Tesisat Dergisi 148. Sayı (Nisan 2008)

OOE, son iki yılda döviz bazında yüzde 51 ,yani Türkiye büyümesinin 10 katı oranında büyüdü. Şu anda da camyünü ileilgili 40 milyon doları a§an çok büyük bir yabrım yapıyor ve bununda gelecek yıl yaklaşık 40 milyon dolarlık ciro olarakgeri dönmesini bekliyoruz. Camyünü ile beraber ithalat-ihracat dengemiz ih racatın lehine olacak. Geli me Ekseninin Ü Ayağı: Kurumsalla§ma, Sosyal Etki ve Yenilikçilik OOE; dinamik, çok hızlı karar alan, kabına sığamayan. aldığ11<ararlan llaya a geçirebilen. esnek bir şirket ve doğal olarak da esnek olmayan, Z()( karar alan. hantal organizasyonlan ür1Uitüyor. Küçük oyuncuların bu platformda rekabet edebilme şansları yok. 1991 yılında ilk kez yurt dışı fuanna gittigirnde lilkemıı ne getirip sata '!irim diye dli§üniirken, şimdi yurt dt§t fuar1anna gidip 'burada ne satabilirim?' diye düşünii)•orum . Türkiye'de ilk 500 büyük yabnmın 72'ncisi bizim projemiz. Bu sonucu, Turkishtime dergisinin yaptığı araşbrmada gördük. Aslı nda gelişme ekseni Ai üç ayağa oturtmak gerekiyor: Birincisi kuıumsalla§ma, ineisi sosyal etki, üçüncüsü ise yenilikçilik (ino asyon). Kurumsallaşma hakikatan çok önemli. ama ku umsall~ırken de esnekliği yitirmemeniz gerekiyor.Zaman zaman şirketterkun.ımsallaşmak isterken. hanta a§maya ve bürokrasi yaratmaya başlıyor. Bu da, sis emi tıkayara . hareket kabil~etini azaltıyor, özgüılijü ısıtlı)'Or. Ben bu yapıyı uluslara aSI tirmalann organizasyonlarında sıkça görüyorum . Çok geç ve zor kara alıyorlar. Bizler sadece benim şahsıma odalllı bir ~rket yaratmadı k. Operasyonu arl<ada~arımız yürütüyor, ben gerektiğinde müdahale ediyor, yön göstermeye çalışı)'orum. umsallaşma bizını için birinci adımdı. Bizde; kurum hedefi, 1§ planı. kişisel hedefler var. Görev ve iş tanamlannı yaparak bir çok §Byi halle 'k Şirketler i~ n alt yapı çok önemli. OOE olarak kurumsallaşmada verimliliğe de ço önem verdik. Ki§i başı ciromuzu artınyor. 166 Tesisat Dergisi Sayı 148- Nisan 2008 operasyonel verimliliği artırarak maliyetleri düşüriij(lfUZ. Mesela genelgiderimizi son 6 yılda yüzde 50 düşürdük. Bu da bize doğal olarak rekabet avantajı sağladı. Biz ticari bir şirketti taahhüt de yapbk ve üretime geçtik. 1999 yılında toplam ciromuzun yüzde 15'i üretimden salı~ iken bugün ise yüzde 92'si üretimden sabş. Sonuç olarak üretici bir §irket olduk. Bu gelişmenin haricinde sosyal sorumluluklanmız. sektöre ve ülkeye vefa borcumuz var. Bunlan da yerine getirmemiz geıektiğini düşünüyorum. Ü~ncü ayağımız olan yenilikçilik yani inovasyonda ise. yüksek verimli ürünlerde farklılaş ­ maya gitmB)'e ~h§ıyoruz. Teknolojik geli~melere dikkat ~or uz. çür w rekabet avantajı saği or. Sektöre dan şmanlık hizmeti yapıyOfuz. ODE'de En Önemli Rekabet Avantaj ları ; Marka, Da~ıtım Kanalı ve insan Kaynağı Rekabetle insan kayna~ının önemine inanıyor ve insan kaynağımıza büyük önam veriyoruz. 2008 yılında eğitim seferberliği ilan ettik. Her birimimize yönelik, liderlik, a ım çalışması, zamanı etkin kullanma. üretim. kalite kontrolü vb. birçok eğitim alıyoruz. 2000 yılında 6.000 adam/saat e~m aldık. Sektördeki çoğu şirkette insan kaynakları departmanı yok iken, ODE'de bu departman mevcut e §U anda bu departmanda be~ kişi çalı§ıyor. Kendi çalı§arıımııın eğitiminin yanı sıra, bayilerimizin de eğitimine önem veriyoruz. Bayi toplanblarını birer eğitim aracı olarak göruyoruz. örneğin son yaptığımız toplanbda 12 · şi konuşma ya pb. Bayilerimizle birlikte gelişmeye birlikte çalıştı~ımız iş ortaktarımızı eğitmeyeçalı§1YOIUZ. Sektöı'de düşünce toplantılan yapa ak platformyaratıyoruı. Yani ufuklar açıyor. vizyon o ~turmaya çah§IYonız. Şu anda biinyemizdeyaklaşık iSOkişi çalı§ı)'Of. Aralık ayının sonuna kadar bu rakamı 250 kişiye çıkaracağız. Çalışanlarımızın yüzde 45'i 30 yaşın altında, ya§ ortalaınamız ise 3l'dir. Blınlann yüzde 2l'i ka n, yuzde 62'sl beyaz yakalı. yüzde 47'si mühendis ve teknisyen, ytizde 42'si lisans ve yüksek lisans mazunud . Rekabetle insan kaynağı gerçekten çok önemli. OOE'de en önemli rekabet avantajianna baktığımız zaman; marka. dağrtım kanalı ve insan kaynağını görüyoruz. Biz bu nedenlerden ötürii fark yaıabyoıuz. Sektörde dört önemli derneğin kurucutan arasında yer alıyorum: izOOER. ÇATlOER, BiTÜDER, XPSDER. Aynca şu anda iMSAO'ın Yönetim ~­ nılu Ba§karııyım. TÜGiAO'da Iki dönem yöne im kurulu üyeliği yapbm. TÜSiAD'da da girişimcilik komisyonundayım. Sektördeki bazı raporların hazırlanmasında görev aldım . Son olarak yılın girişimeisi ödülünü büyük bir gururta aldı m. Türkiye'yi Monte Corlo'da, 43 dünya ülkesinin girişimcilerine karşı temsil edeceğim. Bütün bu ba§anlar bizi kam~ılıyor. ODE olarak, Tü iye öl~eğimızl açıp önce bölgesel, sonra da global oyuncu olmak istiyor, Tü kiye'nin bir üretim üssü olrnaSinı temeııııi ediyoruz. •

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=