PERSPEKTİF desteklenmesi ama aynı zamanda kurum • Akademik ve araştırma personeli hareketlilik dışı "kalite izleme"nin tüm üniversiteler için programının kurulması, zorunlu kı lınması. Finansal Yönetim • Araştırmanın uygunluğunu ve disiplinleraras ı olma niteliğini sağlamak üzere, a raştırma lerin birleştirilmesi için mevcut müfredatların yeniden ele alınarak, geleneksel öğretim yöntemlerinin yanı sıra çıktı temelli öğrenimin de teşvik edilmesi, • Üniversite açısından en uygununun bulunması için Avrupa'daki gelişmeler ışığında çeşitli kurum içi bütçeleme modellerinin araştı rılması, performansını içeren kalite güvence prog- • Yeni öğretim yöntemlerini yaygınlaştı rmak ramlarının yürütülmesi. için; örneğin eğitim fakültelerinde, personel • Bütçe tahsisatının kurumun gelişimini teşvik edecek şekilde kullanımında üniversite camiasının ortak sorumluluk almasının sağlanması. Kurum İçi Kalite Prosedürleri • Bir yandan asgari standartlar çerçevesi sağlarken, diğer yandan kurumların kendi gereksinimlerine hizmet etmek üzere çeşitli kali te güvence sistemleri geliştirmelerine olanak tanınması. Sistem, ağır bürokrasi gelişim programları düzenlemek üzere bir üniversite biriminin kurulması. • Öğrencilerin eşit oy hakkında sahip olarak, her düzeyde karar verme sürecine dahil edilmesi ve bunun uygulamaya geçirilmesi. İnsan Kaynakları Yönetimi sebebiyle yaratıcılığı söndürmemelidir. Mezunların Bilgi ve • İnsan kaynakları planlamasının ve yöneti- Becerilerinin İstihdama Uygunluğu minin, kısa, orta ve uzun dönemli hedefler Kurumlar Arası İşbirliği Yabancı dil becerilerinin eksikliği , gelecekteki temelinde stratejik yönetimin bir parçası • Üniversitelerin kapasitesinin genç nüfusun kuşaklar açısından bilgiye erişimi sınırlandırhaline getirilmesi, eğitim ihtiyacını karşılamakta yeterli olmadığı ması nedeniyle kaygı vericidir. • Liyakat temelinde bir kariyer planına bağlı olarak maaş artışlarına olanak sağlayan ve göz önünde bulundurularak, üniversiteler arası işbirliğinin artırılması, yalnızca öğretimi değil, araştırma perfor- • Yalnızca yurt dışında değil aynı zamanda mansını, personel gelişimine katılımı ve aynı ülke içindeki diğer üniversitelerde de öğrenci zamanda öğrenci geribildirim sonuçlarını da ve öğretim elemanı hareketliliğinin teşvik içeren, farklılaştırıl mış bir liyakat sisteminin ed il mesi, kurulması, • Kurumlar arası işbirliğinin potansiyel avanAraştırma tajları hakkında farkındalığın artırılması. • Üniversitenin misyonu, profili ve genel stratejisiyle uyumlu, üniversite çapında bir Yükseköğretime Erişim araştırma stratejisinin oluşturulması, • Kurumsal özerklik ile üniversiteye erişim ulusal stratejisi arasındaki dengeyi kuracak şekilde • Araştırmayı koordine etmesi, disiplinlerarası- yükseköğretim yerleştirme sisteminingözden lığı ve projelerde ve kaynakların kullanımında geçirilmesi, alternatif modellerin tartışılması tutarlığı sağlaması için üniversite düzeyinde sürecine paydaşların geniş katılımla dahil rektöre ya da rektör yardımcısına bağlı mer- edilmesi. kezi bir daire ya da organın tesis edilmesi, • Üniversite tabanlı temel bilimsel a raştırmaya ayrılmış kamu kaynaklarında artışın desteklenmesi, finansmanın ulusa l düzeyde rekabet yöntemiyle sağlanması, • Akademik personelin düşük motivasyonunu gidermek için, başarılarının terfi ya da maddi ödüller aracılığıyla tanınması gibi teşviklerin yaratılması, 24 Tesisat Dergisi Sayı 155 - Kasım 2008 Öğrenci Merkezli Öğretim ve Üniversite Yönetişiminde Öğrenciler Öğrenci lerin bilgi ve beceri edinimi, bağımsız bir biçimde problem çözme, proje taban l ı öğrenme, ekip çalışması ve bağımsız öğrenme amaçl ı ödevler gibi yöntemlerle teşvik edilmelidir. • 0rtaöğrenim sonrası/yükseköğretimin dört düzeyinde aktarma becerilenin ve yeterlilik- • Mezunların istihdam edilebilirliklerini artırmak için pratik ve transfer edilebilir beceriler edinmelerini sağlamak amacıyla, işverenlerle istişare halinde, müfredatların gözden geçirilmesi, • Yabancı dil öğretmenlerinin eğitilmesi için geniş kapsamlı bir program da dahil olmak üzere, yabancı dil öğrenimi konusunun tüm okul seviyelerinde ve yükseköğretimde ele alınması. Kurum Dışı Paydaşlarla Bağlantılar Kurumsal İletişim Birimi, üniversitenin toplumla bağlantısını güçlendirmek için uygun bir araç olab ilir. • Paydaşlarla bağlantıların, büyümenin nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin planlarla birlikte üniversite stratejisine dahi edilmesi ve bu planların sistematik olarak gel iştirilmesi . Önerilerin gerçekleşmesi ve dünya ile bütünleşen eğitim sistemlerinin oluşturulması ümidiyle ... ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=