Tesisat Dergisi 142. Sayı (Ekim 2007)

VilYON den 1 5 cm'lik porçayı geçiremezsiniz. Ancak büyük kopasitelerde (1000- ıSOO mlfso.tegibij pompo· nın solyongoz kısmı büyüyeceğinden ge~irgenlikler deği~ebilir. Kimisinde 7 cm'lik, kimisinde ı O cm'lik porçalar geçer. Ama SO ton/saate kadar olan tüm pompalordo gcsirgenlik sabittir. Yani SO tonluk pornpadan birisi 5 cm'lik parça geçirirken, diğeri 1 Ocm'lik geçiremez. Onun emiş hacmi, büyüklüğü bellidir. Dolayısıyla poslanmaz çelik pompo seri olarak üretildiğinden ciddi derecede ovantojlıdır. Ülkemizde enerji çok maliyetli ve önem arzetmektedir. Herkes verimli pompa diye tutturmuş gidiyor. Ancak bu lafla olmaz. Ebaro'nın pürüz.süz paslonmaz çelik ve hatasız robot üretimi ile örnoğin yatay milli bir 20-30 kW pompada bile yüzde 84'e varan bir verim elde edilebilir. Bu gerçektir. Çünkü teknolojidir. Ebara'nın kimyada, gıdada, temiz suda, atık suda, deniz suyunda kullanılabilen çok çeşitli pompalan var. Paslanmozlarda özellikle buna hitap ediyor. Ebora'yı kimse yeni bir firma, Türkiye'ye S-6 yıl önce gelmiş bir firma olarak görmc::ısin . Bizim Türkiye'ye giri~imiz 1 960'1aro dayanıyor. Fakat Japon firması Ebora, üretim hattında tek marka altında en büyüğü olduğundon ve ana işi de taahhüt, anahtar teslimi iş olduğundan hep ağır hizmet işlerine yönelmiş. 50 yı l öncesinden bu yana hep denizaşırı ülkelerde büyük projelere imza atmış ve olmayacak işl(ıri yapmışlar. Türiciye'dc::ı de Ereğli Demir Çelik'in, Petkim'in, 194 Teslsat D rg si Sayı 142- Ekim 2007 ''Şu anda Ebara'nm tek temsilcisi biziz. Japonların buraya ilgisi çok fazla. inşallah önümüzdeki birkaç yil içinde daha güzel gelişmeler olacak." BOTAŞ'ın, Tüpraş'ın altyapısında Eba ro'nın çok özel pompalon bulunuyor. Zamanında Türkiye'de birçok proje gerçek.l~tirilmiştir. Ama Japon mantolitesi " i şi yap, geri gel• sistemi üzerine kun.ılduğu için, o zamonlar reklam bozındo bir harcama ya do yatırım söz konusu olmamış. Dolayısıyla sokaktaki vatandaş Ebara'yı bilmezken, Ereğl i Demir Çelik'teki bir teknik müdür, Ebaro'yı sizden, benden çok daha iyi bilir. işte bu noktada bir açığı m ız var. Türkiye'de insanlar raklama çok fazla duyarlı olduğundan, reklamda gördüklerini en iyi olarak değerlendiriyor. Bu noktada çok bilinçli bir tüketicimiz olduğunu düşünmüyorum. Japonya'daki Ebara'nın artık bize de çok daha spesifik pompoların satıl ması ve inisiyatif alma hakkını vermesiyle birlikte çok daha geniş yelpazede ürünlere aday olmoya başladık . Bu bizim için de, Japonya için de doğru bir adımdı. Çünkü ilk gün kalkıp büyük projelerle işe başlamak doğn.ı olmazdı. En azındon altyapıda belirti bir büyüklüğe kadar (75 HP diyebiliriz) referonslorımız oldu. Şimdi 200-300 beygire, hatta SOO beygire kadar projeiQr almış durumdayız. Zamanında Japonların buraya gelerek aldıklan işleri hem almaya, hem yürÜ1meye, hem de sorumluluğunu üstlenmeye başladık. Bu dun.ım her geçen gün de gelişiyor. Pompo olarak ~u onda o kadar geniş bir hatta sahibiz ki, Türkiye pazonno sunduğumuz ürünler, ürün gomımızınyüzde 20'si bile değil. Bu noktada kotaloglanmızda da "...to be continued..: yazar. Bu, bir dizi olarak devam edeceğimiz onlamındadır. Yüzde 20 civarında ürünü Türkiye'· de kullanıyon.ız, yüzde 80 ise çok spesifik ürünler. Mesela; bizim şeker presesinde kullanılan; şeker basan, şurup pompalorımız var. Bu yüzde 80'i biz her gün adım adım portföyümüze ekliyoruz. Bunlar talep edilecek olaylar değil, çok spesifikler. Ama bunlara talep olduğunda çok kümülotif rakamlar oluşturabiliyor. Cirosu yüksek. Seri satılan bir pompa ı 000 dolarso, bunun fiyatı SO bin dolar SO katı ama daha az sotıldığı bir gerçek. Yüzde 80'deki müşteri daha azdır, ama rakamsal olarak daha büyüktür. Ötekisinde ise müşteri soyısı çok çok fazla, ama birim rakamlar düşüktür. Biz dolayısıyla standarttan daha özele yönelmek dun.ımdoyız. Doğrusu do budur zaten. "Yeni Servis Organizasyonlarımızia Türkiye'ye Yayıhyoruz" işe adım adım, ufak bir organizasyonla başladık. Öncelikle satış kadromuzda gelişmeyi düşündük. Bir de mal mevcudiyeti bizim için çok önemliydi. Türkiye, son S-6 yıldan beri stoktan mala çok fazla yöneldi. Bunun da öncüsü Eboro'dır diye düşünüyorum . Çünkü 2000 yı-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=