Tesisat Dergisi 150. Sayı (Haziran 2008)

VİZYON Vaillant Grup Eş Başkanı Raif Otto Limbach: "DemirDöküm Olarak Farkımız, Sistem Konfigürasyonu ve Uygulamalarıyla Gelişmek Olacak" Vaillant Group, bir süre önce satın aldığı DemirDöküm'ün Bozüyük'teki fabrikasını Avrupa'nın klima üretimüssü yapmayı hedefliyor. 4 bin metrekare alan üzerine kurulu fabrikanın 2008 yılı için yıllık 400 bin adet olarak faaliyete geçen üretim kapasitesi gelecek yıl yaklaşık 1milyon adete ç ıkarılacak. Vaillant Grup Eş Başkanı Raif Otto Limbach, Vaillant Group ve DemirDöküm'ün hedeflerini bizlerle paylaştı. Vaillant Group olarak Türkiye'de AR-GE faaliyetlerimizi geliştirmek istiyoruz. DemirDöküm'de uzun yı llardır büyük bir AR-GE ekibi ve teknik mühendis kadrosu bulunuyor. Tabii ki bu ekip DemirDöküm içinde kalmaya, ürün ve cihaz üretmeye devam edecek. Fakat uluslararası ve çok uluslu bir grup olarak biz de bir sinerji yaratmaya ve bu ekibi kendi teknolojik ekibimizin içine entegre etmeye çalışıyoruz. Daha önce de anlatıldığı gibi, bu ekipten bazı arkadaşlarımız Vaillant Group ürünleri, bazıları da DemirDöküm ürünleri için hizmet vermeye devam edecekler. Dolayısıyla bu u luslararası entegrasyon, yapılan şirket alımından sonra son derece önemli; gelecekte de bunun devamını, yani yaptığımız ürünlerin uluslararası boyutunu düşünüyoruz. Sektöre uluslararası anlamda bak ı ld ığında , DemirDöküm'ün yaptığı Raif Otto Limbach/Vaillant Grup Eş Başkanı "Farkı mız; Sistem Entegrasyonu" Vaillant olarak; ısıtma pazarında özellikle duvar tipi mahal ve su ısıtıcıları, kombi cihaz ları ve kazanlar konusunda bütün dünyada ünü olan gibi, her şeyden önce, son derece güçlü, ulus- bir şirketi z. Tabii gelecek için önemli olan; lararası niteliği olan ve lider konumda olan bir müşteride rakip ürünlerden çok farklı bir imaj, şirketle işbirliği yapmak son derece önemli. bir beklenti yaratmak, farklı laşmak. Yani bizi Koç Grubu'na karşı saygımız, takdirimiz ve farklı kılan nedi r ve biz rakiplerimize karşı nasıl dostluğumuz sonsuzdur; fakat bugünün bu farklılaşmak istiyoruz? kadar agresif, uluslararası ve küresel pazarında, mutlaka sektöre spesifik odaklı çalışan bir grup Gelecekte bizler ve diğer rakiplerim iz arasındaki ile işbirliğine ihtiyacınız var. en önemli fark, sistem entegrasyonu olacak. 62 Tesisat Dergisi Sayı 150 - Haziran 2008 Sektöre ul us la raras ı anlamda bakıldığında, DemirDöküm'ün yaptığı gibi, her şeyden önce, son derece güçlü, uluslararası niteliği olan ve lider konumda olan bir şirketle işbirliği yapmak sondereceönemli. Dolayısıyla artık geliştirdiğiniz ürün sayısı önemli olmaktan çıkacak; bu ürünleri kombine edip, birer sistem olarak sunmak, satmak önemli olacak. Artık müşteriler gelecekte duvar tipi kazanlar, kombiler, klima sistemleri gibi ürünleri tek tek almak istemeyecekler. Bunları bir bütün olarak, bir sistem olarak almak isteyecekler. İ nsan la rı bu cihazların doğru kombinasyonu konusunda ikna etmenin ne kadar zor olduğu bilinmektedir. Bugün bir bankaya gittiğinizde, paranızı en iyi ne şekilde yatıracağınıza dair iyi bir danışmanlık almayacağınızı biliyorsunuz; çünkü bankanın sizden para kazanmak istediği ortadadır. Aynı şey bizim için de geçerli. Yani kimsize almanız gereken, en iyi sistemin ne olduğu konusunda yol gösterecek ve danışmanlık yapacak?

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=