Tesisat Dergisi 131. Sayı (Kasım 2006)

"' c:, c:, N dönem sonrasında bir daha anket yaptık. Çocukların mesleğe bakış açıları değişti ve yüzde 68'i bu işi yapmaya karar verdiklerini ifade ettiler. Ben iddia ediyorum ki; endüstri meslek lisesi tesisat bölümü mezunu olup da işsiz gezen biri varsa, bu bizlerin ayıbıdır. Bizim sektörümüzde teknik ara eleman açığı bariz olarak göze çarpmaktadır. Meslek odası olarak bundan böyle alaydan yetişmiş insan gücünü desteklemiyor ve eforumuzu sadece endüstri meslek liselerinde harcamak istiyoruz. Bugün sizlerin de desteğiyle, bir eğitim kampanyası başlattık. Bu kampanyanın devamını 2005-2006 sezonlarında İ.S.O. V. Yapı Meslek Lisesi'nde gerçekleştirdik. Buradaki doğalgaz laboratuvarını "Bugün iki tane kampanya başlatmış bulunuyoruz. Bunlardan birincisi; mesleki eğitime eğitimle katkı kampanyası. Amaç; pratiğe yönelik eğitim vermek. Bu uygulama 2006 yılının sonuna kadar devam edecek." 174 Buderus, sıhhi tesisat laboratuvarını da Eczacı başı firmasıyla işbirliği yaparak kurduk." Sektörde faaliyet gösteren firmaların bu konuda oldukça bilinçli hareket ettiklerini de vurgulayan Yayla: "Sektörümüzdeki firmalar oldukça bilinçli. Piyasada kıyasıya rekabet eden firmalar, eğitim denildiğinde her şeyi kenara bırakıp, aynı konu üzerinde hep beraber bir masaya oturuyorlar. Çünkü en kaliteli ürünü üretmek yeterli değil bunun onlar da farkında. Bu ürünlerin bilgili ve kaliteli ustaların eline ulaşması gerekiyor. Çünkü bizim bütün mamullerimiz yarı mamul. Türk tüketicisinin bir alışkanlığı var; ustaya inandığı kadar, mimara mühendise inanmıyor. Firmalar da bunun bilincinde oldukları için mesleki eğitime önem veriyorlar" diye konuştu. Her iki kampanyada da TİMDER, İSKİD, TTMD, İMESOB gibi meslek kuruluşlarının desteğini aldıklarını da belirten Yayla, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bugün iki tane kampanya başlatmış bulunuyoruz. Bunlardan birincisi; mesleki eğitime eğitimle katkı kampanyası. Amaç; pratiğe yönelik eğitim vermek. Bu uygulama 2006 yılının sonuna kadar devam edecek. Bu kampanyaya ayardım eden tüm "Sektörümüzdeki firmalar oldukça bilinçli. Piyasada kıyasıya rekabet eden firmalar, eğitim denildiğinde her şeyi kenara bırakıp, aynı konu üzerinde hep beraber bir masaya oturuyorlar." kuruluşlara, sorumluluklarını yerine getirdikleri için odamız, Milli Eğitim ve öğrenci kardeşlerimiz adına minnet duygularımızı sunuyoruz. İkinci kampanya ise, doğalgaz, sıhhi tesisat, iklimlendirme laboratuvarı ve sarf malzeme yardım kampanyası. Amacı; odamızın misyon olarak üslendiği meslek eğitimin olmazsa olmazlarından olan endüstri meslek liselerinin verimliliğidir. Farkındaysanız son dönemde Büyükşehir Belediyesi'nin meslek edindirme kurslarının tabelalarını her yerde görmek mümkün. Ben bunlara şiddetle karşıyım. Bizim de dahil olmak üzere, her kamu kurumunun eğitim fonları var. Biri 4 yıl okuyup, bir şeyler öğrenirken, diğeri birkaç aylık kurslara gidiyor. Böyle bir şey mümkün olamaz. Neticede bu bölümlerden mezun olan kardeşlerimizin, meslek eğitimi alıp firmaların istediği şekilde teknik ara eleman açığını karşılamalarını sağlamak istiyoruz. Mevcut hükümetlerin yasa değişikliklerinde modülasyon hazırlamadan önce, öğretmenleri bu bağlamda eğitmeleri ve okullar için gerekli ekipmanları sağlamaları gerekiyor. Mesleki eğitim anlamında bizim önümüzün açılmasını istiyoruz. Bizler vicdanen rahatız, çünkü bir şeyler yaptığımızı düşünüyoruz". ı:til

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=