SÖYLEŞİ anlamda Antalya'daki lnitiative çok pozitifti. Yurt dışından katılan Schneider Electric yetkililerinin de bize vermiş olduğu görüşler bu yöndeydi. Bu tarz uluslararası organizasyonlarda Türkiye'nin seçilmesi, bizim için son derece büyük gurur kaynağı. Farklı ülkelerden gelen müşteriler, bu organizasyonun öncesinde ve sonrasında müşterilerini gruplar halinde Türkiye'de farklı noktalara götürdü_ler. Bu da ülke tanıtımı ve ekonomisine de bir katkı sağladı. Ürünlerde sürekli yenilik... Yeni ürünlere iki bakış açısıyla bakabiliriz: Bunlardan biri, Schneider Electric'in mevcut faaliyet alanlarında, kendi bünyesindeki Ar-Ge faal iyetleriyle getirmiş olduğu bir takım yenilikler... Diğeri de yeni şirket satın alımlarıyla birlikte bünyemize, portföyümüze katılan ürün gamları. Bunlardan biri, az önce de bahsettiğimiz UPS sistemleri. Bu ürün bizim bünyemizde mevcuttu, fakat APC'yi satın alarak bunu daha da geliştirdik . Bina otomasyonu ise, 2006 yılında giriş yaptığımız yeni bir alandı. Pek çok firma satın alımı oldu. Bunlardan en büyüğü TAC isimli İsveçli bir firmaydı. Fakat bunun dışında pek çok firma da satın alınarak bina otomasyonu çatısı altında toplandı. Geçtiğimiz yıl Almanya'da Merten firması satın alındı. Bu firma, bina otomasyonu alanında uzman bir firmaydı. 2008 yı l ında Türkiye'de lansmanını yaptık. Bununla ilgili birtakım partner yapılandırmalar oluşturduk ve Türkiye pazarında ev otomasyonunda satış yapmaya başladık. 98 Tesisat Dergisi Sayı 155 - Kasım 2008 Olayı ürün satışından servis ve çözüm satışına doğru yönlendirmeye çalışıyoruz. Çünkü müşteri ler için ürün fazla bir şey ifade etmemeye başladı. Özellikle ürünlere bilgi ve teknoloji eklediğiniz zaman kullanıcılar ürünün kendisiyle çok fazlailgilenmiyorlar. Bunun yanı sıra, artık binaların altyapısında IT'nin, haberleşmenin kontrol payı oldukça arttı. Akıllı sistemler biraz ön plana çıkmaya başladı. Sistemler akı llı hale geld ikçe, müşteriler bu olayın akıllı tarafını yürüten firmalarla çalışma eğiliminde oluyorlar. Schneider Electric de bu yüzden vizyonunu bu yönde çizdi ve işin teknolojik altyapısına, entegrasyonuna birazdaha odaklanmaya başladı. Biz de artık her yerde bunu vurgulamaya çalışıyoruz; sadece bir şalteri, bir bina otomasyonu ürününü ön plana çıkarmaya çalışmıyor, "müşteriye kazandıracağımız katma değer nedir", buna odaklanmaya çalışıyoruz. Türkiye'deki makine imalatçıları artık daha üst seviyede ürünler üretmeye başladılar ve makinalarda daha teknolojik ürünler kullanmak istiyorlar. Mesela, dünyanın herhangi bir yerinden internette bağlanarak PLC'deki arızaya müdahalede bulunabilmek istiyorlar. Dolayısıyla trendler çok değişti ve bizim yapılanmamız da buna göre şeki ll endi. Örneğin Monaco'da Aralık ayında yapılacak OEM lnitiative'de yeni çözümlerimizi anlatırken yeni ürünler üzerine odaklanmayacağız. Makine imalatçılarına yönelik tek bir yazılım, bu tek yazıl ım üzerine konulmuş, birbirinden bağımsız gibi çalışan, aslında entegre edilen bütün leşik cihazlar, yani operatör paneli, motor yol vericisi, kontaktörü, bunların hepsinin birleştiği bir yazılımı makine imalatçılarına veriyoruz. Artık makine imalatçısı da olaya son kull an ı cı gözüyle bakmaya başladı. Biz de makine imalatçılarına yönelik tek bir yazılımla ve birbiriyle haberleşen cihazların bu yazılımın üzerine oturtulmasıyla bir sistem kurmuş durumdayız. İçinde bulunduğumuz kriz koşullarını değerlendirirken, herkesin aynı anda frene basmasını doğru bulmuyor ve faaliyetlere devam edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu anlamda Schneider Electric çalı ş m a larını , hep daha ileriyi hedefleyerek durma ksızın sürdü rüyor. lniti@tive Antalya 2008 Schneider E/ectric'in geçtiğimiz a_v, Antalya'da düzenlenen uluslararası "lniti@ tive" etkinliği, şirketin müşterilerine verdiği önemin güzel bir örneğiydi. 21-23 Ekim tarihleri arasında Antalya Sungate Port Royal Kongre Merkezi'nde düzenlenen lniti@tive 2008 Özel Fuarı'na, Avrupa ve Orta Doğu ülkelerinin yanı sıra Rusya ve Türkiye başta olmak üzere toplam 30 ülkeden, 2 bin 700 Schneider Electric müşterisi katıldı. 5 bin metrekarelik bir alanda gerçekleşen fuarda, 96 stand, 72 konferans düzenlendi. Fuara, uluslararası düzeyde 200 Schneider Electric uzmanı katıldı. Bu yıl 22'ncisi düzenlenen ve Türkiye 'de ikinci kez yapılan bu uluslararası etkinlik, turistik açıdan da Antalya'nın kongre şehri olma özelliğini pekiştiren anlamlı bir organizasyon oldu. lniti@tive 2008'e, Schneider E/ectric Türkiye Genel Müdürü Turhan Turhangil'in yanı sıra, Uluslararası Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Christian Wiest, Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Aaron Davis ve Schneider Electric bünyesindeki bölümlerin yetkileri katıldı. Schneider Electric'in dünya çapında yaygınlığını desteklemek amacıyla düzenlenen fuarda, enerji verimliliği çözümlerinin yanı sıra, su çözümleri, data merkezi uygulamaları, endüstri ve bina otomasyonuna yönelik çözümler, çeşitli konferans ve standlarda ziyaretçilerin interaktif uygulamalar ile izleyebileceği şekilde tanıtıldı. Her yıl farklı bir ülkeye yaklaşık 8 fıra yüklenerek taşınan bu özel fuar, geleneksel hale getirilmiş kapsamlı bir organizasyon olarak bugüne kadar Sevi/la, Sao Paulo, Santiago, Sidney ve Bangkok gibi dünyanın önemli ticaret merkezlerinde organize edildi. ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=