nt üe rvüepr dt ai ğk imsaönz üı nn kkoanrfşo ırl uı ğnı uoyl aanş abri r ş kk a e a n n yb t a iı y n y e n y d ı a e z n n ai m k s aa a l n c d d d ır a a ıl m g h e a a r s t e a ı k n lı s ı i k z v e e bs i i b r m i i r m, s f a ü i l r r a e ü t , k e v a k b l o . e n n m i o n i m n d i i n e k ortadan kaldırılması söz konusu olmaktadır. dEanhöanheımz llı i ssiü irseed,e sbai ğt ilrai lneannb bi rup rt oa jsea, r pr ur of lbalre mh esmi z gi si dt eenn i lbeinr hdaevğael ar lnedr ıdr me aç asliısştae nm ihvaev adloalna ydıısrımy l aa Y y s a i a s n r t a i e tm y a a r i t y a ır l k e ım y i c ş a ı l te ı v t r e m ım e p c d r ı o y e j a e c i m b d ü d ü y i e ül e l k i k f i o n f n a d o y e m d n a i y k ü s k a k a l ğ e t l n ı k y i ı c l o a i r r . fsai nyed ak asdaağrl ahme ra kntoakdtıar .d aA ybruı c at e r c i h i y a p a n i n s a n , şu anda yapmış ao nl dduağ ummüuşzt emr i laelri ey evt e ar inl eanl i zsl ae rt ıi ş vfei y pa ityl aarsı yaldaa e şl lue idma ha al aet kaonnaol imz i ni ki ddiey ey ba ipl et ıcğeı mğ i mı z di za bi ni r annoı kntna edrad. eYyasnei yatırım maliyeti de düşük. 84 Tesisat Dergisi Sayı 156 - Aralık 2008 "Bu neden kaynaklanıyor?" Birincisi; biz eğer şantiyede imalat yapacaksak ac enğai zh, aşma nmt i yaedddee şmai nz t si yaecn. i nB ui şsparcoıgtreadmaırni ka egdöer e Mpaerksiayneilkvemyüatetoaphthaindionlarak tedarik edeceğiz. in maliyeti açısından holeasraapklıyoruz. Diyelim ki bir projemizde yaklaşık 50 bin metre kare hava kanalı imalatımız vsaarc. mB ui kht aarvı aakşaanğaı lyı ui mk aarlıa mt ı neıtnr ei hktai yraeçs id6u ykdi luoğgu sr aa mc dk ua lnl a no ratcaal ğa ımz . a3 0g 0i t st oe nk s3a0c0ı bt ior nd ecfi av da ar ı na dl ı ap şk ai vnat irypeidyea ssat omkılzadyaa scaackı igme nk ealndıevuayrgmu nı ?f i Dy ai yt lealri lma ac ildmdai kb iirs tni yaokri ts aöndıezmnea kyiat poml aar akkzao lrmu nadl ıavkeabl aucdaa ğınız anlamına gelir. bİ kei nl kci i sdie ips reo; j ebnui ny as po nmuı şn ao kl daudğaur ae ll iı nmdl ea tbuet ar acba eğ rı bir stok meydana gelecek. Yani bu 50 bin metre kk au rl leayni ae cğ ae ğr ı 1 syaı lcl ıık ds aü r be çutgeüynadpeanc ay ka s ba a1ğ yl aı lnstoı snı rnaı yİ kai spimn dı şe nobl ai rci avke by ua sst ot oğğuunnrui s kyianpi mt aışşı y oa cl aacka. k . tMaerakfalnarikdamn übtierai hdheitşleurdinuirn en şanssız olduğu ; şantiyelerimizde iş bi naşşal aa rt ,a mgei rkear n. i İknçşi ar ae tz ebr vi t ae sr ,y omno bb ıi rl ay ka ml a ra kb iünzaeyr ae Dg ior el ar yk ıesnı yml ae bk aunsi küçr ie dc ianh ai ç ienr şi sai na tdtea nb çö ıyklme ab mi r ısşttoı rk. mç oakl i dy ae ht i an i ynevnei sbtaoşğl ua dn ırği ıs kbii nr iddöünşeümn dü en . bİ un şkaaadtaı nr bş aü ay tü sk abhi ar ssıancı nmi çi ke tr ai sriınndı ,ei mb eakllaettımn ıeynai np trıiğs ıknl eı zr iinni . a s'B e y u v rı k c si a a y c a d t s ü o u ş r ü ag n l a d ü n ı n i m z . a ı B s 'd u y a o t n n ü l t r a u m r t ı