Tesisat Dergisi 131. Sayı (Kasım 2006)

Sektör, Mesleki Eğitim İejin Elele İstanbul Doğa/gaz Sıhhi Tesisat ve Kalorifer Teknisyenleri Odası taraftndan Ekim ayında başlatılan "Mesleki Eğitim İçin Elele" kampanyası kapsamında çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. "Mesleki Eğitime Eğitim ile Katkı Kampanyası" ve "Doğa/gaz Sıhhi Tesisat, İklimlendirme Laboratuvarı ve Sarf Malzeme Yardımı Kaınpcıııyası" adıyla iki ayrı çerçeve içinde yürütülen kampanyalarda, İstanbul Zincirlikuyu'daki İ.S.O. V.Yapı Meslek Lisesi ile İstanbul Kartal'daki Samandıra Anadolu Teknik Endüstri Meslek Lisesi destek verilen okullar oldu. - - --------- --------- --- ----1-- S öz konusu kampanyalara ilişkin değerlendir~elerine başvurduğumuz lstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat ve Kalorifer Teknisyenleri Odası Başkan Vekili Hasan Yayla, odanın bu konudaki misyonuna ve buna ilişkin çalışmalara ilişkin şunları söyledi: "Biz İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat ve Kalorifer Teknisyenleri Odası olarak 2003, 2004 eğitim sezonunda, 'meslek liselerinden mezun olan gençlerin önünü açma' prensibiyle kendimize çizdiğimiz hedef doğrultusunda ilerliyoruz. Bugüne kadar gayet emin adımlar attığımız bu yolda Avrupa Birliği Uyum Yasası çerçevesinde nelerle karşılaşacağımızı bildiğimiz için, 1998 yılında Meslek Standartları Komisyonu kurduk ve Türk Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu bünyesinde mesleklere standart verdik. Ben de Doğalgaz Sıhhi Tesisat ve Kalorifer Komisyonu'nun içerisindeyim. Bu gelişmeler AB Uyum Yasası sürecinde gerçekleştiri ldi. Öncelikle Ümraniye Endüstri Meslek Lisesi'ne bağış yaptık. Daha önce 172 İstanbul Doğ. Sıh. Tes. ve Kal. Tek. Odası Bşk. Vkl. Hasan Yayla "Bizim sektörümüzde teknik ara eleman açığı bariz olarak göze çarpmaktadır. Meslek odası olarak bundan böyle alaydan yetişmiş insan gücünü desteklemiyor ve eforumuzu sadece endüstri meslek liselerinde harcamak istiyoruz." bu okulun öğrencilerine yönelik bir toplantı gerçekleştirmiş ve 250 kişilik öğrenci grubuna anket yapmıştık. Bu anket sonucunda öğrencilerin % 95'inin bu mesleği yapmayı düşünmediği ortaya çıktı. Bu çok üzücüydü. O okula devlet ve aileler para harcıyor, öğretmenler ise efor sarfediyor. Bu süreç içinde çocuklarla karşılıklı görüştük. Gençler, sürekli teori gördüklerini, pratik yapmadıkları için sıkıldıkların ı ve bir şey öğrenemediklerini ifade ettiler. Okula bağışlar yapıp, laboratuvarlar kurduktan sonra, ikinci dönemde 'Mesleki Eğitime Eğitimle Katkı' kampanyası başlattık. Ulusal ve uluslararası firmaların desteğiyle meslek eğitimi kampanyasını sürdürdük. Piyasanın önde gelen 16 firması; salı ve perşembe günleri gelerek kendi konularını anlattı. Ayrıca okullara malzeme, broşür, dokümantasyon, katalog, kitap VS. bağışladı. Ümraniye Endüstri Meslek Lisesi'nde karşılaştığımız diğer bir olay ise; öğretmenlerin de eğitim seminerleri istemesiydi. Biz çocuklarla bu iki

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=