maddelerin kullanılması önümüzde ·i beş yıl içerisinde tamamen engelleneW:. Dolayısıyla pazarda var olmak isteyen tüm ş i rketler bu duruma ayak uydurmak zorunda. Bu pazarda yer almak, Johnson Controls'un en öncelikli gündem maddelerinden birtanesi ve özellikle endüstriyel ürün lerde % lS'Ier civarında olan Türkiye'de i pazar payını % 25'e çıkarınay ı hedefliyor. Bu nedenle Türkiye pazan için önemli yeni ürünler konusunda çalı~mala rıınıza deYarn ediyoruz. "Hedefimiz, 2010'da Otomasyon Konusunda Lider Olmak" Johnson Controls otomasyon böliirnü, §irketin ilk ortaya çıkış faaliye alanı olarak, dünya çapında 20G5 yılında yaklaşık 6 milyaı dolaı ciroya ulaşmuış bir bölümdü. Bu disiplin a nda, HVAC sistemleri otoınasyonu , bina otomasyon sistemleri, yangın ve güYenlik sistemleri ana ürün gruplarını oluşturmakta idi. Johnson Controls'un York ınart.asını bünyesine katma sı. gelişirnde önemli bir sıçrama tahtası oldu. York. 5 milyar dolartık cirosu olan biı §irket olarak satın alınıp, otomasyon bölümü ile entegre edildi. Ortaya çıkan bu disipline " Building Efficiency - Etkin Bi Ila Sistemleri " adı verildi. Aınaç komple çözümler sunarak daha verimli ve akıllı binalar yapmaktı. Kapsam olarak. eskiden mü§terilerimize gidip sadece tancoil, kl iına santral i, s~utma grubu satardık: ardımızdan gelen başka firmalar o ürünlerin otoınasyonunu yaparlar. bina yönetim sisteminebağlariard ı. Johnson Controlsolarak 2007-2008 itibariyle, sadece klima ürünleıini satmaya değil, mu§terinin sahip olduğu tüm sürece hakim olacak bir çözüm sunmaya çah§ıyoruz. Ci hazlan erı verimli nasıl çalı§ ır, nasıl bir bina otomasyon sistemi almaları gerekir. bunun dizaynı Ilasıl olmalıdır gibi her a§amada müşterim izle birlikte düşünerek, taroşarak onlara komple ~ziimler sunuyor uz. Bu konuda kısa bir dönem içerisinde otomas)'On bölümü tarafından sıfırdan birka milyorı dolarlık bır ciroya ulaşıldı . 2008 e 2009 yıllarında ikişer kat büyürneyi planla d ık. 2010 yı lında ise pazarın lideri olmak istiyoruz . Bu konuda bize en çok güç veren nokta otomasyon ve ekipman satışları arasındaki ola~anüstü sinerji. Bu rakip lerize göre ço önemli bir avantaj. Şu anda. 104 Tesisat Dergisi Sayı 148- isan 2008 özellikle Türkiye'deki alışver iş merkezi sayısındaki patlamanın da el};isiyle, pazar tarafından talep edilen 'su kaynaklı ısı pompaları'nın pazarlamasına ba§ladık. Bunun yanı sıra VRF sistemleri onusunda da çalışmala rımız ba§ladı. Bu konuda biraz geç aldığımız ı itiraf etmeliyiz ancak gerekli gördüğümüz bütün yatırımla n yapıyor ve VRF pazarında da oldukça başarılı olmayı bekliyoruz. Enerji verim l il iği konusunda, piyasaya hep öncü olarak bir §Byler kattıgımızı düşünüyoruz. Örneğin: büyük kapasiteli soğutmagruplarında frekans invertör temelli hız kontrol kitlerinin k ullanımın ı . 1970'1erde piyasaya sunan firma York oldu. Bu ürün, 1990'1arın daha da ticaıi ve rekabetçi hale sonunda geldi. 