uygulama ! -=-' (l) o o N E .;; .. ~ Her tesis için ayrı çözüm üretilerek projelendirilecek atık su arıtma tesisleri için, ciddi birer yatırım yapılmakla birlikte bir süre sonra bu tesisler işletme maliyetlerinin yüksek olması, eğitimli personeller tarafından işletilmemesi , yeterli verimin alınamaması ve denetim eksikliği sebeplerinden ötürü işlemez hale gelmektedirler. Yani; münferit projelerde yapılan onca yatırım rafa kalkmakla birlikte, alıcı ortamlar kirlenmeye devam etmektedir. Münferit arıtma tesisise 7 firma (%5) faaliyet göstermekte ve firmalarda yaklaşık 5.600 kişi istihdam edilmektedir. Bölgemizde tüm altyapılar tamamlanmış, yol, OG enerji şebekesi, enerji trafoları, içme ve kullanma suyu şebekesi, doğalgaz, kanalizasyon ve yağmursuyu şebekeleri, haberleşme altyapı s ı , evsel ve endüstriyel atık su arıtma tesisi ile sağlık merkezi, itfaiye teşkilatı ve diğer sosyal alt yapı yatırımları ile sanayicilere hizmet verilmektedir. Bundan böyle sosyal altyapı yatırımlarına ağırlık verilecektir. Sosyal merkez için ayrılan alanda kreş projeleri yapılmış, ihale dökümanları hazırlık aşamasındadır. Anadolu Meslek Lisesi yapımı için Milli Eğitim Müdürlüğü ile protokol yapılmıştır. Alışveriş merkezi ve Anadolu Meslek Lisesi yapımı işinin ihalesi 10 Kasım 2006 tarihinde yapılacaktır. 182 lerinin yeterli derecede işletildiği varsayılsa bile, arazi ihtiyacı ve işletme bakım, personel giderlerinden dolayı pahalı birer çözüm olmaktan kurtulamamaktad ı rlar. 1998 yıl larında Etüd-Fizibilite ve Avan Proje çalışmalarına başlanılmıştır. İşletmede bulunan tesislerden ve tahsis yapılan sektörlere ait literatür bilgilerinden yararlanılarak, projelendirilecek tesise ait debi ve O.S.B. içerisinde faaliyet gösteren kirlilik yükleri belirlenmiştir. tesislerin atıksularının tek bir merkezde toplanarak arıtılmasının, yu- Bölgemizin bütününü kapsayacak karıda belirtilen sorunları kısmen or- şekilde 20.000 m3/gün'e göre protadan kaldıracağı, kontrol ve denetim jelendirilen atık su arıtma tesisimimekanizmalarını rahatlatacak bir zin, ilk etapta 10.000 m3/gün kapaçözüm olacağı gerekçesi ile 1997- sitelik bölümü inşaa edilmiştir. Bölgenin !.Kısım alanında ve gelişme ayında Bakanlıkca ve Antalya İl alanında boş sanayi parseli kalma- İdare kurulunca askıya çıkarılarak mıştır. Yeni Gelişme alanları oluştur- kesinleşmiştir. 2 no'lu tevsi alanı mak için !.Kısım alanına bitişik 75 ha.' imar planıda Bakanlık onayına sulık arazi Arsa Ofisi Genel Müdürlü- nulmuştur. 1 ve 2 no'luTevsi alanları ğü'nden satın alınmıştır. 1 no'lu Tevsi Alt yapı proje ihalesi Eylül ay'ında alanı olarak düzenlenecek olan bu yapılmış ve üç ayda tamamlanaalandaki Hazine arazilerinin tapuları caktır. da 20.09.2006 tarihinde alınarak 84 hektar olarak Bölge'ye ilave edilmiştir. Bölgemizde yatırım yapmak üzere başvuran sanayicilerden; yapacakGelişmeAlanının güneyinde bulunan ları yatırıma ilişkin fizibilite raporu 2 no'lu Tevsi alanı olarak Hazine'ye alınmaktadır. Müteşebbis Heyetce ait 194 ha.'I ık arazinin de satın alın- belirlenen kriterlere göre bu raporlaması için Maliye Bakanlığı'na baş- rın incelenmesi sonucunda Bölvurulmuş onay beklenmektedir. Toplam 278 ha.'lik alanın Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca yer seçim işlemleri tamamlanmış ve Bölge tevsi alan sınırları kesinleşmiştir. Jeoteknik ve Jeolojik etütler yaptırılarak Bayındırlık ve iskan Bakanlığı ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığına onaylatılmıştır. 1 no' lu Tevsi alanı imar planları Ağustos gede kurulmasına öncelik verilecek yatırımlar belirlenecek ve tahsis yapılacaktır. Yaklaşık 150 firma tahsis almak üzere sırada beklemektedir. Yeni açılacak tevsii alanlarında yaklaşık 150 adet çeşitli büyüklükte sanayi parseli olacak ve yaklaşık 8000 kişilik istihdam elde edilecektir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=