Tesisat Dergisi 140. Sayı (Ağustos 2007)

TEKNİK BİLGİ fşiel tkr ei l ds ieosl umnauyl aa nn çf roekk ak nu tsudpöl un üs işnt üü s dr üocl aü yl eı r pi ay ür aklseel ki şal ertı zi l ae crei skk sl et ar innddaernt t cm a ü o d le t ır r o . i r f B l a a u n r d g m a ib o it k o f ıs r r l ı e a t k l r ı ı a n b n d s i a r d s u ı ö k y n ç g a ü u ş kn t u ü lu l r la ü k ­­ r nn ı ı ı n l l d d dı a ı ğ ğ ı > ı g n 8 i d b - a i, 1 , d O ye k v a H r t e a z k ( d f l e a a s ğ m ı e la a r ) i n f ö r d e m e k ü a k r n u le s ll l r a ai, C(yoamtamktoakni Ma koıdşel a reıt) kai szi nadl ı re nvedyoal aeykı t ö e r d ne b ğ i r i l n e r h i n i b r a i t l ı y n a m ta a k s l ı a r ö ı n n e k r u i l l e l a r n e ı k l , ması gibi yaptırımlara gidilir. Resim 2. Ziehl Abegg bünyesinde entegreli kapasite ve elektronik kontrollü eksensel çalışan fanı gösterir. Verimi yüksek ve son derece yer tasarruflu elektronik ayar ünitesi dahil fan sistemini gösterir. yç üa kl ı şs emkavseı yr ilma vbei ldi nüi şr.ü kE Cs e-sms oı ntı or ı rnl ad raı için gerekli olan EC-elektronik dev- Frekans dönüştürücüsü kullanılan resi çalışmadığında doğrudan şeleennt e çgor ek l i kvuetyuap dl uı ş as irnı düasn f ti lat kr eı l al ebr ii -, bekeden çalıştırma olanağı yoktur. sktual nl adnaı lrat bmi l ior. tÖo rrl na er dğai n ,hkeürç üz ka mmaon- tAeyknbı i şr eekl ei lkdter obn ii rkddeenv rçeoi kl e mç aol tı şot rı ruı ln- tmo ar l laı rkduat uk i i lpel adsotni ka taı ll ma şı şı mollıasnı kl aı şrtdı ra- ması mümkün değildir. umyagl ua lradnaa, bbi il ri rd. eAny çr ıoc ak fbaanz ı muoytgourl uan d r p ü e a c , r ü a b s l l e ü e l t n ad o r a l a a f jl r ı ı n a m d k a o f n t r o e i r ş k l k ea a t n i b l s m l o d e s ö s u i n h k ü a u şl l t l i a ü n ­­ s nm a ı a l r m r li u y a f e d t s i ı ğ a iç ı ğ i n n l d a d a n e n a , f , b r e i m l k ir a a . s n T r s o a d p f ö l l a a n r m ü d ş a t t ü e tr s a ü is claümsüınnaüngefilyira. tı fazla harcama anFb raeş kı naan çs a dl ı şöancüaşkt üorl aü nc üfsoünnl adre, mt eo k d tE o n ö r t n u e ü n g ş a r t e ü e r e ü n d c t i e ü lm g le r i r e ş l e o e l k d a u i n l l m la çi n ö ş ı z l f m ü r m e a k l l e ı a d r n ı i r n s . dr aekğ ye ar l ednadmi r iol mn teasj i y, fei yr ai nt da ebkai ğf al ı yodl aa ­ larına göre ölçülür. Er oCl - dmüozteonr leu ğf ia, nmı n odteovri r ks aa ryaı skı tkeorni st ­ tiğine duyarlı EC-denetimi, en 1 12 Tesisat Dergisi Sayı 140 -Ağustos 2007 Er iCl m- imş odt oe rml ai rr ı gmüanl zü emmü ze dd ee sn e ryt al e