Proje 1. Yatırım ve yönetim 2. Tasarım 3. İhale 4. Uygulama 5. Kontrol ve denetim 6. Test ve commissioning 7. İşletme aşamalarını içermelidir. Tasarımda ise; 1. Müşavirlik ve dan ışmanlık 2. Konsept ve ön proje 3. Avan ve kesin 4. Uygulama ve detay 5. Supervizyon ve koordinasyon, nihai revize edilmiş proje 6. Keşif-metraj, şartname 7. Shop-drawing ve ihtisas projeleri 8. As-build (yapıldı) projeleri etaplarını kapsamalıdır. Bu anlamda proje tasarımı iki aşamalıdır: Birincisi müellifler tarafından uygulama öncesi nihai şeklini almış projeler; ikincisi uygulamada şantiyede hazırlanıp onaylanıp, uygulamaya konulan shop-drawinglerle detayla- ► Türk Tesisat Mühendisleri Derneği Çalıştayı TTMD 'Türk Tesisat Mühendisleri Derneği'nin İstanbul temsilciliğinin düzenlediği 'Tesisat Mühendisliğinin Bugünü ve Geleceği ' konulu Atölye çalışması 10-11-12 Kasım 2006 tarihlerinde Bolu Abant Palas Otel salonlarında yapılmıştır. İ ki gün süreli 6 oturum halinde yapılan çalıştaya yaklaşık 55 üyemiz katılmış; 'eğitim, uygulama, tasarım , pazarlama, müşavir, danışman' sorunları tartışılarak, genel değerlendirme yapılmış, bu konularda çalışma grupları oluşturulmuştur. Yaklaşı k üç günlük be rabe rliğin verdiği mutluluk ötesinde kat ı lımcı üyelerin düşünce ve önerileri bizlere derneğin ne denli geliştiğini göstermiştir. Özellikle İstanbul üyelerimizin konula, a katkıları sorunlarımızı farklı açılardan değişik boyutlarla ele alışları çok yararlı olmuş, Ankara ve Anadolu üyelerinin çalıştayda eksikliği hissedilTesisat sektöründe tasarımcıların temel sorunu, ülkemizde tasarıma önem verilmemesi, hizmetin kağıt üzerinde forma/iter bir hizmet olarak görülmesidir. Müşavir danışma ve kontrollerin sorunları farklı biçimde gündeme gelmiş, mesleki teknik sorumluluk ve sigorta uygulamalarından ülkemizin uzaklaştığı vurgulanmıştır. Özellikle uzmanl ık ve müteselsil sorumluluk ağırlıklı müşavir anlayışının ülkemizde gerekli olup olmadığı tartışılmıştır. Müteahhitlerin sorunları haksız rekabet ve kalite yönünden ele alınmış, birlikte yaptırımlar görüşülmüş, taşeronluğun olumlu olumsuz yönleri değerlendirilmiş, firmaların düşük fiyatlar nedeniyle kurumsallaşamamaları gündeme gelmiştir. nan as-build ile tamamlanan proje- miştir. !erdir. Projeler, ilgili sorumlu ihtisas Son oturumdaki değerlendirmede büelemanları tarafından müteselsil so- Üniversitelerin eğitim konularına de- tün katıl ı mcılar özet halinde görüşlerini gündeme getirmiştir. Çalıştay raporunda daha detaylı açıklanıp sergileneceği üzere, TTMD'nin mali yönden güçlenmesi bir sivil toplum kuruluşu olarak saygın yerini alması gerekir. Bu anlamda sektörde kurulmuş ve kurulacak bütün derneklerin öncülüğünü üstlenmeli; dolayısıyla kurumların, kuruluşların, şirketlerin tüzel üyeliği gündeme gelmelidir. TTMD rumluluk içinde hazırlanmalıdır. ğerli hocalarla katkıları bizlere çok yararlı bilgi ve öneri aktarmakla birlikte, Ayrıca projeler ihtisas kontrolluğu ve TTMD'nin mesleki eğitimde belirlenşantiye yönetimi tarafından denetle- miş bir projesi ve yaklaşımı olmadığı nir. Bu anlamda müelliflerin hazırla- görülmüş, 'üniversitelerden beklentidığı tasarım, hiç bir zaman şantiye miz nedir' konusu gündeme gelmeonaylı uygulama projesi anlamında miştir. ele alınmamalıdır. Projeler, ilgili sorumlu ihtisas elemanları tarajindan müteselsil sorumluluk içinde hazırlanmalıdır. Bu anlamda müelliflerin hazırladığı tasarım, hiç bir zaman şantiye onaylı uygulama projesi anlamında ele alınmamalıdır. Satıcı ve üreticilerin sorunları oturumunda ağırlık projede marka yazılıp yazılmaması olmuş, yerli ve yabancı bir bilgi bankası olmalı, standart, şartimalatların kalite farklıl ı kları sertifika- name ve yönetmelik tasarılarını uzlanma, Çin mallarının kalitesi, stan- manlara hazırlatabi l meli ve güven dartlara uymayan malzemelerin de- sağlamalıdır. TTMD mekanik tesisat ğerlendirilmesi açıklık kazanmamış- mühendisliği eğitiminde öncü olmalı, tır. uzmanlık ve profesyonelliğe yönelimde yol göstermelidir. Tasarım sorunları; tanımı, kapsamı, uzmanlık alanları, onay projeleri ve Kamu, meslek odası ilişkilerinde mesMeslek Odamız ilişkileri yönünden ele leğin hak ve menfaatleri korunmalıdır. alınmaya çalışılmış, 'ben olsam nasıl Üniversitelerle yakın ilişkiler kurulmayaparım' düzeni içinde hazırladıkları lı, yetenekli gerıçlerin mesleğe yöneformat içinde ayrıntılarla gündem de- !iminde teşviki sağlanıp, mesleğin cağerlendirmiş, eksik, noksan ve yanlış- zibesi artırılmalıd ır. En önemlisi birlik lıkları önleyici önlemlere karşı TTMD ve beraberlik sağlanmalı, onun güetkiliği görüşülememiştir. cünden yararlanılmalıdır. i1!l 21 "' o o N E ;;; .. ~ ;;.. .. en -.. 1/) ·;;; ~
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=