VİZYON bu geçiş süreci daha sıkıntılı oldu. Bu nedenle ilk etapta Gebze'deki yapımızı oturtmaya ve kurumsallaşmayı tamamlamaya yoğunlaştık. Mesela, TÜRKAK ve UKAS onaylı ISO 9001 kalite belgesini tüm departmanlarımızı da projeye dahil ederek geçtiğimiz yıl Ekim ayında aldık. Bu benim göreve gelmemin ardından tamamlanan ilk projeidi ve çok kısa sürede gerçekleşti. ISO 900l'e sadece kapıya çekilen bir bayrak, istendiğinde verilecek bir sertifika gözüyle bakılmaması lazım. Esas itibariyle bu sertifikanın altında yaptıklarınız çok önemli. Bu çalışmada şirket içindeki bütün süreçler gözden geçirildi, çalışma şekillerimiz, iç yapımız yeniden değerlendirildi. Genel işleyişimizi daha iyi, daha verimli, sürdürülebilir ve tekrarlanabilir olarak nasıl şekillendireceğimiz, tüm süreçleri kişiye bağımlılıklardan nasıl kurtarabileceğimiz konularında çalışmalar yapıldı ve varılan son noktada yenilenen süreçler doküman haline getirilerek kayda alındı. Bu yazılı süreçler de yaşayan dokümanlar, düzenli olarak bir sorgulanma, yenilenme ve geliştirmeye tabi olarak sürdürülüyor. Bu yapı bizim işleyişimizi rahatlattı, daha verimli hale getirdi. Hepimizin hayatını kolaylaştırdığı gibi, genel reaksiyon süremizi ve verdiğimiz hizmetin de kalitesini artırdı. Örneğin göreve ilk geldiğimde, arkadaşlar çok düzenli olarak mesaiye kalıyorlardı. Bunun nedeni, altyapısal olayların oturmaması, genç kadronun zaman zaman tecrübesizliği veya eski kötü alışkanlıklar gibi nedenlerdi. Daha ziyade bunları toparlayıp, düzeltmeye ça lıştık. Artık bünyemizde nadiren, gerçekten gerektiren durumlarda mesaiye kalınıyor ve bu da aslında yaptığımız çalışmaların sonuçlarını almış olduğumuzun bir göstergesi. Öncelik verdiğimiz diğer bir konu, bayi teşkilatımız ve Türkiye çapındaki büyüme ve 148 Tesisat Dergisi Sayı 150 - Haziran 2008 Biz önümüzdeki kısa ve orta vadede Türkiye'deki kapsama alanımızı genişletmeye, bu konuda gerçekten ciddi çalışan ve bizim bakış açımızla dünyaya bakan firmaları bulmaya ve onlarla i şb irliği yapmaya odaklandık. yayılmamızın devamlılığını sağlamaktı. Gerek bizden ayrılıp bayiimiz olan, gerekse de sektörde yıllarca çalışmış değerli insanların bize katılmasıyla ciddi bir bayi ağı oluşmuştu, ama gene de Türkiye'yi 780 bin kilometrekarelik bir ülke olarak düşündüğünüzde, en azından her ilde bir temsil noktası na ihtiyaç olduğunu görürsünüz. Biz henüz daha oprosesin ortalarına geliyoruz. Sektöre baktığımızda, diğer rakiplerimizin de genel olarak bizimle aynı durumda olduğunu görüyoruz. Biz önümüzdeki kısa ve orta vadede Türkiye'deki kapsama alanımızı genişletmeye, bu konuda gerçekten ciddi çalışan ve bizim bakış açımızla dünyaya bakan firmaları bulmaya ve onlarla işbirliği yapmaya odaklandık. Bu bağlamda da geçtiğimiz yıl aramıza katılan yeni bayilerin yanında mevcut İstanbul, Ankara, Antalya ve Adana Bölge ofislerine ilaveten2008 yılı başında Bursa ve İzmir'de bölge ofisleri açtık. Bunları diğerleri de izleyecek. Tabii teknik bir ürün satınca servis de işimizin önemli bir ayağı oluyor. Bu nedenle üçüncü öncelik olarak da servis ağımızı