2000'1i yıllarda bu teknolojiyi hava soğutma h Yidalı cihazıara da uyguladık Paten ·yine Johnson Controls' a aitolan bu ürünleryine sadece York markası ile üre iliyor ve bugüne kada r SOO'e yakın cihaz, enerji maliyetlerine duyarlı mü§terilerene teslimed ildi. Bu ürün, benzerlerinden ayrı§arak bizi pazarın ilgili sektöründe ç~ güçlü hale ge irdi. Ürünün yeni bir jenerasyonu 2009'da piyasaya çı :acakvebun lardaha yüksek kapasitel i, daha veriml i ci hazlar olacaktır. Yine York ınarkası altında hız kontrol killeri ile donatıl mış su soğutmah Yidalı chiller gruplan geliyor. Bahsettiğimiz frekans inYertör kitin in ektenmesiyle, kon ansiyonel cihazıarı yakla§ık yüzde 30-35 da ha Yerimli halegetiriyorsun uz. Bu verim, ilk yatırım maliyetinin uygulamaya göre yakla§tk bir yı l içerisinde yatırımc ıya dönü§ünü sağlıyor. Özellikle Türkiyegibi enerji korı us u nda kaynakları sınırlı olan bir ülkede bu tür verimlilik degeıleri. gerek yabrımcıla r gerekse son kullanıcı tuketiciler için oldukça önemli. Tüketiciler de artık çok bilinçli. Ürün alırken tiim rakip ürünlan uzun uzun kar§lla§- tırarak seçim yapmayı tercih ediyorlar. Bu tür tuketiciye hitap edebi liyor ol mak da bizi ayrıca mutlu ediyor. YORK ve ECA'nın Büyük işbirliği ECA' nın gere ba ı§ açısı, gere}:se vizyonu bizimkine oldukça paralel seyrediyor. Onlarla birlikte hızlı birtrendle biiyüyeceğjmizi dü§uniiyoruz. ECA'nın da klima sektörüne giripbüyüme korıusunda ciddi bir arzusunun olması, bizim ise onların piyasadaki yerlerini. aıtyapılannı, bayi ve servis ağlannı. ürünümüzü dağı abiiJohnson Controls Johnson Controls.1885 }?lt kılfuluşkı bir Ame· rikan firmast. Ş11t81in hikayest, AvmcvStJ olan Ptofesör IYamm S. JohnSIJ(l 'uo patentint ald/ğt ilk e/ekt!iklt oda temıostal Ütel.tmiyie başlıyor Bu bufu§, bina kontrol endustnsmdekr sıçramayr saj)arlıefı. }?ne de Ştrkete en büyük ba· şanf!, ot{)ffl()(rv sektiNürıde gösterdiği Re/l§tne getiriyol Johnson Conlrols, 199/J'Iatm ba§ına kadar birkaç w/yar dolar arOSll oLm bir §Irket Iken, bu lanhten SQflra Olomotıv sektöliinde yap!1ğl sıçramalarla bir anda, gt}ÇtiğlmiZ 15 yıftçerismde giisterdiğf yüksek bii}'iimelımyla 4() milfar dolar kk b11 ciro ya u/aştJ. Ç()ğJ.ı uma rı önemit ekoflomt referanslan taratmdan ABD'de en tyi yönetikM şirkot/or arasında belirli bir yen olan JqJırıson C()(lrols, S()iı otuı-otul be§ yı/dlf, hlssedarlarma silrekli he1 yıl daha fazla kar daj;tması. hlsseleflnm değtmnm süre/ı/1 attmaSJ}1a 1»/mıyor. Buoo hıromak IÇin de §Irket biiyük bir çaba içefismde; llissedatlanm daha fazla naSIIIouandmnm fabasıyla, yalmmlanm, üliinlefHlt, l§giiciinü yönlendirmeye çall§lyor. • J885'teMİIIvauii96, ABD'd6, ProfesiNWarren $e1f110Ur Johnson tarafindan lıvrvldu. • Dünya genelmde J300'den fazla yerde laa/iyotlcnm siirdürÜ}I()f. • Viı;'Oflu; "Daha KonfOJiu, Giiı'lNtk ıro Sürclürülebifir Bir Otinya" • Ana çahşma a/4nlan; otomollv, güç çöıvmkm, V(J{tmlt bina/al • Çaltşan sa;·tst; dünya genelinde 140 bin kişt. • Fortune 500 Wasmamnd8: l 'imcr slfada, 2005 ve 201J6'd8 dünyada en f'/1 yöneltlen §irket scçtldı. • Türkt~C'cfeki pazar IJ~If% 18. rnek adına gayet ye e li görmemiz neticesinde YORK - ECA i§birliği gerçekleşti. Bu anlaşma ile ECA, lürkiye·de YORK maıt.alı spl~ klimaların (duvar, yer-tavan, salon tipleri) distribütiiflüğünü üstlenmi~ oldu. Aynca, özelli - le küçük ticari i~trnelerde kullanılan gizli ta ı an tip cihazlanrn ızın da piyasaya yine ECA YORK markası lle dağrtılmasını planlıyorıız. YORK'un soğu ma endüstrisindeki üstün tecrübesi ile ECA'nın Türkiye'de i en .öklii altyapılardan biri olma özell~inin · araya gelmesininverimli bir işbi~iği doğuracağına inanıyoruz •
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=