Tesisat Dergisi 143. Sayı (Kasım 2007)

KALE Resim 2. Boya kurutmo boco gaz larını Resim 1. Rejonerotif termal in!inorot6ri)n yokmoda kullanılan termal insinerotörler. uyguloma orneöi. ~anjörün ısıl gerilmelere kar~ı korunmuş olması, t Yanma odasının çelik kasasının , sıcak gazlar tarafındon hem içten hem dı~tan çevrelenmesi, t Ek bağlantıların by-pass yapmasından koçınılmasından dolayı cihazı n ç~itfi kirlilik konsantrasyonuna sahip olan hava için intibak sağlayabilmesi ve ek ısı geri kazanım sistemi ol uşturulmasıdır. Referans alınon nokta kirleticilerin ısıl değeri için ~öyle hesaplanmaktadır. Her bir m3 egzost havasındaki 1 g hidrokarbon yakla§ık olarak 25 °C lik sıcaklık artışı elde etmektedir. Şekil 5'te termal insineratör ünitesi tesisatının tüm ekipmanlanyle birlikte sistem şemasını görülmektedir Resim 2, Resim 3 ve Resim 4'te reküperotif termal insineratörlerin otomotivde kullanılan uyguloma ömekleri görülmektedir (Dürr Environmental Technology, 2005). 12. RNV Santrali Resim l 'de ısı geri kazanımi t baca gazları yakma sistemi görülmektedir. Boyalı araç, fırında kurutulurken çıkan atık gazlar, toplanarak sisteme seramik dolgu kısmından girer atık gazlar zig zag bir yapıda olan seramik dolgudan yanma odasına gelirken ısınır. Yanma odasın86 Tesisat Dergisi Sayı 143 - Kasım 2007 da 800 °C de yakılan gazlar C0 2 , NOX ve su buhonna dönüşür. Sıcaklığı yüksek olon yanmış gazlar seramik dolguya sıcaklığını vererek bacaya ul~ır. Böylece ısı geri kozonılmı~ olur, zararsız hale gel mi~ gazlarda atmosfere verilir. Sonuçlar Bu çalışmada özellikle otomotiv boyahanelerinde araç üzerine tofbik edilen boyanın kurutulması için kullanılan termal insineratörsistemlerin tanıttiması ameçlanmış, bu bağlamda egzost havasını arıtmanın temel prensipleri ve boyahane emisyon kaynaklanndan da bahsedilerek atılan gozın temizlenmesi ve bu esnada enerji tasarrufunun gerekliliği vurgulonmı tır. Kaynaklar 1. Dllrr Em iromnelllal Technology . (200 ) . Guide /.ine For :lir Prurificmlon and . ;ysıem. De. ign Hroclıu ·. Dilrr EnVIrOmnental. 'mb H., . tultgart. 2. , liiezzlnoğlu, A., (-000). 1/ovn K.lrliliği ve Konfrolilnün E ·a ·ları. DoJaa E,\otul niver 'lesi raymlan. lzmir. 3. Pa a. .. (2006) . Otomotivde Boya Telmoloji ., ve Bo:va Kurutma Fmmmn Ekse1ji .tnalizi. l'llk ek /..i an ezi. }'ı/diz Teknik Oniııer. ile. i Fen Bilun/eri •nslllli li, İsumlntl. ./. H/1/iam L.fl.. (1997j , lndu ·triol Aw Po/lution ontrol ·' tem . The A fe. Grml'-1 Iili ompam · Ine. . . Vew lork. Re$im 3. Boya kurutmo fınnı boco gozlonnı yokmoda kullanılan termal in•ine· rotör cihazı ve ~ıcak hava kanalları. Resim 4. Boya kurutmo fınnı boco gazlarını yokmoda kullan ılan termal insineretör cihazının tüm üniteleriyle birlikte dı· ortama yerie~ir ildiği bir uygulama. -. http: tıı•ww. durr.com '(m ·compan. ,. divi. ion pail/1-ond-a. emb~v-. y - lem · enviromnentol-and-energytem .html. 6. http: · ıı•a te. enviromnem al-experı.com T · ,· resu/tench roducf.a px?cid 616-&idp~fi/e. Kısa/tmalar CO: EO: H· ~ RN. RTO: "~ TO: Katalilik ok itleyici Elektro ok. it/e ici 1 lidrokarbon .lll ale alma nok10 1 Rejeııeratif 1. ı/ ok. itleyici Re kılperatif 1 ·ıl ok. if/e Ic l ·tl ·onradan yakma 1 ıl ok. illeyici · t alev alma nokta ·ı ftıJ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=