V ilYON "Yava~ ve emin adtmlarla ilerliyor, farkh konulara kaymtyor, dağtlmtyoruz. Tüm müşterilerimiz, iş ortaklaramtzdtr. Teknik bilgilerimizi, onlardan gelen tecrübe ve görü~lerden aliyoruz." konusunda da tedbirler alınması gerekiyor. Bunlann hepsi bir bütün. Örneğin kolobok vana üretimi yapan sadece birkaç yerli firma kaldı. Herkes Çin'den va na getirip etiketIeyerak satıyor veya satmak zorunda kalıyor. Kullanıcıların bu konuda bilinçlenmesi gerekiyor. Ben bunun düzcleceğine, tüketicinin kaliteli mal aynmını yapabileceğine inanıyorum . Çin malı, her ~eyi olduğu gibi vona sektörünü de etkiledi. Bu konuda Teknik Donı~manımıY Muhittin Tckman ve Valftek A.Ş. Pazartama ve Satı; Müdürü Osman Şaylıman. lep doğrultusunda; Valftek olarak indiğinizde, lesisat malzemeleri için 1998 yılında ba~ladık. Gelecek sene 1 O yılımız olacak 5-6 bin adet ve birkoç kalem üretim ile bo~lodığımız üretim kopositemiz, bugün yılda 120 bin vanaya yüksoldi. Yavaş ve emin adımlarla ilerliyor, farklı konulara kaymıyor, dağılmıyoruz. Tüm mü~terilerimiz, iş ortoklon mızdır. Teknik bilgilerimizi, onlardan gelen tocrübo ve görüşleraynı özeni gömıeyebilirsiniz. Otel odasında yaz günü klima c;olı~modıkton sonra, diğer unsurlonn hiçbir önemi kalmaz. birvananın düzgün çolışmaması, arıza yapması, o kolona bağlı tüm odaların ısınmamasına sebep olabilecektir. Bu durumda bu odatoro müşteri alınamoyacaktı r. işletmeciler ilk onda bunu önemsemiyor. gümrüklerin, TSE'nin birtakım yap- don alıyoruz . tın m ları olabiliyor, ama hiçbir işte "Bilinçli Üretici ve Tüketiciye ihtiyacımtz var" iyi ve koliteli ürüne her zaman fırsat vorilmosi gerekiyor. Üroticinin do olabildiğineo en iyi kalitede, on uygun fiyata mal solması lazım. eticede, ene~i harcoması , tabiat dengelerinin bozulması, ekonomi vb. her alanda koybeden yine bizler oluyoruz. Bu bokımdan bilinçli üretici ve tüketiciye ihtiyacımız var. Her türlü bilgiyi değerlendirerek en iyisini yapmak lazım. Sektörümüz bu ~ekilde çok daha fazla geli~ecektir. yasaklamayla bir gelişme sağlayamozsınız. Bu tamamen bilinçlendimıeyle olakal ı . Talep devam ettiği sürec.e, arz da olacaktır. Yani Enerji tasarrufu sadece bir kondanstop ile buhann tasarrufu ile olmuyor. Buna bağlı diğer unsurların da bir arada olması gerekiyor. Her ne kadar yasaklar kaysanız da, kullanıcı bilinçlonmcdiği süroco bu iş yürümeyecektir. "Tüm Müşterilerimiz, iş Ortaklar•mızdtr" Her ürünün geliştirilmesinde müşterinin istekleri ön plandadır. Bu isteklerle bu konudaki uzman üretici bilgileri ve kendi bilgi birikimlerimizi de katarak bir ~eyler üretmeye çalışıyoruz. Piyasadan gelen ta188 Tesısat D rglsl Sayı 142 - Ekim 2007 "Türkiye'de Tesisat Seçimi Her Zaman En Sona Btrakthr" Türkiye'de lesisat mimaridon sonra geliyor. Seçimi de her zaman en sona bırakıl ır. Halbuki bir evi satın alacağınız zaman, bakocoğınız ilk ~ey temeli, ikinci şey de alt yapısı ve tesisatı olmalıdır. Bir binanın çatı sını, sıvasını, fayansını değiştirebilirsiniz, ancak binanın temelini değiştirmek, alt yapısını değiştirmek mümkün değildir. Çünkü lesisat, binanın temelinde olan bir şeydir. Beş yıldızi ı bir otel gözlemlediğinizde kapı kollanndan tutun görünen her yere önem verildiğini hissederken borum kata, lesisat dairesine Geriye baktığımızda bu konuda ülkemizin küçümsenmeyecek oranlarda ithalalçı konumundan, ihracatçı konumuna geçtiği görülecektir. Peki neden bundan daha fazlası olmasın? itl
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=