Tesisat Dergisi 148. Sayı (Nisan 2008)

ODE; 2010 Yılında Bölgesel Bir Güç, 2015 Y1hnda Bir Dünya Markasi Olmay1 Hedefliyor Yenilikçi bir anla)1§ ile Türk ya ıın selrtöriinde 1986 yılında hizmet verme' fe ba§layaıı ODE. 1986 yılında taahhüt i§feriyle ticaret h:rJ!Itma ba§hırcırak. 1990 yıl da ithalatçı . 1996'da ise üretici firma .imlijııe ka\ru§fu. ODf. dünyanın ileri gelen yalıtım til11131arı n Tü rkiye distribü örliiğü yaparak ve be§ modern ür eti ın tesisinde gerejekle§tirdiği üretimleıfjte sektöfde büyük bir üretici konuınunageldi. ODE Yönetim Kurulu B3§kanr O rtı an Turan. §iıketin geli ·ın süreci. strateji ve hedeflerini bizleıte payfa§arak. sektörü değer1endirdi . 1985-1995 yıll<ın arasındaki 10 yıllık süreç ODEolarak kurulu§ ve büyüme slirecimizdi. 1996-2005 yılları arasında yabnm . üretim ve mari<ala~maya önem verdik. 2005-2007 yıllan arasında kurumsal bir organizasyon oluştur d ll 2010 yılında bölgesel bir gii~. 2015 yılında da bir dünya markası olmak istiyoruz. ODE. son iki yılda döviz bazında yüzde 51 , ya ni Türkiye biıyü mesinin 10 katı oranında büyüdiL Bu büyüme planlı bir büyümeydi: geçmiş yıllarda aldıgız karartarın rakam lara yansıması oldu. Kurumsalla§ma ile ilgili Ç(lk önemli adımlar attı k. Aynca ortalama iki yılda l:xr uretim tesisı açtık. Şu anda da camyünü ileilgili 40 mityon doları aşan çok büy ·· bir yatınm yapıyor ve bunun da gelecek y yaklaşık 40 mjyon dolartık ciro olarak geri dönmesini bekliyoruz. Carnyüniı ile beraber ithalat-ihracat dengemizihracabn lehine olacak.Camyiinü üretimi ile ba~ta Türkiye olmaküzere . Balkanlar. Orta Doğu e Kuzey Afrika. Türki CUmhuriyetler ve Batı Awupa ülkelerini ~edefi iyoruz. Oatta üretime geçmediğim iz halde her hafta yabancı bir gıup ziyaretimize gelip i§bi rliği ekiifterinde bulunuyor. Çünkü bu Işin Avrupa'da sadece birkaç fırmanın tekelinde yürüdüğünü görüyoruz. Sonuç olarak; 40 milyon dolarlık bir yabrım. gerçekten de çok büyük bir yatırım. Bizim avantajlanmızÇ(l çünkü bizimdağıbın prol:lemimiz yo e bay i kanalı niZ çok güçlü. Genç ve dinamikbir kadroya, bilgi birikimine sahibiz ve sektorü yakından takip ed~oruz. ihracat pota n164 Tesisat Dergisi Sayı 148- Nisan 2008 Orhan Turan /OOEYöıı~tim Kurulu Başkanı siyelimiz va ve ürün gamımız çok güçlü. 2008 yılının sonunda camyünü iıretimi devreye gir ıği zaman Türkiye'de yalıbm konusunda ürün gamı en geniş §irket biz olaca~ız . Dünyada da ürün gamı oo kadar geni§ ba§ka bir §ir11et yr:/1.. M Tüıiliye' ni n En Büyük Sorunu· Katma Değer Üretememesi" BugünTürkiye'nin en biıyüksorunu: llabna de- ~er üretememesidir. istanbul Sanayi Odası 'nın en son kongresinin arıa teması inovasyondu. Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan o toplanbda, guniimüz itibariyle Gayri Sa Milli Hasıla'nın sadece bi nde 7'sininAR-GE'ye harcand ğını , bu oranı yüzde 2 merte~lerine çıkarmayı ~edeftediklerini ifade ettiler. 2013 yılında Gayri Safi Milli Hasıla'nın yalda§ık 800 milyar dolar olması dü~iinf fıyor. Bunun yüzde 2'si 16 milyar dolara denk geliyor. Türkiye'nin çıkış ooktasının inovatif çalı§malar oldu~una inanıyorum. Rekabetçi ve ulusla arası firmalar yaratma Ilatma d~er1i üretimin ihracat içinde i payını arbrma gerekiyo . Türkiye'nin ihracat oranianna baktıgı mız zaman. sanayiinin ön sıralarda olduğunu ve payının hızla arttığını görüyoruz.. Örneğin ir1aııda'nın ihracatınınyüzde 40'ı katma de~erli ü ru rıl erd i r. Turillye'de bu oran ise yüzde 3-5 civarındadır. Maalesef ihracat ithalata dayalıd r. Türkiye ana hammaddeleri üretemi)'Or ve dolayısıyla katma değer burada kalmıyor. Bu nedenle 1 isantarihi itlbaıiyle yürürlüğe glr~ı kanunla hüküme inovatif çalı§ınalar yapan ve u luslararası düzeyde rekabet edebilecek konuma gel mi§ malara dest ermek istiyor. Bu destek, fırmalan AR-GE'ye te~vik edecek. Firmalar yeni ürünler geli§tirece e mevcut ürünleri lin esimliliğini artıracak. Bu ~.onuda ciddi destekler ar. Firmalar. bazı vergilerden muaf tutuluyor ve firmalan n bu konuda çe§itli avantajlan oluyor. Biz de ODE olarak bu konuya odaklandık ve llendi bünyemizde birteklli kkunı l kurduk. Firma olarak bu yı l i · ana onumuz ıar. Birincisi: operasyonel verimlili~i artırmak. ikinci hedefi· mizise: kaliteden taviz ı~ermeyere maliyetleri düşürmek. Firmamızın 2001 y ı lı ki§i ba~ ·rosu 95 bin dola iken, 2007 yılında bo rakam 450 bin dolar oldu. Burada verimliliğin önemın· bir kez daha görü)•oruz..

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=