SÖYLEŞi sonrası ve boyama öncesi hor radyotör işletmo basıncının 1 ,3 katı değerde% 100 sadırmazlık testine tabi tutulur. Sızdırmazlık basınc1 5 bar'ın altında olamaz. Yüzey temizleme ve boyama i~lemleri radyotörün korozyona dayanımını yani ömrünü etkilediği için, büyük önem arzeder. Yüzey tomizleme yağ alma, demir fosfatlama, pasivasyon ve deminoralize su ilo durulama işlemlerindon oluşur. Boyama yaş boya ve elektrostatik toz boya olarak iki aşamada yapılır. BoyaJfJJ Alarko Carrier isin panel radyotörün önemi ve cirodaki yeri hakkında bilgi verir misiniz? Panel radyatörü tamamlayıcı bir ürün olarak gördük ve ilk olarak 1990 yılında yurtdışından ithal nın yöntemi, kalınlığı, parlaklığı, rengi ve yapışma özelliği boya kalitesini etkileyen paramotrelerdir. Ayrıca EN 442 standartında belirtilen aralıklarla yapışma, dayanım basıncı, nem alma testleri ve isteğe bağlı olarak tuz testi yapılır. Bu i~ lemlerden herhangi birinin eksik yapılması radyotör kalitesiniolumsuz etkiler. Panel radyatörde ambalajın önemi de büyüktür. Fabrikadan ç ı ktıkta n sonra ürünler ortalama 4 kez el deği~innektedir. Ambalajın koruma dere<:esinin yüksek olması gerekir. Avrupa'da da yüksek, orta ve düşük kaliteli ürünlervar ama düşük ile yüksek kaliteli ürünler arasındaki fark bizdeki kadar belirgin değil. Türkiye pazarında fiyatın satışlar üzerinde etkisi çok büyük. Pazarda çok düşük kaliteli ürünler oldudaha ekonomik bir şekilde karşılamak için üretim kapasitemizi arHırmaya karar verdik. 12 milyon USD'lık ilave bir yatınm yaparak 2' inci haHımaı 2006 yılında devreye soktuk. ederek ürün gamımıza kattık. O Yurt içinde şubeler ve şubaterimize yıllarda Türkiye'de sadece 2 üretici fırma vardı. Satış miktarlarımız belli bir kapasiteye ulaşınca ve 3'üncü bir üretici firma imalata başlayınca ithalatı bırakarak o fınnadan alım yapmaya başladık. Ancak zaman içerisinde bazı lojistik sorunlar yaşadık ve tedarikçi firmanın da teşviği ile yatırım yapmaya karar verdik. Dudullu'daki fabrikamızda 1996 yılında panel radyotör üretime başladık . iç pazardan ve ihracaHan gelen talepleri 130 Tesisat Dergisi Sayı 136-Nisan 2007 bağlı 400'e yakın yetkili satıamız ve bunlara bağlı olan alt satıcıtarla ürüntarimizi pazarfıyoruz. Yapı marketler kanalıyla satış yapmıyoruz. Büyük ölçekli toplu konut işlerini şubelerimiz kanalıyiia takip ediyoruz. Radyotör bizim için tamamlayıcı bir ürün olmakla beraber ısıtma ürünlerimizde kombiden sonra en yüksek ciroya sahip 2'nci ürün ve ihracatımızda önemli bir paya sahip. ihracatta belirlediğimiz hedeflere göre açılımlar yapıyoruz. lsıtma, ğu gibi metre bazında ısı kapasiteleri çok düşük olan radyotörler de mevcut. Hatta bazı büyük üre· tici fırmaların ürün gamında ısı kapasitesi daha düşük, fiyatı daha ekonomik olan ürünlerde var. Biz firma olarak bunu doğru bulmadığımiZ için üretimine ginnedik. Fiyat cazibesinden ötürü, kalitesi düşük ürünlerde pazarda alıcı buluyor. Belki ilk yatı rım maliyetinden tasarruf sa ğlanıyor, ama orta ve uzun vadede ku llanıcı zarar ediyor. lt:ıJ Sektörde yeralan flrmalar ve rekabet durumu hakkında bilgi verebilir misiniz? Sektörde yeralan firma sayısı 1997 yılında 15 iken, bugün üretici firma sayısı 30'u aştı . Bu firmalar arasında 8'i büyük ölçekli ve üretim kapasiteleri 1 milyon mt/yıl üzerinde. Sektörde yer alan 20'ye aşkın fırma ise orta ve küçük ölçekliler. klima ve pompa grubumuzda yer alan ürüntarimizi çok sayıda ülkeye ihraç ediyoruz. Klima ürünlerini Carrier markasıyla üretiyor ve yurtdı~ı pazarlara Carrier kanalıyla satışa sunuyoruz. Panel radyatörümüzü ise Carrier ve Alarko markasıyla ihraç ediyoruz. Alarko ve Carrier markasıyla pazara sunduğumuz ürünlerde teknik yönden hiçbir farklılık yok. Carrier markalı ürünlerimizi o ülkelerdeki Carrier organizasyonu ile, Alarko markalı ürünleri ise direkt olarak satıyoruz. ingiltere, Yunanistan, Ukranya, Rusya, Çin, Şili, Hindistan, irlanda, Azerbeycan, Gürcistan başta olmak üzere 14 ülkeye ihracat yapıyoruz.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=