GÜ CEL edilecek yere ulaştırılmalı, satışa hazır hale getirilmelidir. Bir ürün veya hizmet, talep edildiği zamanda ve yerde hazır değilse, satılma şansı yoktur. Çünkü bu gün isin tüketicilerin ihtiyacı olan mal ve hizmeti satın alabilecekleri bir sok değişik ürün ve yer vardır. Tüketici, ihtiyacı olon mal ve hizmeti kendi istediği ve hazır olduğu zamonda mutlaka alır. Rekobette önde olmak için, üretilen mal ve hizmetin talep edileceği zamanı, yeri, mevsimi vb.önceden çok iyi analiz edip, mal vo hizm t, talebi karşılamak üzero hazır hale getirilmelidir. Üretilen mal ve hizmetin talep edilen yere sevk işlemlorinin, rekabet için gorekli ekonomiklikte olması da gerekir. 8. Güvenilir ve Dürüst Olma Mal ve hizmet üretiminde, kalite ve standartlarını koruma konusunda çok hassas ve dikkatli olunmalıdır. Tüketici, tanıdığı bir markanın ürü122 Tesisat Dergisi Sayı 137 - Mayıs 2007 nünün, her zaman aynı olacağını, o ürüne her zaman güveneceğini bilmelidir. Satın aldığı mal ve hizmet, tüketiciye, hissetmek istediği güveni her zaman vermelidir. Ürünün sevkinde ve talep edilen yere iletilmesinde, üretici verdiği sözleri her zaman tutmalıdır. Hisbir tüketici, üreticinin gecikmelerinden, verdiği sözleri tutmamasından dolayı kendisinin zarar görme ini istemez. Hemen kendisine başka alternatif bulur. Bir ürünün üretilip, tüketiciye sunulması evrelerinde, hammaddo tedarikçisi, üretici, toptona, dağ ıtıcı, bayi, her zaman şeffaf olmalı, her zaman kazanç konusunda emok ve para oranında eşit paylaşım yapmalıdır. Eşit olmoyan paylaşım, mal ve hizmetin tüketiciye sunulmasında problem yaratır. Bu do mal ve hizmetin gerektiği kadar satılamomasına yol açar. Bir ürün ve hizmetin üretilmesi için gerekli malzemelerin satın alınmasında, üretici güvenilir olmalıdır. Karşılıklı görüşmelerde kararlaştınion malzemeler, planlandığı miktarlarda satın alınabilmeli, planlandığı zamanlarda ödemeleri yapılabilmel i, tedariksiler bu konularda üreticiye güvenmelidir. Mal ve hizmeti üreten personel, firmasına güvenmelidir. işini devam ettirme yonünden güvenmeli, emeğinin karşılığını almada güvenmeli, üretim tesisinin sürekJiliğine, devamlılığına ve geleceğin güvenmeli, ürotim fosisinin sohip ve yöneticileri çalışanianna bu güveni verebilmoli, çal ışanlar da kendilerini üretim tesisinin bir parçası olarak hissetmelidir. 9. Amaç Birliği Yaratılması Uluslararası alanda rekabet edebilmek için, yapılan işle ilgili olarak, bütün ilgililerin aynı amacı gerçekleştirrneye inanmış olmaları gerekir. Şirket kendisini, bu işte nerede görüyor? Nasıl bir şirket olmayı istiyor? Bütün ilgililerce bu konunun belirlenmiş olması ve sürekli gözden geçiriliyor olması gerekiyor. Bir diğer konu da, kararlaştırılan bu amos nasıl gerçekleştirilecek? Bu konu da tartışılarak yazılı hale getirilmiş olmalıdır. Tespit edilen amaçlar ve bu arnaçiann gerçekleştirilme şekli, metodu, ulu al ve uluslarorası yasalara, yönetmeliklere, orf ve adetlere, çalışaniann ve toplumların menfaatlerine aykırı olmamalıdır. Şirk tin amaçları ne olabilir? Toplumun, çalışanların, çevrenin gelişmesine katkı yapması gibi amaçlarla birlikte, şirkete ait amaçlar şunlar olabilir: Kar eden bir şirket yaratmak, yaratılan karfılıkla, teknolojisini sürekli yeniliyor olmak, teknolojisini yenilerken ve rimliliğin i artırmak, kapasitesini büyütmek ve pazar payını artırarak dünya ölçeğinde global bir şirket olmak. Bunun gibi ve buna benzer amaçlar tespit edilebilir. Belirlenen buna benzer amaçları, bütün salışanlar ve işle ilgili herkes benimsemiş olmalı ve bu amacı gerçekleştirmek için inanarak çalışmalıdır. Yapılan işle ilgili herke i bir fiziki vektör olarak düşünürsek, bütün vektörler aynı doğrultuda ve aynı yönde olmalıdır. Bütün vektörterin aynı yönde olması başanlırso, belirlenon omaçIarı gerçekleştirrnek mümkün olur. Bir diğer önemli konu da; bütün çalışanlar ve ilgililer çok iyi bilmelidir ki, eğer işin yapıldığı yer, fabrika,
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=