Tesisat Dergisi 153. Sayı (Eylül 2008)

Ürünlerimizin garanti süresi, ürünün yetkili ser visimiz tarafından devreye alınması ve devreye alma formunun merkez ofisimize ulaştırılması ile başlamaktadır. Bu çalışma düzeni içerisinde, ürünü devreye almak için tesise giden servis teknisyenimiz, ürünün montaj koşullar gulamanın detaylarını ve elektriksel şın a ır, t u la y rı kontrol etmekte ve herhangi bir sorun görmez bulundurmak yerine, bu işi konunun uzmanı servis firmaları ile görüşerek çözmektedirler. Firmamızın servis organizasyo tördeki birçok firmanın tesis vneuü, rö ü z n e l l e sri e n k e, periyodik bakım sözleşmeleri kapsamında, hizmet götürmektedir. ise ürünü devreye almaktadır. Aksi koşullarda Bu tesislerde, ürün arıza yaptığında değil, arıza teknisyenimiz, ürünü devreye almadan merkez yaşanmadan önce koruyucu ve önleyici bakım ofisimize rapor vermektedir. çalışmaları yapılması sayesinde, satış sonrası arızalar ve arıza sebebiyle prosesteki durakla- Geliştirmiş olduğumuz bu sistem sayesinde, malar minimum seviyeye indirilmiştir. satış sonrası sorunları minimize etmeye çal ışmaktayız. Devreye alma sırasında yapmış Genel Değerlendirme olduğumuz kontroller, pompaların çalışma Sektöre genel olarak bakıldığında çok da olumlu şartlarının ilerleyen günlerde değişmesine veya bir tablo ile karşılaşılmamaktadır. Altyapı tesisişletmeci tarafından değiştirilmesine mani o mamaktadır. Bu durum da, pompaların verim l s a iz çalışmalarına sebep olabilmektedir. Bu tür sorunları ortadan kaldırmanın tek yolu, müşterimiz ile satış sonrasındaki i lişkiyi sürdürmek ve hatta bu ilişkiyi bir satış sonrası bakım sözleşmesi ile perçinlemektir. Üretici firmanın eğitimli personelinin beli rli aralıklarla sahaya yapacağı ziyaretler, pompaların ömrünü kısaltabilecek yanlış uygulamaların en kısa sürede farkedilmesini sağlayacaktı r. Ancak, satış sonrası bakım sözleşmeleri ile müşterilerimize hizmet vermek her rada anlattığımız kadar kolay olmamzaamktaadnıbr. uleri konusundaki eksiklik ve bu konulara yapılan devlet yatırımlarının fazlalığı, bu konuda faaliyet gösteren firmaların sayısında çok büyük bir artış yaşanmasına sebep olmuştur. Mevzuatımızdaki tariflerin yetersizliği sebebiyle, uzmanlık alanı çevre ve altyapı olan köklü kuruluşlar ile bu konuda pek de tecrübeli o ahhitler aynı altyapı tesisi i lşml earyi naen tgeeknl i ef lv emrü irt v e e yarışır hale gelmişlerdir. Çok da sağlıklı olmayan bu durum sebebi ile, yapılan altyapı projelerinin proje bedelleri her geçen gün daha da aşağıya çekilmiştir. Bu durum bugün de olduğu gibi devam etmektedir. İlk bakışta rekabet şartlarının oluşturulması ve harcanan paranın daha verimli kullanı l- masını sağlar gibi gözüken bu sistem, yapılan "�--�,,,.� -- Kayhan Kaya /Wilo Pazarlama Müdürü Türkiye'de altyapı tesisler siklikler b u l u n d u ğ u n u hepim i n iz d e b i l b i y üoyrüukz . eBki r yandan nüfus sürekli artmakta, diğer dan ise mevcut nüfus yükünü karşılayaycaank altyapı yatırımları bile zamanında başlatılıp, bitirilememekte. Avrupa Bi rliği'ne giri ş süreci boyunca Türkiye'nin, "Çevre" başlığı altında çok hızlı bir şekilde yol alması gerekiyor. Bu anlamda, önümüzdeki 10-20 yıllık süre içer i isinde özellikle atıksu altyapısı ile lgili olarak önemli çalışmalar yapılacağını öngörmekteyiz. Wilo A.Ş. olarak bu çalış maların içerisinde aktif bir rol oynamak ve ürünlerimiz ile ülkemizin altyapı tesislerine değer katmak istiyoruz. deki olumsuzluklar bizleri her geçen gün düşen fiyatlar ile ürün temin etmeye zorlamaktadır. Bu adil olmayan durum, ekipman tedarikçilerini daha fazla personel ile daha iyi hizmet vermekten, ne yazık ki, alıkoymaktadır. Özellikle kamu kuruluşlarının, bir son kullanıcı işlerin kontrol mekanizmalarındaki eksiklikler Gündemde olan ihale yasası değişikliklerinin, olarak, bu tür altyapı tesisleri için üreticilerden sebebiyle, daha kalitesiz inşaatların yapılmarefah seviyemizin en önemli göstergelerinden düzenli bakım sözleşmeleri talep etmeleri sına, tesislerde daha kalitesiz ve kısa ömürlü pek yaygın bi r al ışkanlık değildir. Binalarda malzemelerin ve ekipmanların kullanılmasına kullanılan klimaların düzenli bakımlarının hiç • yol açmıştır. ihmal edilmediği ancak arıtma tesislerindeki birisi olan altyapı tesislerinin en kısa sürede tamamlanmasına katkıda bulunmasını umut etmekteyiz. ekipman bakımlarının ise akıllara hiç gelmediği Yapım işlerindeki bu olumsuz durum, bu tür Wilo Pompa Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. bir dönem yaşıyoruz, ne yazık ki! tesislere malzeme sağlayan bizim gibi tedarik- olarak, hem bina teknolojileri hem de altyapı çil eri de zor duruma düşürmektedi r. Bir yandan uygulamalarında çalışmalarımızı kararlılıkla Özel sektör bu açıdan çok daha ileri bir seviyede. pompa ve motor imalatında kullanılan ham sürdürmekteyiz. Ürünlerimiz ile ülkemiz insanı- Özel sektördeki müşterilerimiz, uzmanlık gerekti- maddelerin fiyatları tüm dünyada inanılmaz bir na hizmet için yapılan tesislere değer katmaya ren ürünlerin bakımları için bünyelerinde personel hız ile artmakta iken, diğer yandan sektörümüz- devam etmek istiyoruz. ■ 146 Tesisat Dergisi Sayı 153 - Eylül 2008

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=