SÖYLEŞi yapılmalıdır? Sizin bu konuda bir programınız var mı? $ektörümüzde nitelikli i~gücü ihtiyacı bulunmaktadır. Özellikle ara eleman açığı, sanayicilerimiz için bir problem konusudur. Türkiye'de yüzde 1 O seviyelerindeişsiziikten bahsedilirken nitelikli i~gücü eksikliğini konu- Muhittin Tekman (Teknik Yayıncıl ık Grubu), Oman Turan (iMSAD Yön. Kur. Ba§l<onı} ~uyarsa~ ortada c;ok büyük bir c;eli~- ki var demektir. Son zamonlarda özellikle AB geçiş sürecinde sağlanan fonlarla sektörde çeşitli eğitim faaliyetleri sürdürülmüştür. Nitelikli işgücü temini konusu Demeğimizin de ele alacağı konular arasındadır. Sektör konuları çeşitliliği nedeniyle bu konuda ilgili Komiteler yoluyla çalı~malar planlamaktayız. Jl:ıJ Blllnçli tüketici olu~turmak sizQe önemli mi? Bu nasıl b~ nlabilir? Pmara sunulan ürünlerin tüketiciye ul~ması cqamosmda yaption tanıhmlann kapsamı ve yetertlli~l konusunda bir değertendlnne yapar mısınız? Bilinçli tüketici her sektör için bir avanta jdır. Sektördeki problemierin aşı lmasına da katkı sağlar. Bunun oluşmasına her şeyden önce iyi bir mevzuat, tandart yapı ı ile etkin piyasa gözetimi ve denetimi yoluyla düzgün, doğru imalatların yapılması ve denetlenmesi katkı sağlayacaktır. Bu olduğu taktirde alıcı, kullanıcı da sorgulamasını doğru yaparakseçici olacaktır. Yine de bu konu büyük ölçüde eğitimle de ilgili. Bir örnek vermek gerekirse üyemiz iZODER tarafından yürütülen 'Yalıtım Yatırımdır kampanyası sonunda yalıtım konusunda tüketicideki değişim ve bilgi artışı somut olarak gözlemlenmiştir. Bu tür kampanyalar yoluyfa direk tüketiciye bilgi sunmak etkin bir yoldur. Bizim sektörümüz tanıtım konusunda hareketli ve etkin bir sektör. Kampanyalar, fuarlar ve basın etkili araçlardır. ileride belki belli başlıkla r altında daha fazla sayıda yeni kampanyalar yürütmek faydalı olacaktır. Yatırımcıyı ve nihai tüketiciyi kesinlikle bilinçlendirmek gerekiyor. Kaliteli yapıların inşa edilmesi ve tüketicilerden de böyle bir talebin gelmesi ic;in yoğun bir propoganda çalışması yapılması gerekiyor. h Avrupa Birliği'ne katılım sürecinde-Id ülkemiz için ~irketler ve ürünler bozındakl ekslklertmlz nelerdir? Bu konuda yapabildlklerlmtz ve yapamadıklarımız hakkındaki görü~ünüzü öğrenebilir miyiz? Sektörümüz sadece Avrupa'da değil dünya liginde rekabet sahnesinde olan ve üst sıralarda yerini alan bir sektördür. Bu açıdan Avrupa Birliği'ne geçiş sürecinde birçok sektöre göre somut avantaj lanmız bulunmaktadır. Sektör zaten dışa açıktır ve ihracatı yüksektir. iMSAD olarak da Avrupa Birliği geçiş sürecinde sektörle ilgili birçok faaliyet içindeyiz: CEPMC, Avrupa inşaat Malzemesi Üreticileri Konseyi'ne asil üyeyiz. Avrupa Komisyonu işletmeler Genel Müdürlüğü ile aday ülke olarak scldörfe ilgili çalışıyoruz. YAMTEK, Yapı Malzemeleri Teknik Komitesi'nde Bayındırlık ve iskan Bakan lığ ı ile çalışıyoruz. TSE Teknik Alt Komitelerinde üyelerimiz faaller. Mü:z.akerelerden sorumlu Devlet Bakanlığı ile sektörle ilgili 17 adet müzakere başlığında çalışıyoruz. 2007 yılından başlayarak Yapı Malzemeleri Yönetmeliği yürürlüğe girdi ve buna bağlı olarak bazı ürünlerde CE belgelendirmezorunluluğu başladı. Bir zorluk bu belgeyi verecek yerl i kuruluşlann sayı ve kapsam olarak henüz yeterli ol maması. ihracat yapmayan, iç piyasaya hizmet veren KOBi'lerin bu belgeyi üratle temin etmek için faaliyete geçmesi şart. Bir de 2008 yılı ba§ında CE belgelendirmesi dışında kalan ürünler için uygulamaya konulması planlanan G belgelendirmesi de yeni bir uygulama olacak. O konuda da üreticilerin belge almaları gerekecek. Bu konularda sektörü doğru yönlendinneye ve bilgilendirmeye çolı~ryoruz. Örneğin on günlerde sektörün CE belgesiyle ilgili olarak hangi seviyede olduğu konusunda bir rapor sunmayı dü~ünüyoruz. Mcvzuatımız AB ile uyumlu halde olduğundan, Avrupa Komisyonu'ndaki gelişme l eri takip etmek ve ilgili mevzuat ve standartların oluşumu sırasında sektörümüzün görüşünü d bildirmek ve o doğrultuda karar alınması yolunda çalışmakletkin olmak da bir diğer hedefimizdir. Sektörün envanterini çıkarmamız gerekiyor. Maalesef sektörlerimiz envanter çıkarma konusunda pek başarılı değiller. Sektörün içinde birer oyuncuyuz, fakat sektörün büyüklüğünü bilmiyoruz. ff!l
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=