MAKALE 4. Sonuçlar ve Öneriler 1. Tablo 1 'e göre günlük ihtiyaçlarımızda 2A tonluk 4 çeker bir aracın kullanımının uygunluğunu yeniden düşünülmesi gereken bir konudur. Çünkü her iki araba arasındaki enerji tüketim maliyeti farkının yonında daha önemli olarak ön plana çıkabilecek çevresel forklor do mevcuttur. 2. Yeryüzünde iki nokta orasında giderken asıl yaptığımız iş yerçekimi kaynaklı potansiyel enerjimizi değiştirmekten i bar tt ir ancak içten yonmalı bir motorun ürettiği mekanik enerjinin oncak % 1 O kodarının bu amaca hizmet ettiği görülür. Kolon kısmı sürtünme kuvvetlerine karşı yapılan iş olarak ziyan olur. Motorun kimyasol enerjiyi mekanik enerjiye dönüştürme verimi % 30' larda kal maktadır. Bu verim düşüklüğü fazla yakıt tüketimiyle beraber fosil yakıt tüketiminin yol açtığı çevre sorunlarının do artmosına sebep olmaktadır. Otomobil ile ulaşırnın sağlandığı büyük yerleşim merkezlerinde hava kirfi liğ i ve buna bağlı sağlık sorunIon ortarken yaşam kalitesi düşmektedir. Bu sebep temiz otomobil diyebi leceğim iz türden araç ta sarımianno yönelik çalışmaları zorunlu hale getirmektedir. 3. Bu tür tasarımlardan bazıları; yakıt olarak hidrojen kullanan içten yonmal ı motorlar, elektrik motoru kullanımı, içten yonmalı ve elektrik motoru bir orada bulunduran hibrid araçlar, kimyasal enerjiyi doğrudan elektrik enerjisine çeviren düşük sıcaklıklı yakıt hücreleri ve ihtiyaç du142 Tesısat Detgls Sayı ·137 - Mayıs 2007 yulan elektriğin fotovolfaik hücreler aracı lığı ile güneş ışınionndan doğrudan elde edilmesidir. Bölüm 3.2'de Güneş Arabaları başlığı altında bu yöntemlerin avantajları ve dezavantajlan detaylı olarak sunulmuştur. Kaynaklur t 1-/:smaily, lf.A. Dougla -. P. , (199 ). "Piıotovolwic J::le tnclı Pro pect m Onum ", Applled Energv, 59:97- / _-l. t ALim, J :. Tok. ., (.00 ), " iineş . rabalan >'an,ı ". /Jilim ve Teknik -1 2:3 1 - 46. t nrro/1, D.R., (200 ), The J Inning • olar r'01; , · : Jmemntional, . t Goswami. D. r. Krei1lt. F. Kreider. .1. '. . (.000. f>rinciple . of. olar Engineering". George H. Buchmıan o.. Philadelphia. t Hnzen, F:. !'ıtl.. ( /996), lternaıive Energy. Howard fl. am & ompan . Indiannpo/i . t . el on. J .. (~00 ). Tlıe Plıysics of olar el/ . lmperial ol/ege Pre · ·. London K. Ogulata. R.1:. (200"). "Energy ecıor and lfind Energy Poteniini in Turke_ ", Renewable u ·tainable Energy, 7:46 . t . izam, O.• (- 00·1), "Giine · Ene1ji • ·~ remlerınde ı 1ok imum iiÇ 1i·an tfori", iT ... FBE Yiik ·ek Li a11 · 1ezl, i ·ıa11bul. t (lıttp :/iacre. murdoch. edu.au! refile lpvltext.luml) t (lıllp:!/www.formula un.or1!,-'educaıiol11 ele 9./ıtm/) t (hllp:/lwww.cen ·o/ar.orgl peedli.lıtm) t (hllp:llw w w.teda ·. gov.tr! tarifeler _xl ~ t (lıllp : !te11. ırık i pe<lıa. orgl w iki/ 'olar_car: galle1:v. purdue ·olar. orgl joo mla! P. R ·olar ba ic .p(W t (lıllp : !le ll. ırikipedia. orgtwikil lt_ 1md ve/uc/e) t (lıllp:;, ı•ww.energypul. e.ne center tar l lclelart ı c l e_ di pla . cfm?a_id 1267j t (www. w in. ıon. <)/ar. orgl info! intro. hmıl) 1 . kun. 1 mım. (Amper. Wmı ·) 1 1 _ Foıoakım. (. 1mper) ~ç Diyo1 do 'Illa akımı. (Amperj Ise K1 a devre akımı. (Amper) K Boltzman abiti. ( 1.3 065 X 10 JIK) n .~ fmematik e/modelparametre i P ~ Mak ·imum Güç. (H') R Direnç. (Q) RcH fiilerenili karakteri ·tik direnci, (Q) Rs liiicrenin IÇ dir nci, ({)) R511 E:jdeğer devr 11/fl paralel diren 1 (kı a deı re dırencı), (!)) t . noıı·don, D.. r •n, J., o u m , q P., ·ıone, . '. . imp. on, R., otter, Ele/w-on yiikü, ( /,602/ 17 X /Q-1' ) J.E., (.001), " ompo ·lle urved T . ICOk/ık, (K} f.aminate. fon/ı e U • W. tm ı·~fi V Gerilim. (ı ol ı) If olar, rra ", 1. c · 2001 ,(jel ar ı·oc çık devre geri/ı mi, (l J World ongre ·. . . delaide- . Au. - lf·a/ia. t Thnclıer. E.F, (.00 i). A olar ar Allernmif akmı Primeı: 1ova , cience Publi lıer. . Doğru akmı .ıVew York. Pl Fotovollaik rtl
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=