Tesisat Dergisi 156. Sayı (Aralık 2008)

VİZYON alternatifler çoğunlukla çoklu sistemlerin esnekliğine ve enerji ver ğil. Bu çok hızlı bir süre ç idme lği li il ğvi en ei n ss aah n i l pa rd b e u anlamda yavaş yavaş bilinçleniyorlar ya da eski alışkalıklarını terkediyorlar. Bu durum, split klima pazarında da, pencere tipi klima pazarında da böyle olmuştu. İvmelenme ve hareketlenme öncesinde biz de bu pazarda yer almak istedik ve bu anlamda ciddi bir altyapı oluşturuyoruz. Sektörde bir kileri, çoğun t lu a k k l ıam i k ş u ry u a m pı s şa lml ı ğoad e lul eyrmi , ai y liaş n şekilde ilerliyor. Biz kendimizi bir nebze ayırmak istiyor, Arçelik markasının insanlar üzerinde sa nu, kusursuğzl ahmi zımş eotl dau n ğ lauygışüınveı,nbduuyag lau n s d u a da sürdürmek istiyoruz. Bu anlamda sektör den de çok olumlu tepkiler aldık. Müşteriler bu alanda karşılarında ciddiyetle yer alan, ürünün ve hizmetin arkasında duran bir firmanın varlığından mutlular. Bunu en iyi şekilde değerlendirmeyi hedefliyoruz. Ürün gamımız içerisinde hem Multi sist lerde, hem değişken debili VRS sistemle erm de üstün ürünler yer almaktadır. Özellikle ses seviyeleri, performans değerleri, uygulamalarla ilgili kolaylıklar gibi alanlarda sürekli gelişmeye devam ediyoruz. Önümüzdeki yıl daha büyük ünitelerin üretimine ve uygula malarına başlamayı planlıyoruz. Çok büyük bir fabrikamız var ve bu coğrafyadaki en büyük klima üretim tesisi olma özelliğine sahip. Burası bir montaj fabrikası değil, entegre bir üretim tesisi. Fabrikamızdaki bu altyapıyı büyük sistemlerde de en iyi şekilde değerlendi receğiz. A "Piyasaya Hızlı Bir Giriş Yapacağız" ryo çrueml i kvAe. Şh.ebr üznaymeasni n şd ue nduo ky uaz ş ay d ıl ı d k ı : r bulunuHedeflediğiniz pazarda ihtiyacınız olan bir şeyi, ithalatçı durumundaysanız uygulama nız çok kolay olmuyor. Fakat bir üret niz, bu pazarın ihtiyaçlarını, t rini, coğrafi ve teknik sıkın emel öze i cl li iyksl ee ­ tılarını, bildiğiniz için ürün ve hizmetlerinizi baştan buna göre tasarlıyorsunuz. Bu gerçekten de çok ciddi bir güç. Pek çok kurumsal müşterimiz var. Onlar için Arçelik'in standart ürün gamında olmayan değişik ürünler tasarlıyoruz. Ar-Ge ve tasarım gerektiren pek çok konuda, ra kiplerimizden çok daha hızlı tepki verebilir durumdayız. Bunu yapa yapı gerektiriyor. Biz de s bai lhmi pe kolcdiudğdui mbiur zabltu altyapıyı daha büyük sistemlerin üretiminde kullanmaya karar lirlediğimiz yeni vivzeyrodniuk vbeu2 a0 v 0a7 n ytaı ljı nüdzae rb in e e kurduk. İklimlendirme anlamında ilk tercih olmayı hedefliyoruz. Haziran ayından bu yana VRS sistemlerini uyguluyor yız. durumdaBu anlamda satış ve servis teşkilatlar da ciddi çalışmalarımız oldu ve çalışm ım al ıaz ­ rımızın sonuçlarını inceledik. 2009 yılından itibaren piyasaya hızlı bir giriş yapacağız. "Sektörde bir takım iş yapış modelleri, ilişkileri, çoğunlukla kurumsallığa uymayan şekilde ilerliyor. Biz kendimizi bir nebze ayırmak istiyor, Arçelik markasının insanlar üzerinde sağlamış olduğu güven duygusunu, kusursuz hizmet anlayışını, bu alanda da sürdürmek istiyoruz." 66 Tesisat Dergisi Sayı 156 -Aralık 2008 ··_17, -�r ,! ,. Üretim sayesinde çok daha kısa sürede ürün temini, daha uygun koşullarda yedek parça ve servis hizmeti garantisi, güçlü bilgi birikimi ve altyapımızla pazara giriyoruz ve 2009 yılında sektör ğini öngörüyoruz. de dengelerin değişeceHaziran ayından bu yana yapt lamalar arasında; Yapı Kredi B ığ a ı n m k ı a z ş u u y b gu e ­ leri, Koç Üniversitesi, Tofaş, Tüpraş gibi çok farklı çalışmalar yer alıyor. Çok fazla talep aldık, fakat ilk uygulamalarda grup dışına fazla çıkmak istemedik ve buralarda çekten çok başarılı uygulamalar yaptık. gerBu süreç bizim için çok ciddi bir deneyim vmeüşöğrenme süreci oldu. 2009 yılında yeni terilerimize ulaşacağız. Şu anda pek çok farklı proje için görüşmelerimiz sürüyor. Bu projeler arasında; alışveriş merkezleri, oteller, kültür merkezleri, ofis binaları vb. yer alıyor. Piyasalardaki durgunluğun 2009 yılının ikinci yarısından itibaren azalacağını düşünüyoruz.■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=