vizvo Biz Ecocute denilen başka bir sistemi şu anda Japonya'da satışa sunduk. Bu çok yeni bir teknoloji ve henüz Türkiye'de satı~a sunulmadı . Altherma (havadan suya ısı pompası) ile kıyasladığınız zaman c;ok daha güçlü bir sistem. Bu sisteme soğutkan olarak karbondioksit uyguladık. Tabii ki buradaki COP, yani verimlilik katsayısı çok yüksek. Eski tip sistemlerie kar~ı l~tırdığınız zaman çokfarklı birsistcoım. Ama Türkiye'de gerçekten yapmamız gereken şey, yeni sistemler için bir pazar geli~tirmek. Çünkü bu çok yeni bir sistem ve öncelikle pazarı oluşturmamız ve geliştirmemiz gerekiyor. Geçtiğimiz yıl Altherma, Fransa'da satış patlaması gerç0kl0ştirdi. Bu sistemin Fransa'da bu denli patlamasının nedenlerinden biri, oradaki devlet politikasının, eneı;i tüketiminde verimli çalışan sistemlere uyguladığı teşviklerdir. Çünkü Fransa hükümeti, enerji tasarrufunu artırmak amacıyla geleneksel ısıtıcılardan ısı pompası sistemine geçmek istiyor ve bunun için de te~vik ediyor. Türkiye'de ise henüz bu konularda teşvikler uygulanmıyor. Ancak, enerji tasarrufu konusunda bilinçli ve hassas olan insaniann sayısı, Türkiye pazannda da arhyor. Enerji konusunda hassas bazı mü~ terilerimizin havadan suya ısı pornpalı ısıtma sistemleriyle gerçekton ilgileneceklarini düşünüyoruz. "Enerji Verimliliği için Farklı Çözümler Yaratan Programlar Geliştirdik" VRV lll'ün ana konsepti esneklik ve bu sayede maksimize edilen enerji verimliliğidir. VRV lll'te toplam borulama mesafeleri 1 000 meireye kadar çıkabiliyor. Dış ünitelerimiz daha kompakt ve modüler hale geldi. Sektörün tek bedende en büyük kapasiteli 18 HP'Iik dı~ ünitesi VRV lll'le sahşa sunuldu. Daha önco VRV ll'de ulaşabildiğimiz mak124 Tesisat Dergi · Sayı 141 - Eyllll 2007 simum güc; 48 HP iken, şimdi bu rakam 54 HP'ye kadar çıkmıştır. Mimariar, tasanmcılar bizim sistemlerimizde modülleri birbirine bağlayarak, hem iç hem dış mekanlarda farklı çözümler yaratabilirler. Seçilecek dış ünite kombinasyonunu yüksek COP'ye göre tercih etme imkanımız vardır. Bu kapsamda VRV Express ve VRV Pro donilcoın programlar geliştirdi k. Aslında bu programlar uzun zamandır bizde var. Ancak son versiyon, bu sene geliştirildL Bu programlar sürekli geliştiriliyor. Isısan'ın yaptığı birçok eğitim sayesinde, bu programı Türkiye'do do yaygınlaştırıyoruz. Isısan goçtiğimiz Şubat ayından beri birçok eğitim düzenledi. Projeciler artık bu donanı ma sahipler ve bu yolda hızla ileriiyoruz. "Amacımız Türkiye Pazarında Birinci Sıraya Yükselmek" Isısan ve Daikin olarak bir işbirliği içerisindeyiz ve tek bir takım ız. Tabii ki daha geJi~mek için önümüzde çok yol var. Isısan'ın gerçekten çok güzel bir alt yapısı var. Şu ana kadar bu altyapıdan ve işbirliğinden çok tatmin olduk ve çok memnun uz. Çünkü onların sayesinde pazarda birçok yere ul~ma şansımız oldu Pazarda çok güçlü rakiplerimiz d0 var. Amacımız; distribütörümüz Isısan ile birlikte birinci sıraya yükselmek. Pazardaki bilgiyi araştırıp elde et· mek faaliyotlerimizin başında geliyor. Daikin politikaları arasında, yerel pazarın tam olarak görulebilmesi yer almaktadır. Bu nedenle distribütörümüz olsa bile biz yine de pazarda var olmak istiyoruz. Bu endüstrinin en önemli firmalarından birisi olarak dünyadaki tecrübemizi her pazara yansıtmak istiyoruz. Daikin'in en güçlü yanı, çözüm danışmanı olarak müştoriyo hep yakın olmasıdır. Yatırımcılar ve projeciler tarafından bir proje hazırlanacağında, çözüm üretmek amacıyfa, her zaman onlann yanlarında olcağız. Tabii ki Is ısan'ın da sahş mühendisleri var, onlar da aynı fonksiyonu görebiliyor, ama sonuç olarak Isısan'ın odaklandığı nokta satıştır. Çünkü onlar bir satış şirketi. Bizim aktivitclerimizlsısan'a satış olarak geri dönerse, bu bizi çok mutlu edecektir. Bir satış şirketi için harekete geçmek zamanlama açısından fark· lılık gösterebilir. Daikin bu desteğe, bu çözümleri sunmaya çok daha ork0n başlayabilir. Biz h0ry0re ulaşabiliriz. Daikin Türkiye gibi bir yapılanma bu noktada Daikin için bir ilktir. "ilerleyen Dönemde, Türk Pazarına Adapte Edilecek Bir Ürün Yapmak istiyoruz" Türkiye split pazan çok cazip bir pazar Avrupa pazarına baktığımızda Türkiye'yi, split klima pazarı satı~ adetleri aliısından üçüncü sırada görmekteyiz. ilk sıralarda ise ispanya ve i talya geliyor. Ancak pazardaki fiyat seviyesi, sahşlanmız önünde bir engel olarak duruyor Tabi burada ürünlerin spesifikasyon ve kalite farkına da dikkat atm ek lazım. Bizim konsoptimizde her zaman cimayla cimayı kıyaslamak gerekiyor. Örneğin, Daikin'in lnverter Ururu Sarara modeli ile ısıtma ve soğutmada sıcaldığın yanı sıra ortamın nem seviyesini de nem alarak veya içeriye taze hava ile birlikte nem vererek ayarlayabiliyoruz. Ururu Sarara' nın bu özelliği, dünya çapında benzersizdir. ilerleyen dönemde Türk pazarına adapte edilecek bir ürün yapmak istiyoruz. Daikin yüksek kaliteli bir markadır. Bu konsepti bozmamak da son derece önemlidir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=