VİZYON Enerji verimliliği konusunda sektörde iş yapan herkese görev düşüyor. Büyük oranda d ışa bağımlı ve kısıtl ı enerji kaynaklarımızı daha verimli kullanmak ve israfı minimize etmek için hem toplumu, hem satın almacılarımızı, hem müteahhitlerimizi hem de yatırımc ı ve patronları bilinçlendirmemiz gerekiyor. montajını burada yapıyoruz, daha ziyade de terzi i şi tabir edilebilecek hidrofor, yangın pompası gibi spesifik ürünler. Bunun yanına koyacağımız diğer ürünleri belirleme aşamasındayız. Yerli tedarikçi oranımızı da daha da büyütmeye çalışıyoruz. Aslında yaptığımız çalışmalar, Türkiye'nin genel ihtiyaçları, sektörün genel trendleri ve problemlerine paralel giden çalışmalar, biz de bu ihtiyaçları en iyi şekilde karşılamanın gayreti içindeyiz. Türkiye'nin çok farkl ı bir yönü var; her türlü ürünübulabiliyorsunuz. Bir İskandi nav ülkesine gittiğinizde ve pompa istediğinizde size beş isim sayarlar. Türkiye'de ise bu durumun tam tersi, bilinen bilinmeyen herkes var. Bu hem iyi, hem kötü bir durum. Oturmuş standartların olmamasından dolayı her türlü ürün satılabiliyor. Kalitesiz ve standart dışı ürü nler 3-5 ay çalış ıyor, ardından bir dahayenisi alınıyor. Aynı iş üç dört defa yapılıyor ve yüksek maliyetler ortaya çıkıyor, ülke bir ürün çöplüğüne dönüyor. Bu yönde, sektörü bilinçlendirmeyi de hedefliyor ve bunu bir sosyal sorumlulu k projesi olarak görüyoruz. Neticede tüm bu olumsuzluklar milli değer kaybına yol açıyor. Ciddi enerji kayıpları ortaya çıkıyor. Örneğin, dünyada da liderliğini yaptığımız pompalarda enerji etiketlemesi konusu var ve bu konu beyaz eşyada yerleşmiş olsa da sektörümüzde henüz çok yeni. Bizim ISK SODEX Fuarı'nda da ana konseptimiz Enerji Etiketlemesi oldu. Biz bunu hem Türkiye, hem de dünya vatandaşı olarak sosyal sorumluluk projesi olarak görüyoruz. Grundfos bu konuda pompa üreticileriyle bir araya gelip, AEnerji sınıfı ürünler kullanılması , enerji tasarruflu motorlar üretilmesi gerektiğini söylediği noktada, olaya bir dünya markası gözüyle bakıyor demektir. Biz Türkiye'ye "özel" ürünler çıkarmıyoruz, dünya standartlarında kabul gören en son ürünleri Türk insanına sunuyoruz. 150 Tesisat Dergisi Sayı 150 - Haziran 2008 "Enerji verimliliği konusunda herkese görev düşüyor" Global olarak başlattığımız Grundfos Pompa Denetimi (Pump Audit) kampanyasına paralel olarak Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi'nde 'Pompa Denetimi' diye pilot bir kampanya düzenledik. Hangi marka pompalar olursa olsun, talep eden endüstriyel tesislere gidip pompa verimlilik analizlerini yapıyoruz. Ardından mevcut pompa parkının sağlık raporu ile birlikte gereken yerlerde alternatif pompa öneriyor, maliyet ta bloları ve amortisman hesaplarını veriyoruz. Çoğu kez bizim için şaşırtıc ı olmayan bir sonuçla yapılacak değişikliklerle sağlanan enerji tasarrufu bir maksimum iki yılda kendini amorti ederek uzun vadede ciddi kazanç sağlıyo r. Ama tabii bu çok ciddi bir iş ve maliyet. Bilfiil gidip pompa adedine göre haftalar sürecek ölçümler yapıyorsunuz ve bazı tesislerin de 100-150 tane pompası bulunuyor. Ölçümün ardından bağlayıcılığı olmayan detaylı bir rapor hazırlanıyor. Bunu ayda ancak bir, iki tane yapabiliyoruz. Bu nedenle çal ı şmayı pilot bölge seçerek Çerkezköy'de üç ay önce başlattık. İlk sonuç ve raporları yakın zamanda alacağız. İlerki aylar ve yıl larda bilhassa endüstriyel tesisler ve su hizmetleri alanında bu hizmeti daha da yaygın halegetirmeyi hedefliyoruz. Enerji verimliliği konusunda sektörde iş yapan herkese görev düşüyor. Bir proje yapılıyor ve proje aşamasında her şey olabildiğince doğru düşünülüyor. Fakat proje satın almaya geldiğinde bir satın almacının temel görevi ihtiyacı en ucuza almaktır. Satın almacı da teklifleri topluyor, biraz da satıcıl arın yönlendirmesi ile bazıları "şartnamede bunu istemişsiniz, ama bu da aynı işi yapıyor ve yarı fiyatına" diyor ve patronu ikna ediyor. Onoktada ciddi tedarikçileri n yanında müşavir firmanın, projeci firmanın devreye girip, şartnamede ne istenmişse, onda ısrar etmesi, toplamömür maliyetini iyi izahedebilmesi lazım ki, iş planlanan şekilde yürüsün. Fakat maalesef gerek ticari kaygı lar olsun, gerek toplum ve idari yapımız olsun, bunu söyleyebilen çok az kişi var veya söyleseler de dinlenmiyor. Büyük oranda dışa bağımlı ve kısıtl ı enerji kaynaklarımızı daha verimli kullanmak ve israfı minimize etmek için hem toplumu, hem satın almacılarımızı, hem müteahhitlerimizi hem de yatırımcı ve patro nla rı bilinçlendirmemiz gerekiyor. "lnnovation lntent - 2025'te Grundfos" Bu yıl global olarak Grundfos için yeniden yapılanma yılı olara k belirlendi. 'lnovation lntent' diye isimlendirilen yeni bir konsept oluşturuldu ve konseptin içinde de 2025 yılına kadar şirkete yön verecek bir planlama yapılıyor. Planlamanın, Grundfos'u n2025 vizyonunun temelinde de dört ana nokta var. Birincisi, bugün dünya çapında 17 bin çalışanı varken, 2025 yılında tam 75 bin kişiye iş imkanı sağlayan bir firma olmak. İkincisi, 2025'te gerçekleşecek büyümemizin yüzde 50'si bugün henüz bul unmamış teknolojilerden geliyor olacak. Üçüncüsü, 2025 ciromuzun üçte biri pompa dışındaki enerji verimli l iği, kontrol, merkezi yönetim teknolojileri gibi ürünlerden gelecek. Son olarak da, 2025 yılında en iyi en zeki insanlar için tercih edilen işveren olmayı hedefliyoruz. Hepsi kendi içinde çok iddialı hedefler ama bir Çin atasözünün dediği gibi "nereye gittiğini bilmiyorsan tüm yollar oraya çıkar". Biz nereye gittiği m i zi biliyoruz ve "inanmak başarmanın yarısıdır" derler... Bunların dışında tali konuların hedefleri devar. Grundfos'ta 'Global olduk, ama aynı zamanda lokal olmalıyız' bilinci var. Lokal ihtiyaçlara en doğru cevabı verebilecek kadar da orada yerleşik ve lokal şartları tanıyor olmamız gere-
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=