Tesisat Dergisi 142. Sayı (Ekim 2007)

GÜNCEL kısımlann açıklanması, uygulanmayan maddelerin çıkan lması gibi hususlara öncelik verilmeye ~landı. Taslak hozırfandıktan sonra çalı~­ malora Bayındırlık Bakanlığı'nın katılması korarı alındı. Bayındırlık Bakanlığı'ndan üç isimlo birlikte bu defa istanbul'da bir toplantı yapıldı. Bir hafta süren tartı~molı toplontılonn ardından ikinci taslağı hozırlodık. ikinci taslaktan sonra 'mevcut yapılar' bölümünün yönetmeliğe ilave edilmesi gerektiği belirlendi vo mevcut yapılar taslağını hazırlayorak i9~leri Bakanlığı'na bildirdi k. içişleri Bakanlığı'nda yapılan incelemelerin ardından yönetmoliğin Bayındırlık Bakanlığı Fen i~leri'ne gönderilmesi ve görüş alınması korarına varıldı. 2005 yılında alınon bu karar noticesinde benim dü~üncem asıl binalario ilgilenen birim olan Bayındırlık Bakanlığı'nın devreye girmesiydi. içi§leri Bakanlığı'ndan Bayındırlık Bakanlığı'na bir yazı hazırladık ve içişleri Bakanlığı'nın da katılması gerektiğini ancak bu yönetmeliğin Bayındırlık Bakanlığı koordinasyonunda düzenlenmesi gerektiğini belirttik. Böylece Bayındırtık Bakanlığı konuyu üsttendi ve bu tarihten itibaren yeni bir dönem başladı . Bütün eski çalışmalar hemen hemen 32 Tes sat Dergisi Sayı 142 - Ekim 2007 "Yönetmeliğin tam olarak ne zaman çıkacağını bilmiyorum ama bir söz vardır: 'Yenilmesi gereken ilk düşman, öfke ve umutsuzluktur'. Bu konu ile ilgili 5 yildır uğraşıyorum, o kadar zaman harcadım ama hala umudumu kaybetmedim. Bu nedenle önümüzdeki günlerde mutlaka yayınlanacağına inanıyorum." hiç göz önüne alınmayacaktı. Yeni bir çalışma başlayacaktı. Boyındırlık Bakanlığı 19 ki~iden oluşan Yönetmelik Hazırloma Komisyonu olu~turdu. Çoğunluğu Boyındırtık Bakanlığı'ndan olmak üzere, Sivil Savunma, istanbul Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi vo itfaiyeden oluşan bir ekip hazırlandı. Ardından konunun önemini belirtmek üzere Bayındırlık Bakanı ile bir toplantı yapıldı ve konunun aciliyeti, mevcut binaların mutlaka yönotmeligo girmesi gerektiği oktarıldı . Bu toplantıya kadar Boyındırlık Bakanlığı'nda hakim olan görüş yönetmeliğin bazı maddelerinin doğiştirilmesiydi . Ancak yönetmeliğin bazı maddelerinin değil, tamamının yenilenmesi gerekiyordu. Bakanın bu gerokliliğe sıcak bakarak yönetmeliğin yenilenmesi gerektiğini söylemesi ilc Ankara'da Bayındırlık Bakanlığı'nda ikinci toplantıyı 1 hafta, 4 gün boyuneo 1 9 ki~ ilik heyet ile gerçekleştirdik. Böylece Bayındırlık Bakanlığı'nın koordinasyonunda ilk taslak hazırlandı. Bu taslağın yeni olması sebebiyle görü~ alınması gerektiğine karar verildi vo 80 ayrı kuruluşton görüş istendi. 80 ayn kuruluştan gelen görüşlerin hepsi farklıydı. Bazı kuruluşların 'uygun' dediğine, bazı kuruluşlar 'uygun değil' diyordu. Bu nedenle bizim kuruluşumuzun görüşü hiç göz önüne olınmodı' diyenler olacakhr. Bu doğru; ancak 80 kuruluşun görü~lerini bir araya getirdiğiniz zaman hongisinin doho iyi olduğuyla ilgili bir karar vermoniz gerekiyor vo birini esas alıyorsunuz. Bu görü~ler, bize gelmeden önce Bayındırlık Bakanlığı' nın kendi bünyesinde oluşturduğu ekip tarafından değerlendirildi. Değerlendirmenin ardından istanbul'da be~ gün boyuneo ara l ıksız süren bir toplantı yaptık ve bu komisyonla ikinci taslağı hazırlodık. Taslağın Hukuk Müşavirliği'ne gönderilmesi kararı alındı ve taslak

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=