şdt ai Nl aer loa d md oi ynuamt ı l-md eı şmt ı ri r. - bNoero- md mı kinyautmı s ­ od el amn imr -ıbkon ar tmı s laadr dbei rsaizydl ea hyaa ppıal mh aı ş el ı dn ı sr ov en tdeukrnuoml ouj itnei mn sgiel el md ieşr ol el rd. uBğuu nk uu lnl al an ıbl ai rnl i ksttea an dl ı şaı rl at gmeı lkmn iaştşı se kmi lad le- zl aemm ee ltekri i nd ee rgeöcrees di naehsaayhüi pk tsier .k t o p ­ 2. Motor Verimleri v yF i a a r p n s ı ı a l n ış y k ı ş sa e ı p k a a l y i s ö a ite r n l e a y m m ük ali le d s n ı i n r i . m d A a l ş e a r m ğ i i ı o ç di t a n o d b ru e e n ­ ğ dlir e e t r ğ il l e e e n r r, i n t 4 e d c e k r k u ü i t b u ü e p ç y l ul f e a y e z a l l d k ı l e m a ş eo ık d to i 2 le r , l n 2 a r d k d W e a ­ , idl ee vg ier rsi lai my ı ds ıennı en t üi mz edrei nğdeer l ke ir ifnree kbaanğ s lı olarak tanımlama eğrisi oluştr ui mr udl uerğ. Be ur irnaed ka a%d a7r5u- l7a7ş ıal ı rr.a Ks ı evsei n tl aarndı ma , l ab mu uayegğurl ai smi nael asrashai pd emc eo tfor er ­ r ğk a a e d n r a i s n %e ü z u 8 e l 0 a r - ş in 8 ıl d 2 ır e . d n B e a ğ m k e ı ü r r i m r n o d k t e o ü r n v lu e d rü m im r o . t B d o u e r ll ai tradhar i%k e8d7i' yl eenkeal deak rt ruol an işkı l dı r.eDn üezt iemnl ­­ i 9m0o tdoerğl aer,r i ne en ky aü kd saer kuvl aeşrıirml a r%. 8 8 - Tablo 1. 4- Kutuplu 2,2 kW'lık Motor Verimleri Arasındaki Çeşitli Karşılaştırmaları Motor uygulama tipi veMroimtolerri Gerilim kontrollü asenkron % 75-77 Smtoatnodraurt asenkron motoru % 80-85 B Se akır rotorlu asenkron motoru % 87 r EC-tmleoşttoirrilumiş demir mıknatıslı % 88-90 Neodmyum-demir-bor- %90-92 mıknatıslı EC-motoru 3. Farklı Debilerdeki Enerji Tüketimleri sEakyoıns oı nmı ki ko nht reoslaeptlma re iuçyi ngduel a, md ae vs ıi r . nl ı şı nt ı rymaar ant ot ı ğk tı aest ık, isvoen uöçzlealri kı bl ee dl i rel i çöal - çüde etkilemektedir. Şekil 1 'deki a( ynal zaıtl ıı )mg üd ço ğürzuel tr ui nsduennd ah,e rn obmi r i fnaanl mnıon taolrıun mi çai ns%ı dlu0r u0meunnedrjai s, afrrfeiykaantıs y dm a ö a n E d ü C ı ş ğ - t t ı ü e gr k ü ö n c o r ü ü l l o ü lü j i çr l . e a rl F ı i ş n a t d r ır k e m l a d a r e , l a f s r a d a r a d k e v o c e l e sbai rrbf iiyrai ntdl aernı nfdaar kgl ı ö%r üll üOrO. ' l ü k e n e r j i Ga yearri dl i me ğ ekroi nnitnr doel l ğü i şdt iür izl me nees iknlee rkdaer , şeıdai l el gnı l saims t eamdl eu ryea rgl öı l rı ğeı ,d ad hi ğaedr ütşaür ikf doal d au yğ au r syaapptı al anmmaı şytaı rn. Fs ias kt eamt bl eurrial e 1111.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=