- u .:ı: > :ı: Uğur AKBULUT Y.T.Ü Ar~Gor 000 yılında YT :\{ k. :1-loJı . Bül.'deıı ınewıı olıuJ kbulut . 2002\1~ :ıvnı iıni r.<it ·nın ioşa:ıt ~!nh. Böl. 'de ikiıı·i lis.ıısıııı ı:ım nılanıı,: 2003 yılı itibMi~l~ d~ nynı tlnh·crsitcnin ren Bilimleri · ıı tittl Cı lnkıııc :\Uıhcndi ligi AnD Isı Pr~s Ptoaıaını'ndruı Ynksek :\fnhcnd~lik nn aııını alını · tır .. \)nı Progrunı'da d ktor.ı ~ılinıiııc de nı etmektc o lım Akbulut, h:ıl~n ) r(' ~l:ıl... \fılh. Ri>l ·~ . \r:ı~tımı:ı iö li~ i l:ır:ıl ~:ıl~ın;ıl... tndır. H:ıluk AGUSTOS Y.T.Ü Kim~ Y. Müh. 1991 yılınd YT Kimya Moh. Böl. li an . 1996 ·ıluıd.ı ·ı 'i hııı 13ılınıl.:n ı:.n. .. ıitiıiliı, ı.-inı :ra h\h. An bilim Dalı'nda )ilks k li ns prog- . ının<Lın m~t.un ~'ldu 1992 yılıııd;ııı ıııbarc:n t.:l<., t i l, •~• · ı rn:ı~· yon s.ıkıörl tiııd.: gut v yap:ın Il hıl Agw:ıo~. Y F.ııı Biliınl.ıri bnNıiW:<U, ~ıııı... \liıh. An:ıbilını Dalı, )sı·Pr(. ·~ PN>gr:unı'ııtlıı dolo.to· ra uy nimini Ordorın.>ktedir. Ph:ıf.Dr. Olc:ıy KJNCAY Y.T.Ü 1981 }ıluıda IDM:\L\ :\lak. Uıh . Böl'd<: li o.n • 1991 ' ılınd:ı \ 1' fnb. ;ıl blo.. fiilı. Böl. ı ve Proscs Dalı'nda Doktora,. 1994 yılında \{:.k \Uıh. BöL nn<>dtn mil ,.e l~ı T.ıkni i An:tbiliın D lı 'ndn Do nt Dokıor Un anı aldı. 2003 yılı itibatiyk Prof<·~ör ı l:ın 1 ·;ı Kın ·:ı~·. lı:ıl.ııı ;ıyrıı :tn:ıhıliııı d:ılınd:ı öre\' yapnıakı dır. ÖZET Genellilde ha a. eııdo tn<!.! kul lamldıktan soıını atmo fer geri verilıııclaedır. Egzo ha a uıın bileşimi d dikkate alınarak çevrev i korum ık içiıı fltmosfcre dönU ha\'0 ·ı kirletilnıeınelidir. Pren p olarak. kırlı havanın yüksek ıcakiJ,ga ntıJm-ıık iy~siııd ·ki or<>wıik bilı.:şikleriıı y ıkılıııosr karbondioksit ve suya aynştmlmasıdır Bıı işlem ::;ınısıuda gerçekleştirilecek kapsamlı ı ı ka7.anımlan boyUk önem t~ır Egzo t hav ı arıtımında. yUk k "ı akl ık sevi}derinde ısının geri kwııııılınası. birgcrekliliktir. Egz.o ;;ı ha a. ııun arıtılması esasen bir maJı. et do ' urur. Bu mııli~et mllınkn.ıı oldu•;u kadardUşnk tunılnıolıdır. Aııahtaı· Kelime! r: Atık havanın temizleımı ı. tennal iıı~iııı.:ros oıı ı:ı g.eıi ka1.uııııııı. 76 Tesisat Dergisi Sayı 143- Kasım 2007 Otomotiv Boyahanelerinde Atiian Havan1n Termal insinerasyon Yolu ile Temizlenmesi 1. Giriş Kurutma prosesleri enerjinin ~ok yoğun olarak kullanıldığ ı proseslerdir. Kurulucunun gayesi ortam ko- ~ullan altında daha fazla ısı ile ürünü tedarik etmektir Bu tür sistemlerde en genel şekliyle ısı geri kazanı mı, temizlenmi§ olan havanın egzost havasının ön ısıtıcısından gec;erken ısısını bırakması ~eldindedir. Ön ısıtma yaparken kirli havanın kandiligindan alev alması ve bunun sonucu olan sıcaklık artışı istenmeyen bir durumdur. Eşanjöre zarar verebilecek bu kontrolsüz durumun önlenmesi i<jin yanma odasına ek yakıt göndererek tam yanma sağlanmalıdır. Otomotiv sonayinde ürünlere, boyoma prosesi sonrasında montaj hattına gitmeden önce <jevre sıcaklığında ve basıncında olan bir kurutma işlemi uygulanmaktadır. Bu kurutma işlemini gorçokiO§tiron termal insincratörün içinde bulunan reküperatör, kurutma kabini ve termal insineraförden elde edilen ısıyı kurutma kabinine fa~ıyan eşanjörferin enerji analizlerinin yapılması karlılık bakımından, GksGrji analizlerinin yapılması isa sistem elemanianna ait verimlerin iyileştirilmesi bakımından gereklidir. Aynca bu sisteme ait elemanlardan termal insineratörler ısı geri kazanımı ile enerji tasarrufunun dü§ünüldüğü cihazlar olmakla birlikte daha öncelikli bir amaca hizmet ederiGr. Otomotivde boyama vQ kurutma pros0sl0ri sonucu artan kirli havanın bu cihaziarda yakılması ile çevreye temizlenmiş hava solınır. Zira bayalarcia kullanılan bazı zararlı kimyasol bil~enler mevo.ıttur. Bu bileşenleri n havaya verilmesi, Çevre Bakanlığı'nın Hava Kalitesinin Korunması Yönetmeliği'nce kısıtfandınlmıştır. 2. Hava Kalitesinin Kontrolü Çevre Bakonlığı'nın, Hava Kalitesinin Korunması Yönetmeliği'ne uygun olarak, işletme ler, fabrika bacalann-
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=