Muhittin Tekman (Tdcnik Yayınalık Grubu) ve Ercüment Yal~ın (Wilo Pompa Sist.) hızımız azalsa do konut talebinin çok fazla olmasıdır. Bakıldığında kaliteli inşaat yatınmlannın arttığını görüyoruz. Ama genele bakıldı ğında hala çok fazla eksik var. Bu konuda TOKiye (Toplu Konut idaresi) çok fazla iş düşmektedir. Türkiye Kombi Üretiminde Lider Olma Yolunda Türkiye'deki konut sektörünün son yıllardaki gelişimini hem kombi satışları hem de merkezi sistemdeki satışlar alarak değerlendiriyaruz . ikisi arası ndaki tek fark pompanı n büyüklüğüdür. Kazan olursa tek bir tane, ama büyük bir pompa; kombi olurso nispeten daha küsük, oma her daireye bir kombi ve dolayısıyla pompa satılacaktır. Fakat gelişmenin kombi yönünde olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü Avrupa ve Dünya' do da trend bu yönde gelişmektedir. işin ilginç yanı Türkiye kombi üretiminde lider olma yolunda hızla ilcrlemektcdir. Bu bizi elbette ki memnun etmektedir. Ama dediğim gibi kombi ya do kazan seçiminde •bu daha iyidir" demek doğru olmaz. Hangi inin daha faydalı olacağı talebe göre görecelidir. Antalya ile Erzurum bir değ il dir. Burada seçilecek olan alternatifin hangi coğrafyada , hangi şartlarda, ne sıklıkla kullanılacağına ve verimine dikkat edilmelidir. Pompa Satişlan Artıyor Biz her sene satış toplamında kendi rekorunu kırmış bir firmayız. Elbette ki kombilerde kullanılan pomVizvON 11 Türklye'deki arayışlarımız hızlanarak devam ediyor. Gerek Türkiye'de çalışan bizler, gerekse de genel merkezimiz Türkiye'ye inanmış durumdadır. Türkiye gelişim ve kapasite a~ısından güvenilen bir iilkedlr. ıı paların satışında daha büyük bir artış var. Kombilerde kullanılan pornpoların satışında yaklaşık yüzde 25'1ik bir artış söz konusu. Hem satışların hem de kapasitelerin arttığını söyleyebilirim. Binalarda kullanılan kazan pompalarının satışında ise bir azalma ya da artış söz konusu değil. Ama onayide kullanılan kazan pompalarının satışında elbette ki ciddi bir gelişme mevcut. Çünkü yeri geliyor bir tesiste 1 00 tane pompa kullanıyorsunuz. Pazann büyük olması sebebiyle gerek yerli gerekse de yabana menşefi büyüme olduğu bir g rçek. 2000 yı lındaki krizden sonra Türk firmaları yurt dışına açılmak zorunda kaldı. Krizin kendisi elbette ki hoş değil; fakat krizin getirdiği ender hoş durumlardan biriydi bu. Bu sayede krizden etkilenen bir çok müteahhit ve sanayici, sadece Türkiye'de is yapı lamayacağın ı anlamış oldu. Bu açılmanın sonucunda firmalar Kuzey ve Orta Afrika, Ortadoğu, eski Sovyet ülkelerinden Kazakistan, Türkmenistan, Azerbeycan ve Çin sının na kadar olan bölgede çok ciddi işler aldılar. Tesisat Dergisi Sayı 137 - Mayts 2007 175
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=