genişletmeye yoğunlaştık. Bu yıl başında, yeni servis yapılanmamız "Service EVO" konseptinin lansmanını yaptık. Bu sektörde gerçekten bugüne kadar yapılmamış bir hizmet konsepti. Örneğin bunun içinde 7 gün 24 saat hizmet var, tüm devreye alma hizmetlerinde ücretsiz süpervizyon var. Çünkü Türkiye gerçekten bazen çok hızlı bazen çok yavaş ilerleyebilen, dinamik bir yapı. Bu dinamik yapının içinde yaşanabilen sıkıntılara anında, yeterli ve verimli cevap verebilmek önemli oluyor. Mesela bir şantiyeye pompaları devreye almaya çağırıldığınızda bazen pompaların yerine tesbit edilmediğini, kablolarının eksik olduğu, borulamanın bitirilmediği verimsiz bir çalışma ortamıyla karşılaşıyorsunuz, bir günlük iş bazen haftalar sürüyor, bu da sonuçta milli servetten ve işgücünden bir kayıp. Biz ne eksiklikleri olursa olsun, devreye alma işleminden önce bizi çağırmalarını istiyoruz. Yeter ki eksiklikleri birlikte tespit edelim, bir rota belirleyelim, onlar da eksikliklerini tamamlasınlar ve devreye alma işlemi daha çabuk ve daha doğru bir şekilde geçekleşsin. Yine Service EVO konsepti içinde servislerimizin yeterliklerine göre tetkik ve yeniden belgelendirilmesi var, yaygın yedek parça stoğunun oluşturulması var, düzenli servis eğitimleri, servislerin giyim kuşamından güvenlik yaka kimlik kartları ve araçlarının donanımına kadar birçok konu var. Aslında bunların hepsi, o kurumsallaşma, yayılma, yerleşme sürecinin parçaları. Öncelikle yoğunlaştığımız konular bunlar oldu. "Amacımız birikimimizi sektörle paylaşırken, halkımızı da bilinçlendirmek" Grundfos ürünleri çok kaliteli ve bu kaliteninde getirdiği bir maliyet farkı var. Türkiye sektörde ürün bazında son derece büyük bir yelpazeye sahip; dünyanın en iyi markaları da, en kötü ürünleri de burada mevcut. Dolayısıyla Grundfos bu anlamda fiyatla zor satılabilen bir ürün, ama Grundfos ürününün toplam maliyetine baktığınızda o kötü ve ucuz ürünlerden daha ucuz olduğunu görürsünüz. Çünkü daha az bakım gerektiriyor ve enerji tüketimi çok daha az. Bütün bunları üst üste koyup masaya yatırdığınızda, özellikle de işletmeciyle, son kullanıcıyla konuşabiliyorsanız çok rahat ikna edebiliyorsunuz. Çünkü işletmeci 100 liraya alıp, 1000 lira masrafı olan cihazla, 200 liraya alıp tüm sene 400 lira genel gideri olan cihaz arasındaki farkı çok rahat değerlendiriyor. Ama bir de yadsınamaz bir müteahhitlik pazarı var ki burada çıplak ürün maliyeti önemli ve orada da müteahhide farkınızı verdiğiniz servis hizmeti ile gösterebilmelisiniz. Biz her iki gruba da hitap etmeye çalışıyoruz. Yolun daha hala yarısındayız ve gidecek çok yolumuz var, ama en azından yönümüz, hedefimiz çok net. Gebze'deki tesislerimizde ciddi bir depo ve imalat alanımız var ve biz şu anda kapasitemizin ancak küçük bir bölümünü kullanıyoruz. Tesisimizin planlaması yapılırken, daha çeşitli ürün montajı, imalatı yapılması ve olabildiğince yerli tedarikçiler kullanarak bunların sağlanabilmesi düşünülmüştü. Buna yönelik bir takım fiz ibilite çalışmaları içerisindeyiz. Şu anda belli ürünlerin
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=