Tesisat Dergisi 141. Sayı (Eylül 2007)

vizvo ında, y rel p zarm am olitikaları örüle il yer 1 a t d r. u n nle di tribütörümüz ol o az ard lm miz i n tt a yana, çöz·:m danı m nı ol rak olmast ır. Yatırımcılar v proi ci er tarafand n bir roj az rlanaca ı z man, çözüm ür a acıyi her m n onl rı y nt rm J ız." bir pazar; Orta Doğu daha sonra geliyor. Türkiye bu üç pazar arasında belki de üçüncü sırada ancak, iklimlendirrne pazannın genişleme ve büyüme potansiyeli açısı ndan en hızJı pazar diyebiliriz. Daikin'in Rusya, Orta Doğu ve Türkiye'de de ofisleri var. Ancak ofisierin yapısı pazarın gerekliliğine göre değişiklik gösterebiliyor. Rusya'da "Representative Office", Orta Doğu' da "Branch Office" ve Türkiye'de de "şirket" yapısında ofislerimiz var. Bu üç pazarda da satış faaliyetleri distribütörler tarafından yürütülüyor. "Daikin Ofisleri, Müşterilerine En iyi Hizmetleri Distribütörleri ile işbirliği içerisinde Sağlıyor" Daikin'in ürün yelpazesi çok geni~tir. Biz, Daikin ürünlerini sadace üründen ibaret değil; satı~ kanalı, bayisi, satış sonrası servisi, satı~ın öncesinde ve sonrasında verilen teknik danışmanlık hizmetlerini de içeren komple bir paket olarak düşünüyoruz. on iyi şekilde anlayıp, en iyi çözümleri sunabilmek, Daikin'in çözüm sağlama anlayışıdır. Daikin ofisleri bu anlayış doğrultusunda, distribütörferi ile işbirliği içerisinde, müş· terilerine gerekli hizmetleri sağlamaya çalışmaktadır. Daikin'in 'komple ürün' satış prensibini uygulayabilmek için tabii ki distribütöre ihtiyacımız var. Bizim distribütörlükten anladığımız; satış sonrası hizmet dahil olmak üzere hepsinin yapılmasıdır. Türkiye'de bu görevi Isısan yerine getiriyor. Pazarda Daikin satışını başarılı bir ~ekilde gerçekle~tirmek için bizim satışla ilgili bir işbirliğine ihtiyacımız var. Biz ~u anda, Isıson ile Daikin satış aktivitelerine odaklanıyoruz . Isısan'ın en iyi bilinen ve güçlü yanı, aynı zamanda ısıtma sektöründe çok önemli bir satış şirkati olma· sıdır. Kendi gel c;ıccğimizi do dikkate aldı ğımızda, bu konu bize heyocan vermektedir. "Teşvikler Uygulanırsa, Türkiye Pazan Cazip Hale Gelir" Daikin, geçtiğimiz yılısı tma, soğutma ve sıcak su ihtiyacını tek bir sistemle çözen ürününü, Altherma markasıyla Avrupa'da satışa sundu. Bu sistemin en önemli avantajı, ısıtma ve sogutmaya i lişkin tüm çözümlerin bir arada sunulmasının yanı sıra, gelenekselısıtma sistemlerine göre üstün enerji etkinliğidir. Bu sistem, yazın da fon-coiliere bağlandığı zaman konfor kliması haline gelen komple bir sistemdir. Havadan suya ısı pompası temelli bu sistemde, yerden ısıtma sistemi kullanılabiliyor. Türkiye'de konut sektörü durmadan gc:ıli§iyor ve yc:ıni evler inşa ediliyor. Yerden ısıtmo sistemi daha çok yeni binolara uygulandığından bu bizim için büyük bir potansiyel. Enerjinin etkin ve verimli kullanılmasını teşviketmek içinAvrupa'nın çe~itli ülkelerinde, bu tür ürünlerin kullanımını özendirici teşvikler uygulanıyor. Türk hükümeti de bazı teşvikler uygularsa, Türkiye pazarı çok cozip hale gelecektir. Daikin'in teknik olarak en güçlü yanı, ısı pompası sistemleridir. Temel tekniğimi'i bir güç olarak mümkün olduğu kadar fazla kullanmak istiyoruz. Bu nedenle temel tekniğimiz olan ısı pompasını değişik uygulamalarda kullanıyoruz. Havadan suya ısı pompası; sıcak su üretiyor, ısıtıyor. Althcrma'nın kapasitesi 16 kW. Daikin, her uygulomanın değişik ihtiyaçları olabileceğinin ve her değişik ihtiyaca, değişik çözüm önerileri gerekebileceğinin farkındadır. Ürünlerimiz klima olarak görülse de, aslında bu bir sistemdir ve bu sistem esnektir. Dolayısıyl a , her uygulamadaki müşteri ihtiyacını Doil<in lndur.trias Global OperasyonlarBölümü Salı§ Planlama Sorumlusu Midori Ehara, Do iki n Klima Pazarlama Ltd. Şti. Genel Müdürü Takayukl Kamekawa, Doikin Klima Pazariama ltd. Şti. Stratejik Planlama ve Sat~ Planlama Sorumlusu Tu na Gülen~ ve Teknik Oanıımonımız Muhittin Tekman. 122 Tesisat Dergi · Sayı 141 • Eyllll 2007 ll l

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=