u n a n d li , a y k n e a t , y l s eıp t r o d la k e r l n ı a , , m k b a a u ç n saı l k k al ı r a n ı r n ı tkıularrtuınludyaonrsvuenfuinza. nsal sıkıntılarından tamamen Üçüncü nokta; buraya seçilmiş olan havalandırma ekkoinpule)rsiahceırnbkireisnidlme (eksiibu ciddi bir ustalık gerektiren , dh ae pf i roe nmi na kma isn immai zhea reedti llömi z u e e s s l t l a i ik k n l o e ın n f i u e tt s l i i n u n n g d s d e ad p i a h r. r a çkai kl aartıenn "Buradan doğan kayıp ve kaçakları biz ne kadar ölçüyoruz?" Bb ai zz ıb uşnaun tti ayaehl ehrüdtey abput ı ğoırma nı z ydüözndeem l7e'r1deer eg ökraddüakr, y dn ü ü e? k ş sü B e y i l z o iy e r o d y r u d a . u n B . s a Y ım z a ı n a ş i l a a b n r u ı t i n d y e e e ? ğ le işr di ke my üazl idyee t2i n5i n' 1 ebr eo ykuatdl aarrı Bu tür ana maliyetleri düşünürsek aslında bir f m ab ü r t i t k e a h s i y tt on hava kanalı imalatçısı ile bir mekanik in çalışması bence en doğru seçim. T b oplam havalandırma kanalı imalatı pazarında i v 2 e 0r y - b a 2 ü yt aümk l ümğ üank iiçnearliıs iinmdael amt azkainnanyeldai,yyoarruı mm ayküi nz da leı 5 dk ei ns dme en' , 1 fe k la r ıv n cı i ş r v m l a ı a r im ı n iş a d l l e a a m t s a ei n y b i r n e e n d m i t y a a o k m r i d n m u a r d a k a ki i, nbaul ırdaıdr ,askaecnı n , flanş yapma idşi lyeemki na si nt de de i ey lodreu yma. pİıkl di ısğeı ni me aöl na tc ey abruı my aa rkı i nmaal ı kdiı r nalı ve makinalı imalat bugünkü rakamların belki bl/ir4g'üidyidşüv. aGrünümüzde fabrikasyon imalata doğru . Ciddi bir hız kazandı. Şimdi yerinde bi mi taml ae ty, e şc ae nk .t i Çy eüdnek üi mhaalvaat ek labneat tl ıe nk ie tt iacme d ae nsl ai pma rı yi şl ae öh ze er lz, ayme r ai nnedöezveal mi meadl eecdei lke na mb i ar üi l reür dn e. Do or al anyı nı sı ıny çl ao ok küçük rakamlara düşeceğine inanıyorum. "El ile imalat nerelerde devam edecek?" yÖaz ep lml i kı şl e oAl nd au dğ ou l uç' do ak df aazhlaa kaür ça üşkt ı ryma taı ryı ma caı nç ıı nk v Ao e l h m r m d a i e ğ y t i a i un ş s l , e t d a rd a b e h u ' a b i ş u ç i o i i ş y k t i e y t e a b k p e na y r A a ' t h d ır m iy ım i e p c t , u ı b s pu t a a iş t y r l ı o e t n r a n u o ı n ş y e o k k r a u il r m d a e r , ya ar kpaı ldaacşa,kb. eTna skai n' ba ub ue nn eurvj ieyri i ynoerruemd eakmu al l asneı ny obrusnu un k dis u e t l e y la d ı n l i l ğ a ıy i r n o d rı g r m i h b u a i s y k u a u n l l e , l d a tt n i i y ğ a e i m m b a i i r z z s s b o ı u n ra . . n B Hçaı kk ai knaat edne kv. Be ri izmi ml i ir baba çocuğuna 'hhaarrççl lı ıkğ ı vneı rnd ei ğ iy azpa tmı na' nd, i yaek şsaomr meuvyeo rdsöan; doü ğçüo nc du ek tmu ut uhmt elmu ebl .üŞyiümmdüi yboi zre, dg ee l ed ce ev kl ette bsaı kbıanmt ı ı zç eekl emk ter si ki ehanrecrajidsıinn,i,bdoğalgazı veriyor, ama 'bunu nereye inaları hakikaten doğru ısıttın mı, doğru soğuttun mu' diye sormuyor.■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=