Yeni Vizyonu ve Yeni Ürünleriyle Johnson Controls Sodex Fuar1'nda 23 yıllık bir geçıni;e sah· . Amerikan şirke i Johnson Controls, 2005 yılı sonunda HVAC seldöriinün global ve en önemli fırınalanndan Amerikalı York firmasını salın alanı , bugün dünya otomasyon ve HVAC pazarında lider t.onuma )'erleşti. Yaratıa ve yl!flil .~i yapısı ile dikkat çeken Johnson Con rols'u, Türk~·e 'd i ismiyle '1ohnson Controls Klima ve Soğutma, Servis. Sanayi ve Tic. A.Ş.''yidahayakıııdantaııımakamaayta, Grup Müdürü Harun iz ilegörii§lük. l<endisinden Johnson Coıılrols'un deği;en viZ)'Onu. yl!flilenen logosu. Tü ı kiye'deki lan Ileri e öııtimüzd~i yıllardaki planlan hakkında bilgiler aldık. JohnS()n Controls'un York şirketini satın alması çall§malan 2005 yıl ı sonunda tamamlanml§, 2006 'fllında yapılan Sodex istanbul Fuarr'na. "Yortl - AJohrıson Coııtrols Company" ünvanı ile katılmış .Geçiiimiz iki yıl içerisinde, organizasyonumuzda pek çek deği§i k oldu. Bugün farklı bir vizyon ve yeni ürünlerimille hizmetierimize devam ediyoruz. Johnson Con rols, geçmi§i çok eski yıllara dayanan benzer global şir~etlerde olduğu gibl kurulduğu yıllarda belirlediği misyon ve vizyon ile faal~et ~teı-en bir fırma değil. 885 'fllında kıır mU§ bir §irket olmasına rağmen, beli aralı~larta izy(ınunu ehatta logosunu yenileo.(e(ek. deği§en piyasa §artlarına göre yapcsın~ i§leyi~ni deiDştiren biı şi&.et. Bu anlamda,2007 ı ı B:irn tarihinde, mali yılunız ba§la ken, önümüzde i on yıllık bir dönem için rnü§teriferimizin kal'§ t suıa yepyeni bir ıizyonla ~ıkbk. slında SOOex'ebu yıl özellikle lf.!ıtılma nedetıimiz bu; cihaz taıımmından ziyade,yeni vizyooumuzu ı e!Qgornuzu mu§terilerimize anlatmak için orada bulu ı ıacağız. "Daha Konforlu, Güvenli ve Sürdürülebilir Bir Dünya..." Vizyonumuz S()nderecebasitleşti aslında: sadece mli§terilerimiıe değil, tum insanlara "Daha Konforlu, GüvenliveSü dünilebilir BirDünya Sunmak". Bıınıı tanımlayan yeni logomuzun altında yazan bir deyi§ var; "lngenuity Velcome". yani "Ya ratıcılık i Ba§ında ... " Bu tanı n i anlamı var; birincisi sfırekli yeni fikirter gel iştirerek . gerek rnü§te rilerlmiz, ger~se sekt&e yaratıcı ürün ve hizmetler sunmak. ikincisi ise. sürekli daha ~is ini yapma Isteği 13§ryan, kendini geli~tiren ki~lleri bünyemizealarakvizyonumuzu gerçekle§tirme · Bu vizy(ınla JohnS()n C<ırıtrols' un hedefi. mü§ eriler' e, hayaltartilı ge · dikleri evleri, çal Jıklan 102 Tesisat Dergisi Sayı 148- isan 2008 i§Yerleri ve yolculuklarında daha konfortu . gü enli ve sürdürülebilir hizmet sağlamak. Türkiye'ye Özel Johnson Controls Çözümleri York'un Tiirkiye'ye geldrgi 2001 yıbndan itibaren. Türlü)•e'de mutlaka bir yabnm yapılması planlanmaktaydL Avrupa'da veya ABD'de üretilen uriinler tam an lamıyla buradaki projelere ırymuyordu. Bu dönemde limasaııtrall üretimi gündeme geldi. Harun iz JohnsonControls'un YOO< hisseterine talip olduğu. 2005 ytlıAğııstos ayında açıklandı. 2005'1n Aralı ayı sonunda da, bütün hissedarlann hissefetiRi saımayı kabul elmesiyle Yoık, 1 Ocak 2006 itibariyle Johnson Controls bünyesine katıldı. Ara k 2005'te Johnson üst yönetimine sunılan Türkiye raporu. Tü~iye'nin. Jolınson Control'un dünya iizerindeen öneml i g(irduğli 5-6 hızlı gelişen pazardan biri olmasını ve yabnm önerisinin derhal ooaylanrnasını sağladı. Ağustos 2006'da ba§Jayan klima santrali üretimi ile.firma §ll anda izınir Torbalı'da i fabr · uıda 40'a yakın peı-sonele ~ im};anı sağjarterı, 13-14 milyon dolarlık ciro elde edir oc Türk~e'de bir çok sektör, enerj kula mı e mali)'etıeri konusunda artık hızlı bir şe i e bilinç kazanıyor. Devfet tarafından da ardı ard a bir takım yasalar. !Qırallar gündeme geliyor. Öz kle S()ll kullanıcının aldığı ürünlerde tüketicinin yanında yer alan c«Jdi dfızenlemeler geliyor. Buna en büyük iifneki örıüınüzdel<i yıl, A ve B SAlıfınm a mda ~lan ürün (mini split tüıü klimaları ithalatının durdurulacak olması. Çevreyle dos olmayan yapısal malzemeler. örneğin plastik, metal malzemelerde de zararlı Yeni logonun Anlamı Johnson Controls ' un yeni loeosu, ye~il ve mavi Johnson ~ Controls renklerden olu uyor. Çevre dostu bir yaklaşımı sembolize eden bu renkler. yine do~ayı ifade eden dalga şekli ndeki çizimiyle. aynı zamanda Johnson Cootrols'un J eCharflerini ifade ediyor. Bu logo ve vizyon. Öflümüzdeki yıllarda hizmetierimize yön verecek. Enerji verimliliği ıe çevre dostu iirunler, dünyadaki gelişimlerine paralel olarak. Türkiye'de de büyük bir hızla yayılmaya ba§ladı. Firmaların kendilerini farkhla§brabilmeleıi amacıyla yoğun şekilde ku l land ı k l arı areiinnanlar haline gelen enerji tasarruflu ve çevre dostu üriin ve hizmetler, York'un piyasada yılla r dı r bayrağını taşıdığı bir konu idi. Johnson Cootrols'un yeni v izyorıuyta, bu özellik daha da pekişmiş oldu.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=