HABERLER Marmaray 2011'de Tamamlanacak I stanbul Bağazı geçişini 4 dakikaya düşürecek olan ve saatte 70 bin yolcu taşıyacak Marmaray Projesi, deniz altında hızla ilerliyor. Ancak karada yapılan çalı~malar, arkeolajik kazılar ve Tabiat Varlıklarını Koruma ve Anıtlar Kurulu'ndan çıkması beldenen izinler nedeniyle a~ır aksak ilerliyor. Marmaray'ın en zor kısmı olarak gösterilen deniz tüplerinin yerleştirilmesi, projede en hızlı ilerienan bölüm oldu. Deniz tüneli kısmının aksama olmadan tamamlanması bekleniyor. 9 Mayıs 2004'te temeli atılan projenin 2008 sonunda bitirilmesi ve ilk test sürüşünün 28 Nioluşturan Kadıköy ibrahimağa Mahallesi'ndeki Ayrılık Çeşmesi'nden Karaca Ahmet Mezarlık girişine kadar ilerledi. Üsküdar'da Arkeolajik kazı ların yüzde 95 ı tamamlandı. 1,5 yıl gecikmeyle Üsküdar istasyonu için istinat duvarları tamamlanarak k02.1 işlemlerine nihayet başlanabildi. Avrupa Yakasında ise çalışmalar Anadolu Yakası'ndan daha yavaş ilerliyor. Tünel kazılan na Kazi ıçeşma'de yeni başlanırken, Yenikapı'daki çalışmalar Anıtlar Kurulu'nun onayını bekliyor. Projenin önüne bir de sur engeli takıldı. Anıtfar Kurulu iTÜ ve Yıldız Teknik Üniversitesi heyetleri san 2009'da yapılması öngörü- istanbul'da surlann tünel kazım sılüyordu. Ancak, yavaş yürüyen arkeoloji kazılan yüzi.lnden, proje baZJ alanlarda durma noktasına geldi. Marmaray'ın, iki yıl geeikmali olarak 20ll'de bitirilmGsi planlanıyor. Anadolu yakasındaki tünellerde çalışmalar ağır aksak da olsa devam ediyor. Tünel, Anadolu Yakası'nda projenin önemli ayaklarını rasında titreşime dayanamayacağını, surların ve çevredeki binaların güçlendirilmesinin ardından tünel kazma işlemlerine başlanmasını istedi. Tarihi yanmedada YenikapıYcdikuiG-Sirkeci hattı boyunca 600' den fazla bina, Marmaray tünel hattının üzerinde kalıyor. Sadece Sirkeci'de 70 ile 100 arasında bina bulunuyor. Bunlardan 23'ü hakkında yıkım karan alındı, ancak yıkım yapılmadı . Fatih ilçe sınırlarında da dünyada söz sahibi 5 şirket yarışacak. Gebze-Halkalı arasında 77 kilometrelik hatta sefer yapacak 440 adet demir yolu aracı için 5 yabancı ~irkete projelerini ve mali tekliflerini sunmaları için davet mektubu gönderildi. Ulaştırma Bakanlığı Demir Yollar, limanlar, Hava Meydanları in~aah Genel Müdürlüğü'nün (DLH) yürüttü~ü projede, demir yolu araçlarının temin edilmesiyle son ihale süreci de tamamlanmış olacak. Marmaray Projesi, "Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetferi", "Demiryolu Bo~az Tüp Geçiş inşaatı" ve "Banliyö Hatlarının iyileştirilmesi ve Elektro-Mekanik işler" ve "Demiryolu Araçlannın Temini" aşamalan n525 bina için istanbul Teknik Üni- dan oluşuyor. 48 Teslsat Dergls Sayı 142-Ekim 2007 versitesi'nden bir ekip bina ların analizlerini sürdürüyor. Kaç binanın yıkılmasıgerektiğinc karar verilecek. Demir Yolu Aracı ısın 5 Yabancı Şirket Yarışıyor Asya ile Avrupa'yı denizin altında birl~nrec:ek "Yüzyılın Projesi" olarak adlandırılan Marmaray'ın son etabında, demiryolu aracı üretiminde Gebze-Halkalı arasında 77 kilometrelik hatta sefer yapacak 440 adetdemiryolu arao, 22-23 metre uzunluğunda olacak. 5'1i ya da 101u setler halinde temin edilecek araçlar, yolcunun yoğun olduğu sabah ve akşam saatlerinde daha sık sefer yapacak ve gerektiğinde 5'1i setler birbirine bağlanarak taşıma kapasitesi artınlacak.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=