Tesisat Dergisi 137. Sayı (Mayıs 2007)

VizvON ---~~- Roger Meinert ve Selman Tarmur Kat1hmc1lartn Sorularm1 Cevapladi Bosch Isıtma Ürünleri Genel Müdürü Roger Meinert ve Buderus Genel Müdürü Selman Tarmur'un katıldığı bir de basın toplantısı yapıldı. Toplantıda Meinert ve Tarmur, katı lı mcı la rın sorulan nı yanıtladı. Bosch Isıtma Ürünleri Genel Mü· dürü Roger Meinert, Budarus'un Daikin'don beklentileri vo Daikin'in satışlannda ne gibi bir etkiye sahip olacağı ilc ilgili bir soru üzerine, •çok ço.şitli ürün sunan bir tedarikçi konumuna geldiğimiz için önem· li bir satış ve ciro artış ı bekliyoruz. Çünkü zaten ısıtma alanında faal iveya teknik yeterlilik değil tecrübeleriyle de diğer rakiplerden farklı olduklannı düşündüğünü bolirtorek, sadece hizmet kalitesi ve ürünlerde değil, teknik yetkinlik ilc müşterilero komple teknik çözümler sunmak adına farklı bir seviyede olduklan ın vurguladı. Daikin'in split klimadave VRVde iyi bir marka yet gösteriyorduk, şimdide tesisatın olduğunu belirten Meinert, bunun hem ı sıtma hem soğutma anlamında yapılmasını sağlayacağı m ız için genelde olumlu etkisi olacağına inanıyorum" dedi. Isısan olarak geçtiğimiz yıl 65 milyon avro ciro yaptı kların ı, bu yıl Daikin'in de katı lmasıyla 1 00 milyon avro ciro hedeAediklerini ifade eden Meinert, "Pazara baktığımızda hem konutlarda kull anılan split tip klimalar hem de merkezi sistemli olarak VRV tip klimalar bulunuyor. Bu ürünlerin gamında artı~ olacağını inanıyorum. Bu grupla gerçekten çok uzun bir süredir ça· lışıyoruz ve bu konuda çok geniş bir tecrübemiz var. Geçen yıl Budarus olarak tüm dünyada 275'inci yılımızı kutladı k. Isıtma ve sıcak su konusunda zaten büyük bir tecrübemiz mevcut. lsısan'a baktığımızda Türkiye'deki bu sektörde çok uzun yıllard ı r çok büyük tecrübelere sahip olduğunu görüyoruz" şeklinde konuştu. Meinert, sonuç olarak sadece uyum 86 Testsat Dergisi Sayı 137 - 4ayıs 2007 yanı sıra ürün gamına bakıldığında son kullanıcılardan satıcılara, otellerden hastanelere kadar çok fazla uygulama alanı olduğunu, bu sayede de çok fazla hedef kitleye ulaştiabiidiğini sözlerine ekledi. Türkiye pazannı nasıl değerlendiriyorsunuz?" sorusu üzerine birdeğerlendirme yapan Meinert, geçtiğimiz yıl ve bu sene de aynı şekilde çift haneli büyümeler kaydedildiğini belirterek, "Havalandırma sektörü Avrupa'da on hızlı büyüyen sektör haline geldi. Bunun ya· nı sıra ısıtma sektörüne baktığımız zaman özellikle büyük illerde doğalgazın yaygınlaşmasıyle birlikte bu sektörün de yine büyüyeceğini dü~ünüyorum. Yine baktığımızda inşaat sektöründe de hızl ı bir büyüme var. Geçen sene yüzde 20'1er civannda bir büyüme kaydedilmişti. Bu sene de aynı şekilde bir büyüme bekleniyor. Daikin Türkiye'ye ilk defa gelen bir ürün değil. Daikin'in Türkiye'de etkili iyi bir geçmişi var. TEBA firması Daikin'in Türkiye'ye satışı ve dağıtımını yapıyordu. 2006 yı l ının sonundan itibaren Daikin Isısan ile distrübütörlük anlaşması imzaladı ve yine arzını piyasaya sunmaya başladı. Isısan için Daikin'in bünyesindeki ürünlerin hepsi çok yenidir" diye konuştu. Aynı soru çerçevesinde Türkiye pazarını değerlendiren Buderus Gonel Müdürü Selman Tarmur da, Isısan ürünlerine bakıldığında durumun bu gelişmeye paralel olduğu geçen sene yüzde 20 civannda artış olduğunu, ısıtma anlamında da yeni bir ürün olarak özellikle yoğuşmalı teknolojiyle çalı an ürünlerin yı l sonunda pazann içinde daha çok yeralacağını vurgulamak gerektiğini ifade etti. Yoğuşmalı sistemli kazanlan ilk defa 1993 yılında Isısan'ın piyasaya sürdüğünü belirten Tarmur, "Bu tür ısıimalı kazanlar Avrupa'da kullanımı har geçen gün artan ürünlerdir: AB'nin bazı ülkelerinde duvar diplerinda açık yoğuşmalı cihaz kullanımı yasaklanmıştır. Örneğin ingiltere'de duvar tipi kullanıyorsanız, artık yoğuşmalı almak zorundasınız. Hollanda'da pazarın neredeyse yüzde 1 OO'ü yoğuşmalıya dönüyor. Yine Almanya da% 1 OO'e yakla~mış durumda.AB'deki çoğu ülke zaten yoğuşmalı sistemlerin kulilanımını teşvik etmek için bazı uygulamalar l l

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=